Τετάρτη 22 Γενάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

  • Ρεπορτάζ από τη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων και άλλες ρυθμίσεις
  • Κινητοποίηση φοιτητών και εκπαιδευτικών στην Αθήνα ενάντια στο νομοσχέδιο
  • Συνέντευξη για τη λειτουργία και την προσφορά του Λαϊκού Φροντιστηρίου Πάτρας
  • Νεολαιίστικες πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Νέο αγωνιστικό ραντεβού αύριο Πέμπτη

«

Συνεχίζουμε δυναμικά ενάντια στην υποβάθμιση των πτυχίων μας, για σταθερή μόνιμη δουλειά με δικαιώματα», δηλώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), καλώντας σε νέα κινητοποίηση αύριο, Πέμπτη, μέρα που θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία επί τριών άρθρων του νομοσχεδίου, ανάμεσά τους του άρθρου 50 που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς.

Η ΑΣΕ χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν χτες στις κινητοποιήσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. «Ακούστηκε δυνατά η φωνή των εργαζομένων και των φοιτητών ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ», σημειώνει η ΑΣΕ, ενώ καταγγέλλει ότι «για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση "υποδέχτηκε" την κινητοποίηση με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, παρατάσσοντας τα ΜΑΤ απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές που ζητούσαν το αυτονόητο, να αποσυρθεί συνολικά το νομοσχέδιο που προχωράει παραπέρα την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης». Παράλληλα, καταγγέλλει «την άθλια τακτική της κυβέρνησης, του υπουργείου Παιδείας και της υπουργού Ν. Κεραμέως», που, όπως σημειώνει, «για μια ακόμα φορά απαξίωσε με τη στάση της τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους που διαδήλωναν έξω από τη Βουλή για δύο ώρες και πλέον! Αρνήθηκε να δεχτεί αντιπροσωπεία των συνδικάτων κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης. Είναι συνειδητή επιλογή και πάγια τακτική της υπουργού Παιδείας από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της το "γύρισμα της πλάτης" στους εργαζόμενους και τις κινητοποιήσεις τους! Η πρόσκληση για συνάντηση με ολιγομελή αντιπροσωπεία των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΟΙΕΛΕ μετά τη συγκέντρωση και αφού περίμενε να αποχωρήσουν οι συγκεντρωμένοι αποτελεί τουλάχιστον εμπαιγμό».

Η ΑΣΕ καλεί: «Να σταματήσουν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας τα επικοινωνιακά παιχνίδια και την κοροϊδία! Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αποσύρει τις απαράδεκτες διατάξεις και συνολικά το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο! Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους! Ενημερώνουμε όλους τους συναδέλφους, μέσα από τα σωματεία μας προετοιμάζουμε την ακόμα πιο μαζική συμμετοχή στη νέα κινητοποίηση την Πέμπτη 23/1, το μεσημέρι».

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Απάντηση με μαζική κινητοποίηση στην αντιεκπαιδευτική επίθεση

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Αθήνα
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Αθήνα
Με μία δυναμική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, εκπαιδευτικοί και φοιτητές δήλωσαν χτες πως θα σταθούν φραγμός στις ρυθμίσεις που φέρνει η κυβέρνηση μέσα από το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αποκαλύπτοντας τις στοχεύσεις των ρυθμίσεών του και απαιτώντας να μην ψηφιστεί.

Στη συγκέντρωση στα Προπύλαια, όπου είχαν καλέσει εκπαιδευτικά σωματεία και Ομοσπονδίες, εκπρόσωποι συλλόγων εκπαιδευτικών ξεκαθάρισαν πως απορρίπτουν τη ρύθμιση που προωθείται για να αναγνωριστούν τα πτυχία των κολεγίων ως ισότιμα με εκείνα των πανεπιστημίων για τους εκπαιδευτικούς, που απαξιώνει περαιτέρω την αξία των πτυχίων, τα μετατρέπει σε ένα ακόμη προσόν, προχωρά την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης και των σπουδών. Και δήλωσαν ότι η κυβέρνηση αντί να στηρίξει τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που για χρόνια διαλύουν τις ζωές τους γυρνώντας κάθε χρόνο τη χώρα και τα σχολεία, τους επιβάλλει την τιμωρία του διετούς αποκλεισμού από διορισμούς και προσλήψεις σε περίπτωση που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με διαφόρων ειδών προβλήματα και μειωμένα δικαιώματα.

Από το βήμα της συγκέντρωσης κατήγγειλαν την πολιτική της αδιοριστίας, που στρέφεται κύρια ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και στο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία και κάλεσαν να δυναμώσει ο αγώνας για μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα.


Τη δική τους απάντηση έδωσαν οι φοιτητές στο νομοσχέδιο, που, όπως δηλώνει η κυβέρνηση, ετοιμάζει το έδαφος για τον νέο νόμο - πλαίσιο, που θα επεκτείνει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις τις οποίες έχουν καταδικάσει και απορρίψει μέσα από τις μαζικές διεργασίες τους το προηγούμενο διάστημα.

Στο συλλαλητήριο συμμετείχαν οι φοιτητικοί σύλλογοι Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Χημικών Μηχανικών, Ναυπηγών, Μεταλλειολόγων, Αρχιτεκτόνων, ΣΕΜΦΕ και Νέων Εστιών από το ΕΜΠ, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φυσικού, Μαθηματικού, Γεωλογικού, Τουρκικών Σπουδών, Οικονομικού, ΕΜΜΕ, Νοσηλευτικής και Ιατρικής από το ΕΚΠΑ, ΣΕΤ, ΣΕΤΠ και ΣΕΥΠ από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Μέσα από τα συνθήματά τους, διεμήνυσαν για μια ακόμα φορά ότι το νομοσχέδιο δεν έρχεται να ικανοποιήσει τις σύγχρονες πραγματικές ανάγκες τους για σπουδές, πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα, αλλά να φέρει τα πανεπιστήμια πιο κοντά στις απαιτήσεις της «αγοράς» μέσα από την εμβάθυνση της σύνδεσης της «αξιολόγησης» με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων που οδηγεί σε νέες κατηγοριοποιήσεις, σε αυτονόμηση και αναζήτηση χορηγών για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των πανεπιστημίων.

Η πορεία κατέληξε στη Βουλή, με τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς να διαδηλώνουν μπροστά στην είσοδο στη Βασιλίσσης Σοφίας, όπου η κυβέρνηση είχε παρατάξει τα ΜΑΤ για να υποδεχτούν τους διαδηλωτές. Στην ένταση που δημιουργήθηκε όταν στην κινητοποίηση είχαν παραμείνει τα φοιτητικά μπλοκ, οι δυνάμεις καταστολής έκαναν χρήση χημικών εναντίον των φοιτητών, οι οποίοι αποχώρησαν ανανεώνοντας το αγωνιστικό ραντεβού τους.

Στους συγκεντρωμένους μπροστά στη Βουλή απηύθυνε χαιρετισμό ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, ο οποίος χαρακτήρισε έκτρωμα το νομοσχέδιο, αναφέρθηκε στο περιεχόμενό του, σημειώνοντας πως δίνει ένα ισχυρό χτύπημα στα πανεπιστήμια, συνδέει άμεσα τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με την «αξιολόγηση» σύμφωνα με τα κριτήρια της ίδιας της αγοράς, παγιώνει την υποχρηματοδότησή τους και εξομοιώνει τα πτυχία των πάσης φύσεως κολεγίων με τα πανεπιστημιακά. «Δεν πρέπει να περάσει αυτό το έκτρωμα. Το ζητήσαμε μέσα στη Βουλή από το βήμα, αλλά έχει σημασία που το ζητάτε εσείς έξω από τη Βουλή, κι αυτό πρέπει να ακουστεί ακόμα περισσότερο», είπε απευθυνόμενος σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές. «Ακόμα κι αν ψηφίζουν αυτούς τους νόμους, έχουμε τη θέληση και τη δύναμη να τους ακυρώσουμε στην πράξη και θα το κάνουμε», τόνισε.

Σε άλλες πόλεις

Στη Θεσσαλονίκη, επίσης, μαχητική συγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου και πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο. Εστειλαν μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα και με απεργία το επόμενο διάστημα, ενάντια στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης και των σπουδών.

Κινητοποίηση έκαναν χτες το μεσημέρι και στα Γιάννενα εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» στους φοιτητικούς συλλόγους του Πανεπιστημίου της πόλης, καθώς και εκπαιδευτικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων, για να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Δένουν μέσω της «αξιολόγησης» στενότερα τα ιδρύματα με την αγορά

Ονομαστική ψηφοφορία θα γίνει αύριο Πέμπτη για τα άρθρα 16, 33 και 50

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των φοιτητών
Από τη χτεσινή κινητοποίηση των φοιτητών
Ψηφίστηκε χτες επί της αρχής και επί της πλειοψηφίας των άρθρων του το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις». Ωστόσο θα ακολουθήσει αύριο, Πέμπτη, ονομαστική ψηφοφορία για το άρθρο 16 που αφορά τη σύνδεση του 20% της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ με τα αποτελέσματα που θα φέρνουν στην «αξιολόγηση», το άρθρο 33, που αφορά την αναστολή λειτουργίας 37 νεοϊδρυθέντων τμημάτων των ΑΕΙ, και το άρθρο 50 που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς.

Για νομοσχέδιο που «απελευθερώνει την Εκπαίδευση από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου» έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, τοποθετούμενος στην Ολομέλεια, δίνοντας έμφαση σε έννοιες όπως «αξιολόγηση» και «ευελιξία», αυτά δηλαδή που θα είναι οι μοχλοί για τη στενότερη σύνδεση των πανεπιστημίων με τους επιχειρηματικούς ομίλους. Στο ίδιο πνεύμα πρόσθεσε ότι «το πανεπιστήμιο θα ανοίξει τα φτερά του μόνο αν το αφήσουμε να αποφασίσει το ίδιο», ενώ προσπάθησε να διασκεδάσει τις γενικευμένες εντυπώσεις ότι τα Τμήματα θα στραγγαλιστούν οικονομικά με τη σύνδεση του 20% της χρηματοδότησής τους με την «αξιολόγηση», λέγοντας ότι «το κράτος εξακολουθεί να εγγυάται τη βιωσιμότητα των σχολών», αφού το 80% της χρηματοδότησης «θα κατανέμεται με αντικειμενικά κριτήρια».

