Πέμπτη 10 Οχτώβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ & ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Τα σχολικά «νέα βιβλία»
Αντιεπιστημονικά, γεμάτα ψέματα και λάθη, ενσταλλαγμένα με το δηλητήριο του αντικομμουνισμού και κυρίως ενταγμένα σε μια εκπαιδευτική πολιτική που θέλει να γεμίζει το μυαλό του μαθητή με ασύνδετες πληροφορίες και χρηστικές δεξιότητες, είναι τα νέα σχολικά βιβλία που εδώ και μια πενταετία εντάχθηκαν σταδιακά στο εκπαιδευτικό σύστημα. Από το ξεκίνημα εισαγωγής των νέων σχολικών βιβλίων στην εκπαίδευση, ο «Ρ» με μια ειδική στήλη και άλλα ακόμα άρθρα προβάλλει το χαρακτήρα τους, προειδοποιεί εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, στηρίζει το αίτημα που έχουν διατρανώσει οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς: Να αποσυρθούν τώρα τα νέα σχολικά βιβλία.

Eurokinissi

Τα προβλήματα με το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων είναι φανερά σε μαθητές και γονείς. Εγκαίρως κατέδειξαν αυτά τα προβλήματα και οι ταξικές δυνάμεις των εκπαιδευτικών, που με ψηφίσματα, ανακοινώσεις και συζήτηση στους συλλόγους καλούσαν τους συναδέλφους τους να παλέψουν για την απόσυρση των βιβλίων και των δήθεν «επιστημονικών» μεθόδων της ...αμάθειας. Αντιθέτως, οι συνδικαλιστικές δυνάμεις του συμβιβασμού στους εκπαιδευτικούς είχαν εκφράσει αρχικά χλιαρές αντιδράσεις (κυρίως για την έλλειψη επιμόρφωσης), ενώ τώρα πια όχι μόνο δεν αντιδρούν, αλλά προσπαθούν εμμέσως να νομιμοποιήσουν κιόλας τα αναλυτικά προγράμματα των αναδιαρθρώσεων και τα απαράδεκτα βιβλία. Οι δυνάμεις αυτές, όπως...
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, πριν ακόμα κυκλοφορήσουν τα νέα σχολικά βιβλία, στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, είχε προειδοποιήσει για την ιδεολογική μονομέρεια αυτών των βιβλίων, την ένταση της ταξικής διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης που περνά μέσα απ' αυτά, αλλά και την προσπάθεια να χτυπηθεί ο επιστημονικός τρόπος σκέψης κι ο ορθολογισμός και να εξισώνεται στη συνείδηση των παιδιών ο μύθος με την επιστήμη, το επιστημονικό με το μεταφυσικό. «Εργαλεία» της επίθεσης του κεφαλαίου Τα βιβλία αυτά καθώς και τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Διαθεματικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, είναι «εργαλεία» απαραίτητα στην επίθεση που εξαπολύει ακόμα μια φορά ο ιδεαλισμός, ενάντια στην επιστήμη και τη...
Πολλές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια που αφορούν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, δηλαδή τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία, που επηρεάζουν τη διδασκαλία και συνεπώς τι μαθαίνουν οι μαθητές. Από την άποψη αυτή είναι σημαντικό να εξετάσουμε ποιες είναι οι αλλαγές που αφορούν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και ποια είναι τα κριτήρια που θα καταδείξουν κατά πόσο αυτές οι αλλαγές οδηγούν τη μάθηση προς τα μπρος ή την πηγαίνουν πολλά βήματα πίσω. Οι επισημάνσεις που παρουσιάζονται σε συντομία σε αυτό το άρθρο αποτελούν βασικά συμπεράσματα από τη μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων του δασκάλου και του μαθητή. Τα νέα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά...
