Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
Ανακοίνωση της ΚΝΕ με την οποία έγιναν μαζικές εξορμήσεις στα στρατόπεδα τη μέρα της ορκωμοσίας
Στη σχετική ανακοίνωση της ΚΝΕ σημειώνεται:
«Οι εξελίξεις που παρακολουθούμε εδώ και καιρό στη χώρα μας, όσο και διεθνώς, επιβάλλουν ουσιαστική λαϊκή ενημέρωση και ετοιμότητα, ενίσχυση της πάλης για την απεμπλοκή της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, δυνάμωμα της κοινής πάλης των εργαζομένων ενάντια στην αστική τάξη και την πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντά της.
Οι προκλητικές επιδιώξεις και ενέργειες της Τουρκίας στο Αιγαίο συνδέονται με τις εξελίξεις σε ολόκληρη την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Εκφράζουν τις αντιθέσεις ανάμεσα στην τουρκική και ελληνική αστική τάξη στο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή, για το ποια μονοπώλια, επιχειρηματικοί όμιλοι, ποιοι βιομήχανοι και εφοπλιστές θα βάλουν χέρι στον ενεργειακό πλούτο και στους δρόμους μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων.
Οι αντιθέσεις αυτές σχετίζονται με τις γενικότερες εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, τους ανταγωνισμούς ανάμεσα στα διάφορα ιμπεριαλιστικά κέντρα, μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα πυροδότησης περαιτέρω εμπλοκής της Ελλάδας σε πόλεμο.
Τα μονοπώλια και οι κυβερνήσεις τους σε καιρό "ειρήνης" τσακίζουν τα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών και της νεολαίας στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, και όταν οι συμβιβασμοί δεν τους βγαίνουν "σέρνουν" τους λαούς να γίνουν "κρέας στα κανόνια τους", υπερασπίζοντας τα δικά τους συμφέροντα.
Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε την παραβίαση των ελληνικών χωρικών υδάτων στην περιοχή των Ιμίων από τουρκικά πολεμικά σκάφη με την παρουσία των επικεφαλής των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι κυβερνητικές προσπάθειες να περάσει κλίμα εφησυχασμού δεν αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κατάστασης που διαμορφώνουν οι τουρκικές επιδιώξεις στην περιοχή, ο ανταγωνισμός των αστικών τάξεων της Τουρκίας και της Ελλάδας για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση στην περιοχή.
Εχει τεράστια σημασία - κάτι που κρύβουν από τον λαό όλα τα κόμματα, πλην του ΚΚΕ - ότι η παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο έχει δώσει αέρα στα πανιά της τουρκικής αστικής τάξης και των επεκτατικών της βλέψεων, όπως αυτές εκφράζονται από μία σειρά δηλώσεων του Ερντογάν και άλλων αστών πολιτικών της Τουρκίας. Αλλωστε το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο δεν αναγνωρίζει σύνορα αλλά βλέπει έναν "ενιαίο χώρο" ανάμεσα σε δύο συμμάχους, αφού τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία είναι μέλη του ΝΑΤΟ. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση διαφημίζει τη βάση της Σούδας και ταυτόχρονα σχεδιάζει νέα βάση - ορμητήριο πολέμου στην Κάρπαθο.
Η στρατευμένη νεολαία, οι μόνιμοι στρατιωτικοί, δεν έχουν κανένα συμφέρον από αυτούς τους σχεδιασμούς. Αντίθετα, όπως και όλος ο λαός, αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από την συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ, γιατί:
Οι εξελίξεις επιβάλλουν "επιφυλακή", ενίσχυση της λαϊκής πάλης ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τη συμμετοχή της χώρας σε αυτούς. Σε αυτήν την πάλη έχουν θέση και ρόλο οι φαντάροι, οι υπαξιωματικοί και αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων. Να δυναμώσει η πάλη ενάντια στους πολέμους και τις επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών σε βάρος άλλων λαών της περιοχής.