Εκτενή αναφορά έκανε στους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ), λέγοντας ότι αυτοί «δημιουργήθηκαν ως μια πηγή άρδευσης πρωτοπόρων επιστημονικών προγραμμάτων, αλλά στην πράξη κατέληξαν δαιδαλώδεις αδιαφανείς μηχανισμοί». Είπε ότι αυτό αλλάζει και οι νέες ρυθμίσεις απαλλάσσουν τους επιστημονικούς υπευθύνους της Ερευνας από περιττά βάρη της γραφειοκρατίας. Εκτίμησε δε ότι αυτό «θα τονώσει την καινοτομία και την έρευνα που τόσο έχει ανάγκη η εθνική οικονομία», δείχνοντας ότι ο στόχος των ρυθμίσεων είναι η κερδοφορία του κεφαλαίου.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι θα ακολουθήσουν ρυθμίσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην κατεύθυνση της «αυτονομίας» του σχολείου, ενώ έκανε αναφορά στις αντιδραστικές αλλαγές που είχαν προηγηθεί στον τομέα της Παιδείας από την κυβέρνησή του, όπως η κατάργηση του ασύλου και τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών με δίδακτρα. «Ηρθε η ώρα να σπάσουμε αυτό το ταμπού των ιδεοληψιών και να κάνουμε όλοι μαζί ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον», είπε, υπερασπιζόμενος τα δίδακτρα και τις σπουδές - εμπόρευμα, ισχυρίστηκε ότι οι «τουρίστες φοιτητές» θα δώσουν στα πανεπιστήμια τη δυνατότητα να έχουν μια σημαντική πηγή εσόδων, ενώ πηγή εσόδων θα είναι και η απελευθέρωση των ΕΛΚΕ που θα τους δώσει τη δυνατότητα να διεκδικούν περισσότερα ερευνητικά προγράμματα. Με άλλα λόγια, τα ιδρύματα, κάτω από το βάρος της χρόνιας και συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης - ο πρωθυπουργός εξάλλου είπε ότι «οι μεταρρυθμίσεις για τις οποίες μιλάμε σήμερα δεν θα στοιχίσουν ούτε ένα ευρώ» - θα γενικεύσουν τα δίδακτρα και θα εμπορευματοποιήσουν πλήρως την έρευνα για να αποκτούν πόρους!

Οσον αφορά δε τους φοιτητές και τους αποφοίτους σε αυτό το τοπίο, ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά ότι «αφήνουμε πίσω το απατηλό όνειρο ότι το πτυχίο αποτελεί διαβατήριο για μια σίγουρη δουλειά» (!) και ότι οι αυστηροί κριτές του πτυχίου «θα είναι η μεταβαλλόμενη κοινωνία και η ανταγωνιστική οικονομία»...

Ιδιαίτερη αναφορά στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου, που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά τα ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς, έκανε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, λέγοντας πως «συζητάμε για μια θεμελιώδη αρχή της ΕΕ», να μπορούν οι εργαζόμενοι να κυκλοφορούν ελεύθερα. Διάβασε έναν μακρύ κατάλογο με προσκλήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για διορισμούς, όπου η επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων αναγνωριζόταν κανονικά, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι προεκλογικά ψήφισε ρύθμιση που απέκλειε τους αποφοίτους κολεγίων από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, προσθέτοντας ότι «γι' αυτήν τη ρύθμιση πήραμε επιστολή από την ΕΕ» και διάβασε στην Ολομέλεια τμήμα της επιστολής.

Βαθύ μαχαίρωμα στο πολυτραυματισμένο σώμα της Παιδείας

«Το ΚΚΕ είναι ριζικά αντίθετο» στην ισοτίμηση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, τόνισε η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο.

Σε σχέση με τις κύριες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που αφορούν την «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων και την κατανομή της χρηματοδότησης, η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε πως συνιστούν ένα «βαθύ μαχαίρωμα στο πολυτραυματισμένο σώμα της Παιδείας», με στόχο «να δεθεί πιο σφιχτά, πιο συστηματικά, πιο βαθιά η Παιδεία, άρα και οι επιστήμονες και τα πτυχία, με τους νόμους της αγοράς».

Στην ομιλία της αναφέρθηκε σε όλες τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, που προετοίμασαν αυτό το νομοσχέδιο. Αναφέρθηκε στον νόμο για την ίδρυση της ΑΔΙΠ το 2005, επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου, που ίσχυε μέχρι τώρα και κατέθεσε στα πρακτικά «αξιολογήσεις» που έγιναν με βάση αυτόν στα πανεπιστήμια επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για να δείξει την ταξικότητα της διαδικασίας την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ την ανακαλύπτει τάχα τώρα στο νομοσχέδιο της ΝΔ. Αναφέρθηκε επίσης σε άλλους νόμους των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που προηγήθηκαν στρώνοντας το δρόμο για τις σημερινές αναδιαρθρώσεις, με κορυφαίους τους νόμους Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ, ο οποίος έφερε τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πτυχίων.

«Το σύστημα τώρα πια καθιερώνει μέσα στα πανεπιστήμια και ανάμεσα στα πανεπιστήμια να υπάρχει μια ταξική διαφοροποίηση που θα οδηγήσει: Θα λειτουργούν τα πανεπιστήμια σαν αγορά των σούπερ μάρκετ! Θα 'χεις την ισχυρή αλυσίδα των σούπερ μάρκετ και την πιο αδύναμη. Θα γίνονται εξαγορές και συγχωνεύσεις και θα κλείσουν πάρα πολλές σχολές», εξήγησε και ξεκαθάρισε: «Η "αξιολόγηση" δεν υπολογίζει το επίπεδο της γνώσης, της μόρφωσης».

«Ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κινείται το νομοσχέδιο δεν είναι άλλος από την καραμέλα της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, την "αξιολόγηση"», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, προσθέτοντας ότι η σχετική «ανεξάρτητη αρχή» για την «αξιολόγηση» συστήνεται προκειμένου «να εφαρμοστεί η πολιτική της ΕΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με την οποία συμφωνούν όλα τα αστικά κόμματα, για την αποτελεσματικότερη σύνδεση των πανεπιστημίων με τις μεγάλες επιχειρήσεις». Πρόσθεσε ότι στα όργανα της «αξιολόγησης» των πανεπιστημίων που συστήνονται «συμμετέχουν με φυσική παρουσία εκπρόσωποι των επιμελητηρίων και της αγοράς, δηλαδή, των επιχειρηματικών ομίλων», ενώ και τα κριτήρια της «αξιολόγησης» είναι «καραμπινάτα κριτήρια της καπιταλιστικής αγοράς» και αποκαλύπτουν και το στόχο της, «που δεν είναι άλλος από το να προσαρμοστεί πρώτα από όλα το περιεχόμενο σπουδών, άρα και τα προσόντα των αποφοίτων και οι δεξιότητές τους, σε αυτά που ζητούν κάθε φορά σε μια δεδομένη φάση οι μεγάλες επιχειρήσεις».

Το βραβείο των πανεπιστημίων για την καλύτερη προσαρμογή σ' αυτά τα κριτήρια, εξήγησε, θα είναι «η ίδια η χρηματοδότησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό (...) Και κάπως έτσι θα ανοίγει ολοένα και περισσότερο η βεντάλια της πολυκατηγοριοποίησης των πανεπιστημιακών Σχολών και των Τμημάτων, ανάλογα με το πώς όλα αυτά σχετίζονται και υπηρετούν την αγορά».

Υπογράμμισε ακόμα ότι η σύνδεση Εκπαίδευσης και οικονομίας είναι αντικειμενική, «το ζήτημα, όμως, είναι ποιος ωφελείται κάθε φορά από αυτήν την αντικειμενική σύνδεση! Και αυτός, ξέρετε, δεν μπορεί να είναι άλλος από αυτόν που έχει στα χέρια του τα κλειδιά της οικονομίας. Και στον καπιταλισμό αυτά τα κλειδιά της οικονομίας βρίσκονται στα χέρια μιας χούφτας μεγαλοεπιχειρηματιών και όχι του λαού! Ακριβώς εκεί βρίσκεται και η ρίζα κάθε αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Συνεπώς, μόνο όταν αυτά τα κλειδιά της οικονομίας περάσουν αποκλειστικά στα χέρια του λαού μόνο τότε και η Εκπαίδευση θα απελευθερωθεί και θα πραγματώσει την κοινωνική της αποστολή σε όφελος των πολλών».

Εκδήλωση για το διαδίκτυο

Εκδήλωση στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας στην Αθήνα (Τροίας 36), με τίτλο «Η ελευθερία και η δημοκρατία στην εποχή του διαδικτυωμένου κόσμου», διοργανώνει η ΚΝΕ, αύριο, Πέμπτη 23 Γενάρη, στις 20.00. Θα μιλήσει ο Γρηγόρης Λιονής, μέλος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ, και θα ακολουθήσει συζήτηση.

ΛΑΪΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
Οι λαϊκές οικογένειες βρίσκουν αποκούμπι για τα παιδιά τους

Συνέντευξη με την Γωγώ Γαλυφοπούλου, υπεύθυνη της Γραμματείας του Φροντιστηρίου

Από εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών του Φροντιστηρίου
Από εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών του Φροντιστηρίου
Ο δήμος Πατρέων και το Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης του δήμου διοργανώνουν πάρτι, με χορό και τραγούδι, για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, την Παρασκευή 24 Γενάρη, στην αίθουσα «Αλέκα Σιούλη» του Παμπελοποννησιακού Σταδίου.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων θα αναχωρήσουν δύο λεωφορεία, από και προς το Στάδιο (στις 5.30 μ.μ. από τα Γυμνάσια 21ο και 12ο και στις 8.30 μ.μ. από το Στάδιο).