Θες να μάθεις Γραμματική; Μάθε να μαγειρεύεις! Ετσι θα μάθεις την Προστακτική! Εξωφρενικό; Μπα! Είναι η επίσημη πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για να μάθουν 12χρονα παιδιά γράμματα. Και για να μην αφήσει αμφιβολίες για το αθώο του πράγματος, παραθέτει κάτω από κάθε συνταγή που «διδάσκει» την ...Προστακτική, τα πλήρη στοιχεία της μαγείρισσας, όπως και το εκδοτικό που κονομάει από τις συνταγές. Ετσι, λοιπόν, για να μάθουν τα παιδιά την ...Προστακτική προσφέρονται τα παρακάτω εδέσματα: «Μακαρόνια με κιμά» - σελίδα 48, «ρολόι για φάγωμα» με ψωμί για τοστ και ζαμπόν - σελίδα 49, «γάρος, το κέτσαπ των αρχαίων» - σελίδα 51, φασολάκια βραστά - σελίδα 52. Ο τσελεμεντές είναι πλήρης και...
Δε γνωρίζουμε αν το παράγγειλε η ίδια η πολυεθνική, το σίγουρο είναι ότι η διαφήμιση έγινε, γίνεται, είναι διαρκής. Αναφερόμαστε στη διαφήμιση πολυεθνικής που ανέλαβε να κάνει το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, το οποίο συμπεριέλαβε στην ύλη του βιβλίου Γλώσσας της Ε' Δημοτικού μια ολόκληρη σελίδα (ενότητα 11, σελ. 78), με οδηγίες του ηλεκτρονικού ποδοσφαίρου για την κονσόλα Play Station 2 του γνωστού Μπιλ Γκέιτς, ο οποίος εσχάτως εμφανίζεται και ως φιλάνθρωπος - πάροχος - ιδρυτής του «σχολείου του μέλλοντος». Στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές «διδάσκονται» το πώς παίζεται το παιχνίδι, ενώ στις επόμενες σελίδες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, το οποίο εντάσσεται σε μια...
«Η διεθνής οικονομική κρίση επηρεάζει και την κοινωνία. Μεγάλος αριθμός εργατών και υπαλλήλων μένει άνεργος και οι περισσότεροι πολίτες αντιδρούν με πορείες, διαδηλώσεις και απεργίες. Πολλά δημοκρατικά πολιτεύματα, κάτω από αυτήν την πίεση, σταδιακά καταρρέουν. Τα διαδέχονται δικτατορίες»... Ετσι, τόσο απλά... Το κλίμα που διαμορφώνουν οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις φέρνει κυβερνητικές κρίσεις και δικτατορίες... Το απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού (σελ. 106, κεφάλαιο 6 «Κοινωνία και κράτος στο Μεσοπόλεμο»). Στο ίδιο πνεύμα γίνεται και η αναφορά στη δικτατορία Μεταξά στην Ελλάδα, λίγες παραγράφους παρακάτω: «Οι συνθήκες για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού...
Ο Σύλλογος Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Κάσσου αγόρασε για το σχολείο τρεις υπολογιστές, από τους οποίους ο καθένας κόστισε 710 ευρώ, και έναν εκτυπωτή που κόστισε 60 ευρώ. Συμφώνησαν να πληρώσουν σε 8 δόσεις. Τι ποσό θα πληρώνουν σε κάθε δόση; (Μαθηματικά Στ΄ Δημοτικού, τετράδιο εργασιών τεύχος α' σελ. 20). Για να συγκεντρώσει χρήματα για το σχολικό ταμείο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισε να πουλήσει ημερολόγια. Για κάθε 3 ημερολόγια έβγαζε κέρδος 1,35 ευρώ. Τελικά πούλησαν 256 ημερολόγια. Πόσο κέρδος έβγαλαν; (Μαθηματικά Στ' Δημοτικού, τετράδιο εργασιών, τεύχος β' σελ. 40). Νάτη και η εξεύρεση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης για τη λειτουργία του σχολείου στην οποία έμμεσα ή...