Οι φαντάροι έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτούν να μη συμμετέχει κανένας σε τέτοιες ενέργειες. Να διεκδικούν τα δικαιώματά τους για αξιοπρεπείς συνθήκες θητείας. Μας λένε πως δεν υπάρχουν λεφτά για τους στρατευμένους, την ώρα που δίνονται εκατοντάδες εκατομμύρια στους ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς.
Η Χρυσή Αυγή δεν έχει καμία σχέση με τον γνήσιο λαϊκό πατριωτισμό. Είναι υμνητές του Χίτλερ, πολιτικοί απόγονοι των συνεργατών των ναζί, των Ταγμάτων Ασφαλείας, στηρίζουν τις δικτατορίες. Οι χρυσαυγίτες εκπροσωπούν ό,τι πιο αντιδραστικό έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα. Καλλιεργούν το ρατσισμό απέναντι σε κυνηγημένα από τον πόλεμο παιδιά, πουλάνε νταηλίκια και τσαμπουκάδες στους κατατρεγμένους και την ίδια ώρα προσφέρουν απλόχερα υπηρεσίες στους εφοπλιστές και τους μεγαλοεργολάβους. Γι' αυτό συκοφαντούν με ψέματα και αισχρό αντικομουνισμό το ΚΚΕ και τους λαϊκούς αγώνες.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει τεράστιες ευθύνες που προσκαλεί τους νεοναζί, υπόδικους βουλευτές της ΧΑ στα σόου που στήνει, όπως στο Καστελόριζο και σε άλλες επίσημες εκδηλώσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι τεράστιες οι ευθύνες του υπουργού Εθνικής Αμυνας, που βάζει φαντάρους και στρατιωτικούς να "χτυπάνε προσοχή" στους ναζί βουλευτές. Οι ιδέες, οι θέσεις και οι πρακτικές των φασιστών να απομονωθούν από τους φαντάρους, τους υπαξιωματικούς και τους αξιωματικούς. Κανένας φαντάρος να μην τραγουδάει εθνικιστικά τραγούδια και συνθήματα, τέτοιες ενέργειες πρέπει να καταγγέλλονται μαζικά από τους φαντάρους.
Η αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων και των στρατευμένων νέων είναι η διαφύλαξη της εδαφικής ακεραιότητας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας και όχι τα σχέδια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ σε βάρος των λαών. Οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας να μη διατεθούν στην υπηρεσία των ιμπεριαλιστικών σχεδίων.
Να κλείσουν τώρα όλες οι αμερικανο- ΝΑΤΟικές βάσεις.
Να μη δοθεί καμία διευκόλυνση, καμία υποδομή της χώρας, ως ορμητήριο για επιθέσεις σε άλλες χώρες.
Να γίνει πράξη το λαϊκό σύνθημα "Ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών"».
Σε κινητοποίηση στον πρόεδρο του Τμήματος προχώρησε ο Σύλλογος Φοιτητών Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στην Κομοτηνή, αντιδρώντας στην απόφαση της συνέλευσης του Τμήματος να απορρίψει τις αιτήσεις δύο φοιτητριών να πραγματοποιήσουν την πρακτική άσκηση στον τόπο καταγωγής τους, επειδή αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας στο οικογενειακό τους περιβάλλον.
Το ΔΣ του Συλλόγου κατέθεσε ψήφισμα στον πρόεδρο του Τμήματος με το οποίο απαιτεί άρση της παραπάνω απόφασης, και ξεκαθάρισε ότι όποια απόφαση εναντιώνεται στις ανάγκες των φοιτητών θα βρει τον Σύλλογο απέναντί της.
Ο Σύλλογος Φοιτητών Κοινωνικής Διοίκησης σημειώνει ότι «η πρόσφατη απόφαση του Τμήματος έρχεται να προσθέσει ακόμα ένα εμπόδιο στις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ήδη οι φοιτητές στην ολοκλήρωση των σπουδών τους, αποτέλεσμα της ενιαίας αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται και συνεχίζεται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε όλα τα μέτωπα.
(...) Δεν είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύονται τα τεράστια κενά που έχουν προκύψει από την υποχρηματοδότηση των σχολών μας. Η ανυπαρξία δωρεάν στέγασης, η ανεπάρκεια της σίτισης, οι απλήρωτες πρακτικές δεν είναι χτεσινά φαινόμενα:
Ενδεικτικά, από τους 150.000 φοιτητές που πανελλαδικά σπουδάζουν μακριά από τις πόλεις τους, μόλις το 9% καλύπτεται από τις υπάρχουσες εστίες.
Αντίστοιχα και στο Τμήμα μας δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που φεύγουν μετά το 3ο και 4ο έτος για τις πόλεις τους, γιατί δεν μπορούν να σηκώσουν το κόστος των ενοικίων και μπαίνουν στη διαδικασία να βρουν τρόπο να επιστρέψουν στην Κομοτηνή για να ολοκληρώσουν την απλήρωτη πρακτική τους.
Μάλιστα, πέρα από το κόστος του ενοικίου, ταυτόχρονα και το κόστος της μεταφοράς στις Κοινωνικές Δομές όπου γίνεται η πρακτική πέφτει στις πλάτες των φοιτητών. Κόστος που μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 20 ευρώ τη μέρα».
Ο Σύλλογος απαιτεί:
Η προώθηση του «Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης» και η παρακολούθηση και ενίσχυση της στενότερης σύνδεσης εκπαίδευσης και επιχειρήσεων ξεχωρίζουν στην ατζέντα της ΕΕ για τη νεολαία, αποτελώντας τα κύρια ζητήματα που θα απασχολήσουν το προσεχές Συμβούλιο Υπουργών αρμόδιων για την Παιδεία και τη νεολαία, την ερχόμενη Παρασκευή.
Το «Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης» είναι από τις πιο πρόσφατες πρωτοβουλίες σε επίπεδο ΕΕ για τη νεολαία και εξαγγέλθηκε από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον περασμένο Σεπτέμβρη. Απευθύνεται σε νέους από 18 έως 30 ετών, οι οποίοι προβλέπεται να εργαστούν είτε εθελοντικά είτε με αμοιβές - ψίχουλα στη χώρα τους ή σε άλλες χώρες εντός και εκτός ΕΕ.
Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί σχετικά, η εργασία αυτή αφορά υποστήριξη σε ΜΚΟ, τοπικές αρχές ή ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ως ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων καταστάσεων έχουν αναφερθεί η ανοικοδόμηση κοινοτήτων έπειτα από φυσικές καταστροφές, η αντιμετώπιση κοινωνικών προκλήσεων, όπως ο κοινωνικός αποκλεισμός, η φτώχεια, οι προκλήσεις Υγείας και οι δημογραφικές προκλήσεις, η εργασία στην υποδοχή και την ένταξη προσφύγων.
Το πρόγραμμα κατονόμασε, από την πρώτη στιγμή, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ ως προσπάθεια δημιουργίας μιας ακόμη στρατιάς εργαζομένων και εθελοντών, που είτε θα αμείβονται με ψίχουλα είτε θα λαμβάνουν «χαρτζιλίκι», με πρόσχημα την «καταπολέμηση της ανεργίας των νέων», στο πλαίσιο των πολιτικών που αθωώνουν τη γύμνια των κρατικών υπηρεσιών, σε τομείς όπως η αντιμετώπιση καταστροφών, η Υγεία, η υποδοχή και υποστήριξη προσφύγων και μεταναστών.
Στην ατζέντα του Συμβουλίου περιλαμβάνεται επίσης το βασικό ζήτημα που καθορίζει τη στρατηγική της ΕΕ στην εκπαίδευση, δηλαδή η συμβολή της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη, το πώς θα φτάσει η εκπαίδευση στα μέτρα των επιχειρήσεων.
Βάση αποτελεί το «Στρατηγικό πλαίσιο - Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020» το οποίο, όπως σημειώνεται από πλευράς της ΕΕ «συνδέεται στενά» με τους στόχους που θέτει η αντιδραστική στρατηγική «Ευρώπη 2020», δηλαδή τη διασφάλιση και ενίσχυση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, με πάμφθηνη εργατική δύναμη, με μέτρα που τσακίζουν τα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας. Σε αυτήν τη στρατηγική, για την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών μονοπωλίων υποτάσσεται και η διακήρυξη για «επίτευξη υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης για όλους». Στην ανάγκη για εργατικό δυναμικό με υψηλή ειδίκευση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες σύνθετες ανάγκες της παραγωγής υπάγονται και οι επιμέρους στόχοι για εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, για διαφάνεια στα προσόντα και τις δεξιότητες που θα διευκολύνει την κινητικότητα, η ανάπτυξη υψηλών δεξιοτήτων, η προώθηση της αειφόρου επένδυσης, ποιότητας και αποτελεσματικότητας στα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Μια σειρά προβολών ταινιών του Σεργκέι Αϊζενστάιν, με αφορμή τη συμπλήρωση σήμερα 69 χρόνων από το θάνατό του, ξεδιπλώνονται μέσα στο Φλεβάρη στον πολυχώρο δημιουργίας της ΚΝΕ στην Καλαμάτα, «Μικρόβιο - Γιώργος Βουβαλέας». Τις επόμενες μέρες θα γίνουν οι προβολές:
Ματιές στα φύλλα του «Ριζοσπάστη» της εποχής, με αφορμή τα 69 χρόνια από το θάνατο του Σεργκέι Αϊζενστάιν
Η ταινία, διάρκειας 65 λεπτών, αποτελείται από πέντε επεισόδια: «Ανδρες και Σκουλήκια» (οι ναύτες διαμαρτύρονται για το χαλασμένο φαγητό), «Δράμα στο Λιμάνι» (οι ναύτες επαναστατούν), «Ενας νεκρός καλεί για Δικαιοσύνη» (ο λαός της Οδησσού κλαίει το νεκρό αρχηγό), «Τα σκαλιά της Οδησσού» (οι στρατιώτες του Τσάρου αιματοκυλούν την Οδησσό), και «Συνάντηση με τη ναυτική μοίρα» (οι τσαρικές δυνάμεις ενώνονται με τους στασιαστές του «Ποτέμκιν»). Ο Αϊζενστάιν χρησιμοποίησε ερασιτέχνες ηθοποιούς για να αποδώσουν καλύτερα τους χαρακτήρες της ταινίας.
Στις 7 Γενάρη του 1927, ο «Ριζοσπάστης», με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ, μεταφέρει την είδηση της απαγόρευσης, σχολιάζοντας ότι «οι Ελληνες τσαρικοί τρέμουν το φως της επανάστασης του 1905». Το μακροσκελές ρεπορτάζ (που συνοδεύεται με φωτογραφία της ταινίας) αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: «Ενώ σε όλους τους κινηματογράφους προβάλλονται άθλιες πορνογραφικές ταινίες και κανένας έλεγχος δεν έγινε για όλα τα αντιδραστικά, τα συκοφαντικά για τη Σοβιετική Ρωσία έργα, οι αρμόδιοι απαγόρευσαν χθες το "Ποτέμικν", το κινηματογραφικό αυτό μεγαλούργημα που δεν είνε παρά πιστή αναπαράσταση μιας δραματικωτάτης ιστορίας από την επανάσταση του 1905. Εάν μια αντιδραστική οργάνωση έφτιαχνε διαστρεβλώνοντας την ιστορία, μια ταινία στην οποία παριστάνοντο ως αιμοβόροι οι ναύτες του ρωσσικού στόλου, ασφαλώς τότε όχι μόνο θα επετρέπονταν αλλά και οι μαθητές και οι στρατιώτες θα οδηγούντο εκεί για να ιδούν την ανύπαρκτο στην πραγματικότητα μπολσεβικική κόλαση. Τώρα που πρόκειται να γίνη φως σε μια μαύρη σελίδα της τσαρικής Ρωσσίας, ανταριάζονται οι άνθρωποι που στην Ελλάδα δεν κάμνουν τίποτε άλλο παρά να συνεχίζουν το έργο των τσαρικών. Και νομίζουν ότι με την απαγόρευση της προβολής ενός έργου θα σώσουν το καθεστώς των; Πόσο είνε πρόστυχοι, βάρβαροι και μωροί;».
Και, στη συνέχεια, προσθέτει για την ταινία: «Καταπληκτική επιτυχία παντού όπου προεβλήθη. Οσες αστικές εφημερίδες ούρλιαζαν εναντίον της προβολής του "Ποτέμκιν" έγραψαν ότι αυτό απαγορεύθη στις πολιτισμένες χώρες. Βρέθηκαν στην αρχή στενοκέφαλοι αντιδραστικοί οι οποίοι σκέφτηκαν να το απαγορέψουν. Τώρα όμως αυτό παίζεται με εξαιρετική επιτυχία σχεδόν παντού. Στο Βερολίνο παίζεται σε 10 κινηματογράφους ταυτοχρόνως. Στην Ελβετία εσημείωσε ρεκόρ εισπράξεων. Στην Ολλανδία ο υπουργός των Στρατιωτικών θέλησε να απαγορεύση την είσοδο στους αξιωματικούς και τους στρατιώτες. Στο τέλος όμως ούτε αυτό δεν έκαμε. Στην Αμερική θέλησαν να αφαιρέσουν τη σκηνή που οι αξιωματικοί επιβάλλουν τους ναύτες να φαν το σκουληκιασμένο φαΐ. Η διεύθυνση του θεάτρου για να μην κουτσουρευθή το έργο ανέβαλε την προβολή και έκανε έφεση εναντίον της αποφάσεως (...) Και οι πιο λυσσασμένοι εχθροί της Σοβιετικής Ρωσσίας μένουν έκθαμβοι μπρος στο κινηματογραφικό αυτό μεγαλούργημα».
Προκειμένου να αποφασίσει η επιτροπή θα έβλεπε την ταινία. Να σημειωθεί ότι η επιτροπή αποτελούνταν από αξιωματικούς της αστυνομίας, έναν εισαγγελέα, δυο καθηγητές πανεπιστημίου και τέσσερις συγγραφείς, αλλά στην προβολή κλήθηκαν από τη διεύθυνση του κινηματογράφου να την παρακολουθήσουν και συντάκτεςτων αθηναϊκών εφημερίδων και διανοούμενοι. «Εκ των αποτελούντων όμως την επιτροπήν δεν προσήλθον οι κ.κ. Παπαντωνίου, Νιρβάνας και Γρυπάρης και τούτο διότι η αστυνομία δι' ευνοήτους λόγους δεν διένειμεν εις αυτούς τας προσκλήσεις εγκαίρως. Διά του τρόπου αυτού εδημιουργήθη μία πλειοψηφία εκ των κηρυγμένων εναντίον της προβολής του "Ποτέμκιν"», σημειώνει ο «Ριζοσπάστης» της 9ης Γενάρη 1927, που καλύπτει και πάλι το θέμα στο πρωτοσέλιδο.
Και περιγράφει για την προβολή της ταινίας: «Οι θεαταί ευρέθησαν προ ενός έργου εις το οποίον δεν υπήρχε ένας ή δύο ηθοποιοί κάνοντας μορφασμούς και ζητούντας να προσελκύσουν την προσοχήν των θεατών. Ητο μια ατελείωτη μεγαλειώδης δράση των πλατειών μαζών αι οποίαι ζητούσαν την επανάστασιν. Το επεισόδιον με τον ιατρό του πλοίου ο όποιος το βρώμικο κρέας το βρίσκει καλόν διά τους ναύτας, η στάσις του κυβερνήτου ήταν τόσον αληθιναί που και οι θεαταί θα μπορούσε κανείς να πει ότι ζούσαν και αυτοί εν τινί τρόπο την επανάστασιν. Οταν διετάχθη ο τυφεκισμός μιας ομάδος ναυτών, όταν η φρουρά αρνείται να πυροβολήση και οι άλλοι ορμούν και τους απελευθερώνουν και κηρύσσεται η εξέγερσις και οι πλέον αντιδραστικοί (...) ερρίγησαν. Υπέροχοι ήσαν επίσης αι σκηναί εις τας οποίας φαίνονται οι κάτοικοι της Οδησσού οι οποίοι περνούν εμπρός από την σκηνήν όπου κείται ο νεκρός (...) αδύνατον δε να περιγραφή η συναδέλφωσις των ναυτών και του πληθυσμού της Οδησσού. (...) Καθώς όλα τα πληρώματα επάνω στο κατάστρωμα χαιρετώνται αδελφωμένα οι θεαταί νομίζουν ότι και ακόμα ακούουν τας φωνάς των Ρώσων ναυτών.
Ολοι οι παρευρεθέντες λόγιοι και δημοσιογράφοι εξερχόμενοι του Θεάτρου εκφράζοντες τον θαυμασμόν των διά το κινηματογραφικόν αριστούργημα δεν απέκρυπτον ότι η γνώμη των ήτο υπέρ της ελεύθερης προβολής του. Η επιτροπή όμως επικαλούσα τας διαταγάς της κυβερνήσεως περί τας εσπερινάς ώρας απεφάνθη εναντίον της προβολής με την δικαιολογίαν ότι υπό τας παρούσας περιστάσεις δυνατόν να επέλθη διατάραξις της τάξεως εκ της προβολής του έργου.
Η είδησις της απαγορεύσεως επροκάλεσε τας διαμαρτυρίας των συγκεντρωμένων έξωθεν του θεάτρου "Ολύμπιον" οι οποίοι ανυπομόνως ανέμενον την απόφασιν της επιτροπής. Ολοι εξεδήλουν την αγανάκτησίν των διά την απαγόρευσιν αυτήν επιτιθέμενοι εναντίον της κυβερνήσεως η οποία αντιγράφει τας τσαρικάς μεθόδους. Ας σημειωθή δε ότι αστυνομικά όργανα απήτησαν ακόμη από την διεύθυνσιν του κινηματόγραφου να αφαιρέση τα τοποθετημένα εις την κυρίαν είσοδον του θεάτρου υπερμεγέθη ξύλινα ομοιώματα ναυτών του "Ποτέμκιν"».
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις για την κράτηση του θεραπευόμενου Γιώργου, ο οποίος βρίσκεται στο κρίσιμο στάδιο της Κοινωνικής Επανένταξης του θεραπευτικού προγράμματος «18 ΑΝΩ». Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες μέρες οδηγήθηκε στη φυλακή μετά από «παράβαση» δικαστικής απόφασης να δίνει το «παρών» σε αστυνομικό τμήμα, η οποία ελήφθη ερήμην και εν αγνοία του. Οδηγήθηκε στις φυλακές Κορυδαλλού, όπου πρόκειται να παραμείνει μέχρι να γίνει η δίκη του.
Για το θέμα ανακοίνωση εξέδωσε και το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης, απαιτώντας την άμεση αποφυλάκιση του Γιώργου και σημειώνοντας ότι «ο Γιώργος είναι ένας από τους θαυμαστούς ανθρώπους που βρίσκουν το θάρρος και τη θέληση να αντιμετωπίσουν όσα τους στοιχειώνουν, να κόψουν ένα ένα τα σχοινιά της εξάρτησης χτίζοντας σχέσεις και διεκδικώντας τα όνειρά τους. Το ότι ρίχνεται τώρα στη φυλακή, είναι μια μεγάλη δοκιμασία που απειλεί όλη τη μέχρι σήμερα προσπάθειά του, αλλά και την προσπάθεια των συνθεραπευομένων του και της θεραπευτικής ομάδας. Με μεγάλη μας λύπη διαπιστώνουμε ότι εκπρόσωποι της πολιτείας συνεχίζουν με το ένα μάτι να αντικρίζουν "χρόνιους αρρώστους", με το άλλο "χρόνιους ποινικούς", περνώντας το διπλό αυτό μήνυμα και στην κοινωνία, υπονομεύοντας όλη τη δουλειά που γίνεται σε επίπεδο πρόληψης, απεξάρτησης και επανένταξης (...) Ενώνουμε τις φωνές μας με τους συναδέλφους του "18 ΑΝΩ" ώστε να παύσουν τα "περιστατικά" ακρίβειας στα πίτουρα και φτήνιας στ' αλεύρι όσον αφορά την αντιμετώπιση του φαινομένου της εξάρτησης, δηλαδή την πορεία προς μια ζωή με νόημα».