Με αφορμή την εκδήλωση, ο «Ριζοσπάστης» μίλησε για τη λειτουργία, το ρόλο και την προσφορά του Λαϊκού Φροντιστηρίου Αλληλεγγύης του δήμου Πατρέων με την Γωγώ Γαλυφοπούλου, υπεύθυνη της Γραμματείας του Φροντιστηρίου. Παραθέτουμε τη συνέντευξη:

-- Τι ακριβώς είναι το Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης του δήμου Πατρέων και ποια είναι η λειτουργία του;

-- Το Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης του δήμου μας είναι μια εθελοντική δομή, στελεχωμένη με όλο το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία του, απ' άκρη σ' άκρη του δήμου Πατρέων.

Πριν από πέντε χρόνια, που ξεκίνησε η λειτουργία του, ο αριθμός των μαθητών άγγιζε περίπου τους 300. Σήμερα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάνω από 1.000 μαθητές και μαθήτριες.

Για φέτος λειτουργούν 15 φροντιστηριακά κέντρα και φοιτούν μαθητές τόσο από το δήμο μας όσο και από άλλους, μακρινούς δήμους.


Στο ΛΦΑ οι λαϊκές οικογένειες βρίσκουν αποκούμπι για τους ίδιους και τα παιδιά τους, γιατί εδώ βλέπουμε τα παιδιά και σκεφτόμαστε το «αύριο», κάνουμε όνειρα μαζί τους, μοιραζόμαστε την αγωνία να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο, να τους δώσουμε εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι, να βάζουν υψηλούς στόχους και να τους κατακτάνε.

Πριν από πέντε χρόνια ελάχιστοι και διστακτικά έρχονταν, μαθητές της Γ' Λυκείου. Σήμερα, και μετά τα συνεχόμενα επιτυχή αποτελέσματα, όλοι αναγνωρίζουν το υψηλό επίπεδο της δουλειάς που γίνεται.

Είναι γεγονός πως η αδυναμία των λαϊκών οικογενειών να καλύψουν τις γενικότερες ανάγκες τους, όπως και τη στήριξη των παιδιών τους στη μόρφωση, οδηγεί όλο και περισσότερους μαθητές να αναζητούν στο Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης του δήμου μας βοήθεια και υποστήριξη για τη βελτίωση της επίδοσής τους στα μαθήματα.

Η πολύχρονη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, με τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης, τα κενά των εκπαιδευτικών, η απουσία δομών ενισχυτικής διδασκαλίας, επιδρούν αρνητικά στην ουσιαστική μόρφωση των μαθητών.

Δική μας ευθύνη είναι να εμψυχώσουμε τους μαθητές μας

Μας ενδιαφέρει και σκύβουμε πάνω στο πρόβλημα της κάθε οικογένειας, προσπαθώντας να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο.

Η αντιδημαρχία Παιδείας έγκαιρα απηύθυνε κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου μας, αλλά και στους φορείς τους, να υποστηρίξουν με τη συμμετοχή τους ενεργητικά την πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής. Από τον Ιούνιο του 2019 ξεκινήσαμε μαθήματα προετοιμασίας για Β' και Γ' Λυκείου. Ενημερώσαμε έγκαιρα γονείς και μαθητές για το νέο βάρβαρο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, στελεχώθηκε η Γ' Λυκείου με πολύ έμπειρους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με θέληση και μεράκι καταθέτουν την ψυχή τους για την καλή προετοιμασία των μαθητριών και μαθητών.

Μας απασχολεί επίσης πολύ σοβαρά η ψυχολογική κατάσταση των μαθητών μας και προσπαθούμε να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο και μέσο και σε αυτόν τον τομέα.

Δικιά μας ευθύνη είναι να εμψυχώσουμε τους μαθητές μας, να απαιτήσουνε όλα αυτά που τους ανήκουν. Ολα αυτά που μπορούμε να έχουμε με βάση τις δυνατότητες που έχουν γεννηθεί εδώ και χρόνια και που υπάρχουν στον 21ο αιώνα.

Σ' αυτόν το δρόμο στέκονται δίπλα μας εκπαιδευτικοί με πείσμα προκειμένου να βοηθήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Ομως το σχολείο και γενικότερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν απαντά σε αυτές τις αγωνίες του γονιού, του εκπαιδευτικού και του παιδιού. Δεν εξασφαλίζει ούτε το παρόν ούτε το μέλλον, αλλά πετάει το μπαλάκι στον γονιό και στο ίδιο το παιδί, του λέει «αν δεν τα καταφέρεις εσύ θα φταις»! Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα.

-- Με ποια αφορμή γίνεται η εκδήλωση για τους μαθητές του Λαϊκού Φροντιστηρίου; Τι θέλετε να πετύχετε μέσα από αυτή;

-- Η εκδήλωση αυτή, το πάρτι του Φροντιστηρίου μας, έχει στόχο αφενός να φέρει τους μαθητές πιο κοντά, τόσο μεταξύ τους όσο και με τους καθηγητές τους, να ενισχύσει το αίσθημα της ομάδας, που εθελοντικά και συλλογικά παλεύει για έναν κοινό σκοπό. Να ξεκινήσει η νέα χρονιά με χαρά, με αισιοδοξία.

Αφετέρου, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να κρατηθεί το ηθικό των μαθητών μας ακμαίο, με έμφαση σε αυτούς που είναι στην Γ' Λυκείου και περνάνε φέτος την ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Θέλουμε να έχουν στο νου τους ότι καλώς κάνουν και παλεύουν για τη ζωή και τη μόρφωσή τους, και σε αυτόν τον αγώνα είμαστε πάντα δίπλα τους, όμως δεν πρέπει να αφήνουν το σύστημα να τους στερεί τα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια, δεν πρέπει να παραδοθούν στο άγχος, στη συνεχή αγωνία «άραγε θα είμαι καλύτερος από το διπλανό μου, ώστε να περάσω στη σχολή που ονειρεύομαι;».

Για ένα απόγευμα, λοιπόν, πάμε να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε, να γελάσουμε, για να πάρουμε τη δύναμη που τόσο έχουμε ανάγκη!

Στόχος είναι να συνεχίσουν και να αυξηθούν οι επιτυχίες των μαθητών μας

-- Πώς σκοπεύει η δημοτική αρχή να συνεχίσει να αναπτύσσει από εδώ και πέρα το Λαϊκό Φροντιστήριο;

-- Ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος, όμως είμαστε αποφασισμένοι να τον βαδίσουμε. Δίπλα μας, συμπαραστάτες, έχουμε τους γονείς, τους εθελοντές καθηγητές μας και τους μαθητές, που είναι η «ψυχή» του Φροντιστηρίου μας.

Πρώτο μας μέλημα είναι να συνεχίσουν και να αυξηθούν οι επιτυχίες των μαθητών μας, όλο και περισσότεροι να πιάνουν το στόχο τους, να αποκτούν αγάπη για τη μόρφωση. Να καταλαβαίνουν ότι μπορούν να υπερνικήσουν τα εμπόδια που το σύστημα τους θέτει στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά, στη ζωή γενικά.

Από κει και πέρα, θα υπάρξει η ανάγκη το Λαϊκό Φροντιστήριο να επεκταθεί και με νέα φροντιστηριακά κέντρα, να φτάσει σε περισσότερες γειτονιές, να καλύψει τις ανάγκες περισσότερων λαϊκών οικογενειών.

Απευθυνόμαστε, όπως κάνουμε πάντα, στους εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων οι οποίοι θέλουν να συνδράμουν σε αυτού του είδους την αλληλεγγύη ως εθελοντές. Απευθυνόμαστε επίσης σε κάθε άνθρωπο που έχει διάθεση. Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε, είτε από τη θέση του φύλακα είτε στην καθαριότητα των χώρων, στη Γραμματεία κ.λπ. Το ΛΦΑ είναι ένας θεόρατος κύκλος που συνεχώς μεγαλώνει και δυναμώνει.

Οποιος θέλει να μάθει από «πρώτο χέρι» τη δουλειά που κάνουμε και τι επιδιώκουμε, είτε καθηγητής είτε γονιός είτε μαθητής, μπορεί να μας βρει κάθε μέρα στην αντιδημαρχία Παιδείας (πλατεία Γεωργίου 17Α - 3ος όροφος) και ώρες 9 π.μ. έως 4 μ.μ. (τηλ. 2610274035).

Θα έχει την ευκαιρία να μας βρει βέβαια και στο πάρτι μας, την Παρασκευή 24/1!

Ελάτε να γνωριστούμε από κοντά!

«Ο κόσμος στα μάτια των παιδιών»

Μια αξιόλογη μαθητική εφημερίδα

Μια πολύ αξιόλογη εκδοτική προσπάθεια συνεχίζεται για πολλά χρόνια στο 6ο Διαπολιτισμικό και Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου - Κορδελιού. Πρόκειται για την εφημερίδα - περιοδικό «Ο κόσμος στα μάτια των παιδιών», που τον Δεκέμβρη που μας πέρασε κυκλοφόρησε το 52ο τεύχος του, με πλούσια ύλη από τις δραστηριότητες του σχολείου.

Το περιοδικό άρχισε την κυκλοφορία του τον Δεκέμβρη του 2002 και από τότε συνεχίζει ανελλιπώς την κυκλοφορία του, με τρία τεύχη κάθε χρόνο (άνοιξη, Ιούνη και Δεκέμβρη). Η πρωτοβουλία για τη «γέννησή» του ανήκε τότε στους μαθητές της Στ' Τάξης και στην δασκάλα τους, Σοφία Γκακούδη. Και πρόκειται ίσως για το μοναδικό σχολείο σήμερα στην Ελλάδα, που έχει καταφέρει να κυκλοφορεί ένα περιοδικό για 18 συνεχόμενα χρόνια και να φτάνει αυτό σε όλους τους μαθητές του σχολείου, στην τοπική κοινωνία και να διαβάζεται ευχάριστα από μικρούς και μεγάλους.

Υπεύθυνοι σύνταξης στο πιο πρόσφατο τεύχος που κυκλοφορεί ήταν οι μαθητές της Στ' Τάξης, υπεύθυνος έκδοσης ο διευθυντής του σχολείου Στέργιος Παπαδόπουλος και οι εκπαιδευτικοί της Στ' Τάξης Απόστολος Ζώης και Κυριακή Ζερβού.

Στις σελίδες της 12σέλιδης αυτής έκδοσης βρίσκουμε κείμενα για τις εκπαιδευτικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες που αναπτύσσονται στο σχολείο, όπως ρεπορτάζ και πολλές φωτογραφίες από τη θεατρική παράσταση «Παραμύθι για τον τσάρο Σαλτάν» Α. Σ. Πούσκιν, που ανέβασαν μαθητές του σχολείου. Ακόμα, ανταπόκριση από τις διακρίσεις του σχολείου στο 24ο Φεστιβάλ Παιδείας του δήμου του, όπου μεταξύ άλλων διακρίθηκε σε διαγωνισμό ποίησης, φωτογραφίας, ορθογραφίας, αρχαίων ομαδικών παιχνιδιών κ.ά. Υπάρχουν επίσης θέμα για τη συμμετοχή του σχολείου στους Μαθητικούς Θεατρικούς Αγώνες «Ακτίς Ονείρου 2019», ρεπορτάζ από τις κινητοποιήσεις στα ΕΛΠΕ ενάντια στη ρύπανση του περιβάλλοντος με τη συμμετοχή γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών από το συγκεκριμένο και από άλλα σχολεία της περιοχής και άλλες ανταποκρίσεις από τις πλούσιες δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου.


Αξίζει σίγουρα ένα «μπράβο» σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την αξιόλογη και μακροχρόνια προσπάθειά τους στο χώρο των σχολικών εντύπων...

«Τα κόκκινα όνειρα των ανθρώπων»

Θεατρική παράσταση την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη

Η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ προσκαλεί στη θεατρική παράσταση «Τα κόκκινα όνειρα των ανθρώπων», που θα παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα της ΚΝΕ «Κόκκινα Αλεξίπτωτα» την Κυριακή 26 Γενάρη, στις 11.30 π.μ., στο κινηματοθέατρο «Αλέξανδρος» (Εθνικής Αμύνης 1).

Η παράσταση είναι βασισμένη σε κείμενο που δουλεύτηκε από τα μέλη της Ομάδας και απευθύνεται στις νεότερες ηλικίες. Πρωταγωνιστές είναι ο Μένης και η παρέα του, που όπως πληροφορούμαστε από το σημείωμα του έργου αναρωτιούνται: «Ποιος φτιάχνει τα όνειρα και γιατί; Γίνεται να έχουν οι άνθρωποι το ίδιο όνειρο; Γιατί ενώ φτιάχνουμε εμείς τα όνειρα δεν μας ανήκουν; Και γιατί ενώ ο άνθρωπος έμαθε μετά από πολλά χρόνια εξέλιξης να περπατάει στα δύο πόδια, κάποιοι είναι έτοιμοι να βαδίσουν στα τέσσερα σαν τους πιθήκους;

(...) Ο Μένης κι η παρέα του προσπαθούν να διώξουν τον Κέφαλο και τους υποστηρικτές του για να μπορούν να βαδίζουν όρθιοι, με το κεφάλι τους ψηλά. Οι κίνδυνοι όμως πολλοί και οι παγίδες πολλές. Ποια είναι η αλήθεια; Και ποιος δικαστής θα κρίνει τις πράξεις τους; Μήπως ένας; Μήπως πολλοί; Μήπως η ίδια η ιστορία; `Η μήπως όλοι εσείς;».

ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Γονέας καταγγέλλει ότι βρέθηκε κατσαρίδα σε σχολικό γεύμα

Ερωτήματα και ανησυχία προκάλεσε σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ένα απίστευτο συμβάν που καταγγέλλεται στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ανω Λιοσίων: Σύμφωνα με γονέα που το παιδί του πηγαίνει στο σχολείο, μέσα στο συσκευασμένο ψωμί που δόθηκε στο παιδί την Παρασκευή 17 Γενάρη, στο πλαίσιο των σχολικών γευμάτων, υπήρχε μία κατσαρίδα!

Μάλιστα, σύμφωνα με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται κάτι τέτοιο, καθώς τουλάχιστον άλλες δύο φορές στο παρελθόν έχει καταγγελθεί από γονείς παρόμοιο περιστατικό.

Από την πλευρά της διοίκησης του σχολείου εξηγείται σε σχετικά με το θέμα δημοσιεύματα, ότι για τα γεύματα που δίνονται στους μαθητές υπάρχουν καθημερινά τρεις αρμόδιοι του σχολείου, οι οποίοι για ασφάλεια δοκιμάζουν πάντα τρία από αυτά. Για το συγκεκριμένο περιστατικό η διεύθυνση ενημέρωσε το τμήμα σχολικών γευμάτων.

