Σάββατο 27 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Πήγαινε στην κατάρτιση, το γράφει στο DNA σου!

Στο αντιδραστικό επιχείρημα ότι η κοινωνική διαστρωμάτωση οφείλεται σε διαφορά προσωπικών ικανοτήτων καταφεύγει το βιβλίο του ΣΕΠ (επαγγελματικός προσανατολισμός), προκειμένου να πείσει τους μαθητές ότι κάποιοι δεν κάνουν για επιστήμονες... Διαβάζουμε:

«(...)Ετσι αναμένεται να επιτευχθεί, στο βαθμό του δυνατού, η μείωση της "συμφόρησης" που παρουσιάζεται σε ορισμένους κλάδους του εκπαιδευτικού συστήματος, και, ιδιαίτερα, στη μέση γενική εκπαίδευση» (βιβλίο εκπαιδευτικού σελ. 74.)

«Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την Επαγγελματική και την Τεχνική Εκπαίδευση».

Το πρώτο απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο του ΣΕΠ της Γ΄ Γυμνασίου, ενώ το δεύτερο από το πόρισμα του ΕΣΥΠ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Και τα δύο πάντως είναι βγαλμένα από τον σκληρό πυρήνα των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, που εδώ και χρόνια, όλο πιο έντονα και ανοιχτά, ζητούν όλο και λιγότεροι μαθητές να συνεχίζουν τις σπουδές τους στο Λύκειο και όλο και περισσότεροι να ακολουθούν το δρόμο της κατάρτισης. Οι προδιαγραφές που έχει θέσει η ΕΕ μέσα από διάφορα κείμενά της είναι να διαμορφωθεί τελικά μια αναλογία 70% στην Τεχνικοεπαγγελματική και 30% στη Γενική Εκπαίδευση.


Η διαμόρφωση τάσεων, συμπεριφορών και συνείδησης, η προσπάθεια να μπει η σκέψη των μαθητών από μικρές ηλικίες στα κανάλια που θέλει το σύστημα είναι η βασική φιλοσοφία των νέων βιβλίων και προγραμμάτων συνολικά. Ειδικά όμως στο μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο διδάσκεται σε μία ηλικία κρίσιμη για τις μελλοντικές επιλογές των μαθητών, έρχεται να αναπαράγει ανοιχτά την πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου για την Παιδεία, αδιαφορώντας τελικά για τους παράγοντες που πραγματικά πρέπει να λάβει υπόψη ο μαθητής για τις μελλοντικές επιλογές του. Ετσι, καλείται να αποδεχτεί την αποσύνδεση του πτυχίου από το δικαίωμα στη δουλιά ως αναπόφευκτη, ενώ ανοιχτά σπρώχνεται στην κατάρτιση, χωρίς να γνωρίζει τις επιπτώσεις αυτής της επιλογής του. Μάλιστα, ο μαθητής σπρώχνεται να επιλέξει την υποδεέστερη κατάρτιση και να δικαιολογήσει την επιλογή του λόγω... «προσωπικών χαρακτηριστικών»!

«Καλό είναι να τονίσετε τον καθοριστικό ρόλο των προσωπικών χαρακτηριστικών κάθε ατόμου και την ιδιαίτερη σημασία της αυτογνωσίας, καθώς και της καλής πληροφόρησης σχετικά με τις ιδιαιτερότητες των διάφορων επαγγελμάτων, προκειμένου να ληφθεί μια απόφαση επαγγελματικής φύσεως» (...) (βιβλίο εκπαιδευτικού σελ. 62.)

Ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα ταξικό, όπου στο Λύκειο συνεχίζουν οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σπουδές στο Πανεπιστήμιο, ενώ τα ΕΠΑΛ και περισσότερο οι ΕΠΑΣ οδηγούν στην κατάρτιση, καθώς δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη διέξοδος για τους μαθητές μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση. Και για μια ακόμα φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν υψηλού επιπέδου επαγγελματικές σχολές, οι οποίες θα ακολουθούν το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο ενιαίο σχολείο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το «νέο Λύκειο» - αντιδραστική τομή ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας (20/3/2011)
Η ουσία της συζήτησης για το Εξεταστικό (26/7/2009)
Πρόβλεψαν την ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων (22/2/2007)
Φτιασιδώνουν την επαγγελματική εκπαίδευση (6/2/2007)
Ο «νόμος Αρσένη» στη νιοστή! (11/7/2006)
Αντιπαιδαγωγικός και ταξικός εξεταστικός μαραθώνιος (11/6/2000)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org