Εκδηλώσεις το Σάββατο στον Πειραιά και τα Γιάννενα
Μέσα από πρωτοβουλίες που αναπτύσσουν συλλογικά, με μέσο έκφρασης την Τέχνη σε διάφορες μορφές της, μαθητές εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στα προσφυγόπουλα και διεκδικούν το σχολείο των αναγκών τους.
Το Σάββατο 18 Φλεβάρη, το Μουσικό Σχολείο Πειραιά και το Συντονιστικό Σχολείων του Πειραιά διοργανώνουν στο χώρο του μουσικού σχολείου συναυλία αλληλεγγύης για τα προσφυγόπουλα, καλώντας, αντί για είσοδο, όσοι συμμετάσχουν στην εκδήλωση να φέρουν σχολικά είδη και ρούχα για τα προσφυγόπουλα.
Οπως εξηγούν οι μαθητές, η πρωτοβουλία πάρθηκε από το 15μελές του σχολείου μετά την εισβολή των χρυσαυγιτών στο δημοτικό σχολείο στο Πέραμα. Το προηγούμενο διάστημα, οι μαθητές είχαν και πάλι συγκεντρώσει γραφική ύλη για τα προσφυγόπουλα, έγινε πλατιά συζήτηση στο σχολείο και καταδικάστηκε η δράση της Χρυσής Αυγής.
Την ίδια μέρα, στις 6 μ.μ., η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Ιωαννίνων καλεί στο «School Art Festival» στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εργατικού Κέντρου της πόλης, με πρόγραμμα που περιλαμβάνει συναυλία μαθητικών μουσικών σχημάτων, παρουσίαση σκετς και χορευτικών επιδείξεων, ενώ θα υπάρχει και χώρος για γκράφιτι. Παράλληλα, οι μαθητές εδώ και βδομάδες συγκέντρωσαν και παρέδωσαν σχολικά είδη και είδη πρώτης ανάγκης στα προσφυγόπουλα που πηγαίνουν σχολείο στην πόλη τους, δείχνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στα παιδιά που είναι θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου.
Οπως όμως καταγγέλλουν, «στην προσπάθειά μας αυτή να οργανώσουμε τη δική μας γιορτή όχι μόνο δεν διευκολυνθήκαμε αλλά βρήκαμε εμπόδια. Οι υπεύθυνοι Παιδείας και οι διευθυντές σχολείων από κοινού, με διάφορες δικαιολογίες και υπεκφυγές, δεν έκαναν το απλό, να μας παραχωρήσουν χώρο για να οργανωθεί η πρωτοβουλία που πήραμε (...) Για μια ακόμα φορά φαίνεται ποιοι είναι στο πλευρό μας και ποιοι μας στηρίζουν. Είναι οι γονείς μας, τα σωματεία που αγωνίζονται για τα δικαιώματα όλων, που διοργανώνουν μαθήματα αλληλεγγύης για παιδιά σαν και εμάς, εργαζόμενοι δηλαδή από την ιδιωτική Υγεία και Παιδεία, οικοδόμοι, νέοι που δουλεύουν στον επισιτισμό, άνεργοι, ιδιωτικοί υπάλληλοι, συνταξιούχοι, μας δέχτηκαν με χαρά να κάνουμε στο χώρο τους το "School Art Festival". Γι' αυτό και εμείς θα πάμε εκεί, με αυτούς που μας καλωσορίζουν, που στηρίζουν τις πρωτοβουλίες των μαθητών, που μας καλούν μαζί να κρατάμε ψηλά το κεφάλι, να συνεχίζουμε παρά τα εμπόδια, να εκφραζόμαστε ελεύθερα, δημιουργικά, αγωνιστικά».