Στο αντιδραστικό επιχείρημα ότι η κοινωνική διαστρωμάτωση οφείλεται σε διαφορά προσωπικών ικανοτήτων καταφεύγει το βιβλίο του ΣΕΠ (επαγγελματικός προσανατολισμός), προκειμένου να πείσει τους μαθητές ότι κάποιοι δεν κάνουν για επιστήμονες... Διαβάζουμε: «(...)Ετσι αναμένεται να επιτευχθεί, στο βαθμό του δυνατού, η μείωση της "συμφόρησης" που παρουσιάζεται σε ορισμένους κλάδους του εκπαιδευτικού συστήματος, και, ιδιαίτερα, στη μέση γενική εκπαίδευση» (βιβλίο εκπαιδευτικού σελ. 74.) «Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την...
«π.χ. η ανεργία που οφείλεται στην εισαγωγή της τεχνολογίας ή τις αλλαγές στον οικονομικό χαρακτήρα της κοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο διακρίνεται το κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας από το ατομικό που αφορά π.χ. την κακή επιλογή επαγγέλματος». Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γ' Γυμνασίου, κεφάλαιο 6.1, σελίδα 47) Το καθήκον να «βγει λάδι» για το πρόβλημα της ανεργίας το εκμεταλλευτικό σύστημα αναλαμβάνει το συγκεκριμένο κομμάτι από το βιβλίο της Γ' Γυμνασίου. Στο παραπάνω απόσπασμα, την επιστημονικοφανή αναφορά στα αίτια της ανεργίας αναιρεί τελικά η αμέσως επόμενη πρόταση που προσπαθεί να επιμερίσει ουσιαστικά τις ευθύνες για το πρόβλημα ανάμεσα στις κοινωνικές αιτίες και την ατομική ευθύνη. ...
«Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός νέου, ο οποίος έχει ολοκληρώσει φιλολογικές σπουδές, όπως τον ενδιέφερε, με την προοπτική να γίνει καθηγητής φιλολογίας. Επειδή στο επάγγελμα αυτό δε βρίσκει απασχόληση (πολλοί απόφοιτοι και λίγες θέσεις εργασίας), στρέφεται αναγκαστικά αλλού για αναζήτηση εργασίας. Μπορεί λοιπόν να αναζητήσει εργασία ως υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, να γίνει δημοσιογράφος, να ασχοληθεί με τις εκδόσεις βιβλίων, να γίνει διαφημιστής κλπ. Ας υποθέσουμε π.χ. ότι θέλει να ασχοληθεί με τις δημόσιες σχέσεις, γιατί έχει επικοινωνιακές δεξιότητες, κοινωνικότητα, γνωρίζει ξένες γλώσσες και έχει ενδιαφέρον για το αντικείμενο. Φυσικά θα αξιοποιήσει τις γενικές επιστημονικές γνώσεις του...
«Ο υπολογιστής τσέπης είναι ένα εργαλείο που μας βοηθά να υπολογίζουμε τις μεγάλες και χρονοβόρες πράξεις εύκολα και γρήγορα. Ας πάρουμε στα χέρια μας έναν υπολογιστή τσέπης κι ας ανακαλύψουμε πώς λειτουργεί και πώς χρησιμοποιείται. Μπορείς να τον "ανοίξεις"; Πώς βλέπεις ότι έχει "ανοίξει"; Βεβαιώσου ότι εντόπισες τα παρακάτω πλήκτρα και ότι ξέρεις τι κάνουν (...)» Βιβλίο Μαθηματικών Στ' Δημοτικού, σελίδα 27, κεφάλαιο 10ο - «Η χρήση του υπολογιστή τσέπης». Ολόκληρο κεφάλαιο αφιερώνεται στα μαθηματικά της έκτης τάξης προκειμένου να εξοικειωθούν οι μικροί μαθητές με το γνωστό κομπιουτεράκι, πριν καλά καλά κατανοήσουν τα μαθηματικά και τις πράξεις. Με αρνητικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση...
Ποιος μπορεί να αγοράσει το αρκουδάκι; Η Υπατία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Νίκος έχει.... ΕΥΡΩ. Η Κορίνα έχει... ΕΥΡΩ. Το αρκουδάκι μπορεί να το αγοράσει... (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 16). Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; Η Μαρία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Χασάν έχει... ΕΥΡΩ. Η Αρτεμη έχει... ΕΥΡΩ. Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 23). Στις μικρές τάξεις, τα βιβλία είναι γεμάτα με ασκήσεις όπου τρία παιδάκια έχουν κάποια χρήματα το καθένα κι η ερώτηση είναι; Ποιος μπορεί να αγοράσει το τάδε προϊόν που στοιχίζει τόσα λεφτά; Ο πληθωρισμός ασκήσεων όπου οι μαθητές καλούνται να υπολογίσουν αθροίσματα, γινόμενα, υπόλοιπα κλπ μέσα από...
«Σήμερα ο δρόμος της επιχειρηματικότητας είναι ανοιχτός σε όλους. (...) Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα" του Υπουργείου Ανάπτυξης, με τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη δική σου συμμετοχή, ενισχύει τις νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες των Ατόμων με Αναπηρίες. Στη μεταποίηση. Το εμπόριο. Τις υπηρεσίες. Τον τουρισμό. Ελα τώρα κι εσύ στο δρόμο της ανάπτυξης(...) (...) Τώρα υπάρχει η δυνατότητα να γίνεις επιχειρηματίας! Αν είσαι Ατομο με Αναπηρία μπορείς να υποβάλεις πρόταση στον ΕΟΜΜΕΧ για να ξεκινήσεις επιχειρηματική δραστηριότητα.(...)» (Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου, σελίδα 60). Το παραπάνω κείμενο προέρχεται από αφίσα του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία δημοσιεύτηκε...
«ΟΑΕΔ - Προγράμματα Κατάρτισης. Σήμερα ο πιο συνηθισμένος λόγος κοινωνικής κινητικότητας είναι η αλλαγή επαγγέλματος. Πολλά επαγγέλματα εξαφανίζονται, όπως τα παραδοσιακά επαγγέλματα μικροκατασκευαστών και τεχνιτών. Νέες τεχνολογίες μπαίνουν στην παραγωγή και μαζί τους νέες ειδικότητες. Πολλά επομένως άτομα οδηγούνται στην ανεργία και την καθοδική κινητικότητα. Γι' αυτό η πολιτεία οργανώνει προγράμματα κατάρτισης νέων σε νέα επαγγέλματα και τεχνολογίες. Να ενημερωθείτε από τον ΟΑΕΔ για αυτά τα Προγράμματα και μέσα από το μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού». (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γ' Γυμνασίου, κεφάλαιο 3 - «Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή», σελίδα 26). Η διαφήμιση...
«Για παράδειγμα, μέχρι σήμερα θεωρείτο κανείς επιτυχημένος όταν κατάφερνε να περάσει τις εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο, χωρίς συνήθως να έχει ερευνήσει αν οι σπουδές αυτές τον ικανοποιούσαν και για ποιο λόγο, αν έτσι θα κατάφερνε να έχει επαγγελματική επιτυχία κτλ. Σήμερα όμως υπάρχει μεγάλη ανεργία στους πτυχιούχους, οι πανελλαδικές εξετάσεις μάλλον θα καταργηθούν ενώ τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δείχνει να αποτελούν μια πραγματικότητα που πλησιάζει. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε καθαρά γιατί θέλουμε να επενδύσουμε τέσσερα τουλάχιστον χρόνια από τη ζωή μας στις σπουδές αυτές». (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - ΣΕΠ, Γ΄ Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή, σελίδα 79)...
«Οπως όλοι οι οργανισμοί έτσι και οι Μη Κυβερνητικοί έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μια έντονη δικτυακή παρουσία. Μπορείτε να βρείτε άφθονες ιστοσελίδες για ανθρωπιστικά θέματα και θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που έχουν δημιουργηθεί είτε από απλούς πολίτες είτε από ΜΚΟ είτε από θεσμικούς οργανισμούς (...)». Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου, ενότητα 6, σελ. 113. «Αναφέρετε και γράψτε στον πίνακα όλες τις περιπτώσεις εθελοντικής δράσης που γνωρίζετε στην Ελλάδα και τον κόσμο. Συζητήστε ποια είναι τα κοινά γνωρίσματα αυτών των εθελοντών και των δράσεων που αναπτύσσουν». (Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου, ενότητα 6, σελ. 115). Ολόκληρη η έκτη ενότητα του βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας της...
«Οι μαθητές της Στ' τάξης του 64ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SOCRATES/COMENIUS αναζήτησαν στοιχεία για τους ανήλικους εργαζόμενους στην Ελλάδα. Στο διπλανό πίνακα περιλαμβάνονται τα στοιχεία που συγκέντρωσαν (...)» (Μαθηματικά Στ' Δημοτικού, κεφάλαιο 1 «φυσικοί αριθμοί», σελίδα 9). Η εργασία των ανηλίκων είναι παράνομη. Χρειάζεται να υπογραμμιστεί με έμφαση, γιατί στο βιβλίο των Μαθηματικών της Στ' Δημοτικού, όταν ζητείται από τους μαθητές να κάνουν υπολογισμούς για τους ανήλικους εργαζόμενους, πουθενά δεν αναφέρεται ότι αυτό είναι παράνομο ή αντίθετο με τα θεμελιώδη δικαιώματα του παιδιού. Και μένει ίσως σαν δεδομένο και αυτονόητο στα μυαλά...
«Ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στην οικοδόμηση - ανάπτυξη της γνώσης του. Ο διδάσκων θα πρέπει να οργανώσει την τάξη έτσι ώστε μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να δώσει τη δυνατότητα και την ευκαιρία στους μαθητές του να οικοδομήσουν τη γνώση, και παράλληλα να ελαττώσει σημαντικά το χρόνο που αφιερώνει για την παρουσίαση από τον ίδιο θεμάτων και εννοιών». (Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή - εισαγωγή) Στο παραπάνω απόσπασμα συμπυκνώνονται αρκετά ζητήματα από τη φιλοσοφία των νέων βιβλίων, των αναλυτικών προγραμμάτων, των στόχων αλλά και των συνεπειών τους. Οπως παρατηρείται, όταν γίνεται αναφορά στο τι θα αποκομίσει ο μαθητής, αναφέρεται η οικοδόμηση της «γνώσης του». Δηλαδή, ο...

Associated Press

«Τα παιδιά έπαιζαν στους δρόμους και τις πλατείες. Το ποδόσφαιρο φαίνεται ότι τα συγκινούσε περισσότερο. Μη νομίσεις πως το παιχνίδι είναι η μόνη τους απασχόληση. Εμαθα ότι και αυτά πηγαίνουν στο σχολείο για να μορφωθούν. Δε λείπουν επίσης οι τηλεοράσεις, οι κινηματογράφοι, τα θέατρα και τα γήπεδα όπου ασκούνται στα σπορ. Ζωηρή είναι και η ανάγκη τους να επικοινωνήσουν με τον Θεό. Εχουν και αυτοί ναούς όπου εκτελούν τα λατρευτικά τους καθήκοντα με σεβασμό. Το ταξίδι αυτό στην Αφρική θα μου μείνει αξέχαστο!» (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Στ' Δημοτικού, κεφάλαιο «εμείς κι ο κόσμος», σελίδα 89). Στο παραπάνω απόσπασμα, ο μικρός Κώστας περιγράφει τις εντυπώσεις του από ένα ταξίδι που έκανε με...
