Σάββατο 17 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ακτοπλοΐα και τουρισμός στην υπηρεσία του λαού

Στη συζήτηση της γνωμοδότησης σχετικά με την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της ΕΕ παρενέβη ο Μπ. Αγγουράκης

Από παλιότερη εξόρμηση του ΚΚΕ στο λιμάνι του Πειραιά με τις θέσεις του Κόμματος για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό
Από παλιότερη εξόρμηση του ΚΚΕ στο λιμάνι του Πειραιά με τις θέσεις του Κόμματος για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό
Με την κατάθεση τροπολογιών που αναδεικνύουν τα αιτήματα του ταξικού ναυτεργατικού κινήματος, για τις συνθήκες δουλειάς των ναυτεργατών, την αποτροπή της κατάργησης του καμποτάζ για τα πλοία κρουαζιέρας και την κατάργηση του αντιλαϊκού κοινοτικού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ, απάντησε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στην κατάθεση και υπερψήφιση της γνωμοδότησης που συνέταξε η Επιτροπή Περιφερειών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων σχετικά με την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της ΕΕ.

Η γνωμοδότηση στηρίζει την αντιλαϊκή θαλάσσια πολιτική της ΕΕ και χειροκροτεί τις οδυνηρές συνέπειές της για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, συνολικά τους κατοίκους των νησιών.

Τις οδυνηρές συνέπειες που έχει για τα λαϊκά στρώματα και το λαϊκό τουρισμό η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της ΕΕ, καθώς και η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στη χώρα μας, ανέδειξε στην τοποθέτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης, τοποθετούμενος για την αρνητική ψήφο του ΚΚΕ στη γνωμοδότηση. Οι τροπολογίες της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του Κόμματος καταψηφίστηκαν από τους πολιτικούς εκπροσώπους του κεφαλαίου και βέβαια από το ΠΑΣΟΚ και τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων - Πράσινων.

Προτάσεις στα μέτρα των εφοπλιστών

Ο Μπ. Αγγουράκης τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Κριτήριο της γνωμοδότησης, που συνέταξε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου, Γ. Σταυρακάκης, δεν είναι οι λαϊκές ανάγκες, αλλά η ανταγωνιστικότητα, η μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών και των ναυτιλιακών μονοπωλιακών ομίλων, η προώθηση της "κινητικότητας των πολιτών και των αγαθών" για την ενδυνάμωση της ενιαίας εσωτερικής καπιταλιστικής αγοράς, όπως αναφέρει.

Είναι τέτοια η πρεμούρα της γνωμοδότησης να υπερασπίσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, που ζητά ενίσχυση των επιδοτήσεων των εφοπλιστών για τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Στηρίζει την πολιτική των διαδοχικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που γέμισαν τα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών με επιδοτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, την ίδια ώρα που με τον κοινοτικό κανονισμό 3577/1992 και τους νόμους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που κατάργησαν το καμποτάζ και απελευθέρωσαν πλήρως τις θαλάσσιες μεταφορές, το εφοπλιστικό κεφάλαιο προχώρησε σε χιλιάδες απολύσεις ναυτεργατών για να τους αντικαταστήσει με φτηνότερο εργατικό δυναμικό, χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.

Εκτόξευσε στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών και τους ναύλους μεταφοράς εμπορευμάτων, οδήγησε στην καταστροφή παραδοσιακών παραγωγικών δραστηριοτήτων στη μεταποίηση, στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα, των μικρών τουριστικών επιχειρήσεων, στην απομόνωση των νησιών. Η γνωμοδότηση με τη χαρακτηριστική διγλωσσία της σοσιαλδημοκρατίας καλεί στην άρση του καμποτάζ και για τα πλοία με σημαία τρίτων - εκτός ΕΕ - χωρών, ζητώντας την "προώθηση των θαλάσσιων ενδομεταφορών μεταξύ γεωγραφικών περιοχών και ταυτόχρονα καλύτερες συνδέσεις μεταξύ θαλάσσιων περιφερειακών περιοχών, νησιών, ενδοχώρας και οικονομικών κέντρων".

Είτε στις Βρυξέλλες, είτε στην Αθήνα, οι πολιτικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου και οι συνοδοιπόροι τους στον "ευρωμονόδρομο" πασχίζουν σκληρά να υπερασπίσουν τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των μονοπωλιακών επιχειρήσεων. Γι' αυτό ο λαός πρέπει να τιμωρήσει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, γενικότερα τα κόμματα του κεφαλαίου και του "ευρωμονόδρομου", ανατρέποντας με την ενίσχυση του ΚΚΕ τον τωρινό αρνητικό πολιτικό συσχετισμό.

Ασφαλείς, φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες, μπορούν να υπάρξουν στα πλαίσια ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης, όπου τα πλοία και οι ναυτιλιακές υποδομές θα αποτελούν λαϊκή περιουσία, ο πλούτος θα ανήκει σε εκείνους που τον δημιουργούν, στην εργατική τάξη, τους εργαζόμενους».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