Σε καταγγελία του, επίσης, ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου απαιτεί από τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας, καθώς και από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τον έλεγχο των επιχειρήσεων που τροφοδοτούν τα σχολεία με γεύματα. Για το θέμα έστειλε επίσης επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας ο πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του δήμου Φυλής.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδηλώσεις αυτήν τη βδομάδα

Αύριο Πέμπτη 23 Γενάρη: Η Τομεακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Λάρισας διοργανώνει σύσκεψη στις 20.00 στην εστία του πρώην ΤΕΙ για τις τελευταίες εξελίξεις με θέμα «Καμία εμπλοκή στους πολεμικούς σχεδιασμούς ΝΑΤΟ - ΗΠΑ. Η μόνη υπερδύναμη είναι οι λαοί». Θα μιλήσει ο Κώστας Κουρελάς, Γραμματέας του ΤΣ Σπουδάζουσας Λάρισας της ΚΝΕ.

Παρασκευή 24 Γενάρη: Οι Τομεακές Οργανώσεις Λάρισας και Σπουδάζουσας Λάρισας της ΚΝΕ διοργανώνουν πάρτι, στις 21.00, στη «Στίλβη».

Σάββατο 25 Γενάρη: Η Τομεακή Οργάνωση Τρικάλων διοργανώνει μουσική βραδιά για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, στο καφέ «Σουίτα», στις 20.30, με ζωντανή μουσική.

Κυριακή 26 Γενάρη: Οι Τομεακές Οργανώσεις Μαγνησίας και Σπουδάζουσας Βόλου διοργανώνουν κοπή πίτας, στις 21.00, στη φοιτητική λέσχη σίτισης (2ας Νοεμβρίου και Βερναδάκη). Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Αχιλλέας Σίμος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ. Στο γλέντι θα γίνει η κλήρωση για λαχειοφόρο.

ΜΑΣ
Η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά

Η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα, καθώς με το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή συνδέει ακόμα περισσότερο την «αξιολόγηση» των Ιδρυμάτων με τη χρηματοδότηση, ενώ η υπουργός Παιδείας προτρέπει τα πανεπιστήμια να αναζητούν ξένους φοιτητές και να αναπτύσσουν τον «φοιτητικό τουρισμό».

Τα παραπάνω καταγγέλλει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), που σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει τον κύκλο της επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματά μας με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Η επίθεση αυτή εκφράζεται με το νέο νόμο που συνδέει ακόμα περισσότερο την "αξιολόγηση" των Ιδρυμάτων με τη χρηματοδότηση ενισχύοντας τη λειτουργία τους με επιχειρηματικά κριτήρια. Η κυβέρνηση ξεκάθαρα υπερασπίζεται τη δημιουργία και λειτουργία τέτοιων Προγραμμάτων επί πληρωμή "για να βγάζουν, όπως λέει, τα έξοδά τους τα Τμήματα". Ενισχύοντας έτσι τις σχολές να λειτουργούν με τη λογική της "ανταποδοτικότητας", να μετακυλούν το κόστος σπουδών στους φοιτητές. Με το περίφημο "αυτοδιοίκητο" και "αυτόνομο" Πανεπιστήμιό τους, στο όνομα του οποίου παλιές και νέες κυβερνήσεις μείωσαν δραματικά την κρατική χρηματοδότηση, ετοιμάζονται εκ νέου να συρρικνώσουν τις δημόσιες δαπάνες των σπουδών μας.

Εξελίξεις όπως αυτές που έρχεται να ενισχύσει και νομοθετικά η κυβέρνηση της ΝΔ και οι διοικήσεις των Τμημάτων σπεύδουν να υλοποιήσουν (βλ. Αρχιτεκτονική Πάτρας) ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα.

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις της υπουργού για ξένους φοιτητές που "θα αφήνουν λεφτά και ως φοιτητές και ως τουρίστες" (!) γύρω από τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά. Την ώρα που υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν τις αντιμετωπίζει και τις παγιώνει, αλλά προσανατολίζει τις σχολές να αξιοποιήσουν τις λειψές αυτές υποδομές για το λεγόμενο φοιτητικό τουρισμό. Για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται πως οι διάφορες μπίζνες που στήνουν τα Ιδρύματα γίνονται σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων μας.

Καλούμε κάθε φοιτητή να μην τσιμπήσει στην κοροϊδία, να γυρίσει την πλάτη σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και όσους υπερασπίζονται την πολιτική που βάζει το χέρι των φοιτητών ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη! Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα και οι φοιτητές δεν είμαστε πελάτες!

Μπλοκάρουμε την επιβολή διδάκτρων!

Παλεύουμε για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών!

Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
  • Ούτε σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά με οποιαδήποτε μορφή. Κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών! Λεφτά για την Παιδεία και όχι για τους πολέμους τους!
  • Κάλυψη όλων των κενών σε καθηγητές, ερευνητικό, τεχνικό προσωπικό και εργαζόμενους».



Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org