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης αισθάνεται σαν να συμμετέχει στα δρώμενα των ημερών της Επανάστασης, ακολουθώντας τα βήματα του ίδιου του Ριντ αλλά και των πρωταγωνιστών της Ρωσικής Επανάστασης. Ο Ριντ κατορθώνει να δημιουργήσει ένα κινηματογραφικό μοντάζ από προσωπικές του εμπειρίες, επίσημα ντοκουμέντα, αποσπάσματα από εφημερίδες, πολιτικές ομιλίες, συνεντεύξεις, και με αυτό τον τρόπο να αναπαραστήσει τη χαοτική ροή των γεγονότων που οδήγησαν στην επανάσταση. Το βιβλίο του Ριντ κατόρθωσε να συνεπάρει εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη, να τους οδηγήσει στις γραμμές του κομμουνιστικού κινήματος, να εμπνεύσει γενιές αγωνιστών.
Ο Μπόρις Γκόρικοφ είναι 15 χρόνων, μαθητής της Β' τάξης του Τεχνικού Γυμνασίου. Ζει στο Αρζαμάς, μια μικρή επαρχιακή πόλη της τσαρικής Ρωσίας, όπου η ζωή λιμνάζει σαν τα στάσιμα νερά. Στο σχολείο κάνει Γαλλικά, Θρησκευτικά, Γεωγραφία... Το καλοκαίρι παίζει με τους φίλους του ναυμαχία στο ποτάμι... Τα βράδια διαβάζει περιπετειώδη μυθιστορήματα κι ονειρεύεται να γίνει ναυτικός. Ωσπου ο μικρός επαρχιακός κόσμος αναστατώνεται από συγκλονιστικά γεγονότα... Ξεσηκωμοί! Κι έρχεται η ώρα που ο Μπόρις θα γνωρίσει την πιο συναρπαστική, την αληθινή ζωή και το πιο μεγάλο, το πραγματικό Σχολείο...
Στην εκδήλωση μίλησε ο Ευθύμης Δημάκης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, ο οποίος αναφέρθηκε στα πολύτιμα διδάγματα που απορρέουν από τη ζωή και τη δράση του Καμό, αλλά και όλων των σύγχρονών του μπολσεβίκων επαναστατών, καθώς και στα συμπεράσματα που αναδεικνύονται για τη σημερινή δράση των κομμουνιστών, για την ακλόνητη στάση απέναντι στον αντίπαλο, για την επαναστατική γραμμή πάλης, για τη στάση του ΚΚ σε ενδεχόμενο ιμπεριαλιστικού πολέμου.
Οπως ανέφερε, «ο τίτλος του βιβλίου είναι το ψευδώνυμο του μπολσεβίκου επαναστάτη Σιμόν Τερ - Πετροσιάν, ο οποίος αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στα υψηλότερα ιδανικά της ανθρώπινης απελευθέρωσης από τη σκλαβιά της τσαρικής απολυταρχίας και του καπιταλισμού.
Ο Καμό, τον οποίο ο Λένιν χαρακτήριζε "άνθρωπο πέρα για πέρα απόλυτης αφοσίωσης, ανδρείας και δραστηριότητας", υπήρξε σπουδαία φυσιογνωμία των μπολσεβίκων, με ιδιαίτερο ταλέντο στην παράνομη δουλειά. Συμμετείχε στο στήσιμο παράνομων τυπογραφείων, στην εύρεση και μεταφορά όπλων την περίοδο της Επανάστασης, σε σειρά μαχητικών ενεργειών».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις άγνωστες πλευρές της δράσης των μπολσεβίκων, από το ξεκίνημά τους μέχρι την τελική επικράτηση της Επανάστασης και το ξεκίνημα της οικοδόμησης της νέας κοινωνίας, οι οποίες προβάλλονται στους αναγνώστες μέσα από τη ζωή του Καμό. Οπως σημείωσε, «ελάχιστα γνωρίζουμε για τη δράση των μπολσεβίκων σε μια περιοχή όπως είναι ο Καύκασος και οι γύρω περιοχές, όπου εκτός από την οργάνωση της εργατικής τάξης είχαν να αντιμετωπίσουν και τον αυξανόμενο αστικό εθνικισμό, τις αποσχιστικές τάσεις που σε μια πορεία είχαν υιοθετήσει και οι μενσεβίκοι».
Στο χώρο της εκδήλωσης λειτούργησε βιβλιοπωλείο όπου διακινούνταν η συγκεκριμένη έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής» μαζί με άλλες εκδόσεις για την Οχτωβριανή Επανάσταση.