«Στάχτη στα μάτια» η «αυστηροποίηση» του διαγωνισμού για την επιδοτούμενη σύνδεση με Αλεξανδρούπολη
Εικόνες ταλαιπωρίας σαν κι αυτή στο λιμάνι της Σαμοθράκης είναι βέβαιο ότι θα επαναληφθούν, όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες υπηρετούν τα κέρδη των εφοπλιστών |
Η ΝΔ, επιχειρώντας να χρυσώσει το χάπι όχι μόνο για την περίπτωση της Σαμοθράκης, αλλά και για όλους τους νησιώτες που είναι όμηροι στο κυνήγι του κέρδους των εφοπλιστών χειμώνα - καλοκαίρι, ανακοίνωσε χτες «μέτρα» για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, που σε καμιά περίπτωση δεν δίνουν μόνιμη λύση στο πρόβλημα, πολύ περισσότερο δεν απαντάνε στην ανάγκη του λαού της περιοχής για τακτική, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη όπου προήδρευσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, και συμμετείχαν οι υπουργοί Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Τουρισμού και άλλοι παράγοντες, αποφασίστηκε μεταξύ άλλων «η εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μέχρι 31/10/2019, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση».
Βέβαια, το γεγονός ότι δεν ανακοινώθηκε ο τρόπος που θα εξασφαλιστεί η «απρόσκοπτη σύνδεση» παραπέμπει σε παρασκηνιακά παζάρια με τους εφοπλιστές, που ευθύνονται για το πρόβλημα, προκειμένου να καλύψουν με το αζημίωτο τη γραμμή, μέχρι τη λήξη της παρούσας σύμβασης.
Πρόκειται για ωμή κοροϊδία, αφού με τον φερετζέ των «αυστηρότερων» τάχα όρων, νομιμοποιείται στη συνείδηση των λαϊκών στρωμάτων της περιοχής και διαιωνίζεται το καθεστώς των επιδοτήσεων και των άλλων προνομίων στους εφοπλιστές, που ευθύνονται για το σημερινό αδιέξοδο.
Επιπλέον (ξανα)αναγγέλθηκαν έργα, όπως εργασίες καθαρισμού και αναβάθμισης των λιμένων Καμαριώτισσας και Θερμών, κονδύλια για αντιπλημμυρικά έργα που είχαν εξαγγελθεί μετά τις καταστροφές του Σεπτέμβρη του 2017, συντήρηση οδικού δικτύου κ.λπ.
Με άλλα λόγια, αναγγέλλονται ξανά έργα που θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει εδώ και χρόνια, αφορούν άμεσα το λαό και την καθημερινότητά του, αλλά παραπέμπονται στις καλένδες, έχοντας την τύχη παρόμοιων υποδομών που δεν συνδέονται με την κερδοφορία επιχειρηματικών ομίλων.
Και προφανώς, δεν θίγεται ούτε στο ελάχιστο το καθεστώς των παχυλών επιδοτήσεων των εφοπλιστών από το ξεζούμισμα του λαού, ούτε και τα πανάκριβα εισιτήρια, που χαρατσώνουν κατοίκους και τουρίστες, κάνοντας απαγορευτικό το ταξίδι για τη λαϊκή οικογένεια.
Υπηρετώντας όλο το παραπάνω αντιδραστικό καθεστώς, η κυβέρνηση σερβίρει στο λαό μια «βελτιστοποίηση του πλαισίου» και μια «διερεύνηση των αιτιών της διακοπής των δρομολογίων, που δημιούργησαν το πρόβλημα», με τον υπουργό Ναυτιλίας να καλεί σε «απολογία» τον ανάδοχο.
Σε όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση πρόσθεσε και εξαγγελίες για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στο νησί με προσέλκυση Ρουμάνων τουριστών (που αποτελούν περίπου το 1/3 των επισκεπτών), κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Τουρισμού με το γραφείο του ΕΟΤ στη Ρουμανία, και μεσοπρόθεσμα με τη δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής, Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης - Λήμνου.
Να σημειωθεί ότι το απόγευμα έγινε νέα σύσκεψη για το θέμα της Σαμοθράκης, με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων.