Πέμπτη 28 Δεκέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο λαός πλήρωσε «χρυσάφι» την κατασκευή, θα συνεχίσει να πληρώνει για τη χρήση

Παρέμβαση της ΤΕ Τρικάλων του ΚΚΕ με αφορμή τη φιέστα της κυβέρνησης για τον αυτοκινητόδρομο Ε65

Eurokinissi

Το «έργο» που έχει παιχτεί και σε άλλες περιοχές της χώρας, με εγκαίνια δρόμων, παίχτηκε, σε επανάληψη, την Πέμπτη 21 Δεκέμβρη στα Τρίκαλα, κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής φιέστας για την επίσημη τελετή παράδοσης τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 από τον υπουργό Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη.

Σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Τρικάλων του ΚΚΕ σημειώνει ότι «ο υπουργός αυτό που δεν θέλησε να πει είναι ότι ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης αυτού του δρόμου, όπως και όλων των άλλων, ο λαός, πλήρωσε χρυσάφι για την κατασκευή και θα συνεχίσει να πληρώνει χρυσάφι για τη χρήση του. Αντίθετα, χωρίς ίχνος ευθιξίας, αναφέρθηκε στην περιβόητη "επαναδιαπραγμάτευση" που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι για την επανεκκίνηση των έργων, επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό περί "εξοικονόμησης" συνολικά 764 εκατ. ευρώ και 137 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο έργο. Η πικρή για το λαό αλήθεια είναι ότι για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους οι εταιρείες - παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα».

Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Πρόκειται για έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης "Κεντρική Οδός" (κατά κύριο λόγο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Είναι έργο που ξεκίνησε πριν 10 χρόνια, δεν ξέρουμε αν και πότε θα ολοκληρωθεί, καθώς και σε τι ύψος θα φτάσει το συνολικό κόστος σε σχέση με τα αρχικά προϋπολογισμένα 1,6 δισ. Το σίγουρο είναι ότι το κόστος κατά συντριπτική πλειοψηφία θα καλυφθεί από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, από δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια, δηλαδή κατά κύριο λόγο με λεφτά του λαού.

Μάλιστα, για την επανεκκίνηση του μεσαίου και "τυφλού" τμήματος της Ε65 που δόθηκε στην κυκλοφορία, χρειάστηκε η ενεργοποίηση ενός μηχανισμού οικονομικής στήριξης, μέσω του οποίου το Δημόσιο παραχωρεί στην "Κεντρική Οδό" το μερίδιό του από τα έσοδα από τα διόδια, αν τα έσοδα του παραχωρησιούχου δεν φτάνουν για να καλύψουν τα δάνεια, το λειτουργικό κόστος και το κέρδος του. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που τα έσοδά τους από τα διόδια πέσουν κάτω από ένα όριο (για παράδειγμα εξαιτίας της μείωσης διέλευσης οχημάτων), τότε το κράτος θα τους παρέχει επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό!

Οπως γίνεται ξεκάθαρο, πρόκειται στην πραγματικότητα για έργο που κατασκευάζεται κατά βάση με κρατικά κονδύλια, που ωστόσο θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης, οι τραπεζικοί όμιλοι που θα εισπράττουν τα επιτόκια για τα δάνεια που χορήγησαν, ενώ το κράτος θα εγγυάται με αποζημιώσεις και τα κέρδη τους!

Ταυτόχρονα, η λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος προς όφελος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων θα συνεχίζεται, αφού τα διόδια για τα 80 πρώτα χλμ. του Τρίκαλα - Ξυνιάδα θα φτάνουν στα 5 ευρώ, ενώ με την ολοκλήρωση του δρόμου έως τη Λαμία θα χρειαζόμαστε πάνω από 10 ευρώ!».

Καταλήγοντας η ανακοίνωση επισημαίνει ότι «σύγχρονα, δημόσια έργα και υποδομές, όπως το συγκεκριμένο έργο, είναι αναγκαία για την ασφαλή και γρήγορη μαζική μετακίνηση, όχι όμως να φορτώνεται ο λαός το τεράστιο κόστος για την κατασκευή των έργων και για τα διόδια σε έργα και εθνικές οδούς που έχουν παραχωρηθεί για εκμετάλλευση σε μεγαλοεπιχειρηματίες» και καλεί τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής «να καταδικάσουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή πολιτική, να ενισχύσουν τους αγώνες, να διεκδικήσουν την κατάργηση των διοδίων και σύγχρονα οδικά έργα, ασφαλή, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού μέσα από έναν κρατικό φορέα κατασκευών στο πλαίσιο μιας άλλης οικονομίας που κίνητρο δεν θα έχει το κέρδος, αλλά την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