«Εδώ και πολλά χρόνια οι άνθρωποι κατασκευάζουμε χρήσιμα έργα αλλά ταυτόχρονα προκαλούμε προβλήματα στο περιβάλλον που ζούμε: στη γειτονιά μας, στη χώρα μας, σ' ολόκληρη τη γη (...) Οι κυβερνήσεις ψηφίζουν νόμους για την προστασία του (σ.σ. περιβάλλοντος) και μερικοί άνθρωποι οργανώνονται σε συλλόγους για το περιβάλλον. Ομως, κι εμείς, οι μικροί φροντίζουμε το περιβάλλον με απλές καθημερινές συνήθειες. Για παράδειγμα, δε σπαταλάμε το νερό». (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γ' Δημοτικού, σελίδα 38) Στο απόσπασμα φαίνεται η στρέβλωση που επιχειρείται σε ό,τι αφορά τις ευθύνες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό άλλωστε που διαπνέει το σύνολο του μαθήματος σε όλες τις τάξεις στις οποίες...
«The world fact book 2003» ή αλλιώς το βιβλίο παγκόσμιων δεδομένων του 2003 της CIA είναι πλέον καταξιωμένη πηγή στις συνειδήσεις των μικρών μαθητών οι οποίοι πληροφορούνται από το σχολείο για το... στατιστικό της έργο. Ο λόγος για την άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο μαθηματικών της Στ' Δημοτικού στο κεφάλαιο 110 (σελ. 29): Πρόχειροι λογαριασμοί. Η 1η δραστηριότητα αναφέρεται στις τρεις πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ), παραπέμποντας σε στοιχεία από το The World Factbook 2000 της CIA! Προκαλεί πραγματικά εντύπωση η επιλογή της συγκεκριμένης πηγής για τα στοιχεία αυτά, τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι οργανισμοί που διαθέτουν ανάλογα δεδομένα και τη στιγμή μάλιστα που...
«Η αθηναϊκή κοινωνία σχεδόν στο σύνολό της περιέβαλλε τους δούλους με στοργή και η κάθε οικογένεια, στους κόλπους της οποίας υπηρετούσαν, τους θεωρούσαν μέλη τους» (Αρχαία Ιστορία Α' Γυμνασίου, σελ. 75) Στην ίδια σελίδα του βιβλίου παρατίθεται απόσπασμα από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη στο οποίο αναφέρεται γιατί «η δουλεία είναι δίκαιη» και η ερώτηση που τίθεται στον μαθητή είναι «τι σας κάνει εντύπωση στο κείμενο του Αριστοτέλη;» Και οι μαθητές με τη σειρά τους καλούνται ουσιαστικά να αποδεχτούν ότι οι δούλοι στην Αθήνα ...καλοπερνούσαν. Επιμένοντας στην άποψη περί ανθρωπιστικής μεταχείρισης των δούλων, στο βιβλίο του εκπαιδευτικού επιχειρείται να τεκμηριωθεί η παραπάνω άποψη. Ο δούλος...

Παπαγεωργίου Βασίλης

Με στόχο τον εγκλωβισμό των νεανικών συνειδήσεων στα αδιέξοδα του καπιταλισμού, ολοένα και πιο απροκάλυπτα μέσα από το σχολείο επιχειρείται να γαλουχηθεί η νεολαία στις «αξίες» της αγοράς. Η επιχείρηση αυτή πάει χέρι χέρι με την αντικομμουνιστική προπαγάνδα και το μηδενισμό του σοσιαλισμού του 20ού αιώνα και των κατακτήσεών του. Ετσι, την ίδια στιγμή που οι πολυεθνικές διεισδύουν και αναλαμβάνουν «παιδαγωγικό ρόλο» μέσα στο σχολείο, βρίσκεται σε εξέλιξη μια προσπάθεια εμφάνισης του εκμεταλλευτικού συστήματος ως μονόδρομου. Ρεσιτάλ αντισοσιαλιστικής προπαγάνδας με στόχο τους μαθητές της Γ` Γυμνασίου αποτελούν τα όσα περιλαμβάνει το βιβλίο «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή», που αναλαμβάνει το...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