Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Σύγχρονες, ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες για όλο το λαό

Η Γραμματεία Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας του ΠΑΜΕ τονίζει ότι η σημερινή κατάσταση στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) είναι απόρροια της εφαρμογής των πολιτικών της ΕΕ, του ΔΝΤ και των ελληνικών κυβερνήσεων, με τις οποίες φορτώνουν τα βάρη της καπιταλιστικής κρίσης στους εργαζόμενους και το λαό. Σε ανακοίνωσή της σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Αποδείχθηκε, για ακόμα μια φορά, ότι όσο οι εργάτες βάζουν πλάτη στα αφεντικά τους τόσο τα αφεντικά τους θα τους ρίχνουν και θα ζητούν νέες παραχωρήσεις. Μεγάλη ευθύνη φέρουν η συμβιβασμένη πλειοψηφία του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), η οποία συντάσσεται με την επιχειρηματολογία της διοίκησης του ΟΑΣΘ και κάνει λόγο για τη ρύθμιση των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, το θέμα του ΦΠΑ κ.λπ.

Στις κινητοποιήσεις που προκήρυξε η πλειοψηφία το προηγούμενο διάστημα, με τη στάση της ναρκοθέτησε τον αγώνα των εργαζομένων, αφού δεν όρισε ούτε μια απεργιακή συγκέντρωση. Μεγάλη ευθύνη φέρει και η δεύτερη σε μέγεθος συνδικαλιστική παράταξη της ΕΣΥΣ (ΔΑΚΕ), που καλούσε σε ανοιχτή απεργοσπασία.

Προκύπτει και από αυτά τα παραδείγματα ο βρώμικος ρόλος αυτών των δυνάμεων, που αφού το προηγούμενο διάστημα μπήκαν μπροστά και συμφώνησαν σε μειώσεις μισθών, τώρα με τη στάση τους δεν βοηθούν στην κλιμάκωση του αγώνα για την ικανοποίηση των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού».

Η Γραμματεία του ΠΑΜΕ Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας και οι δυνάμεις της ΔΑΣ ΟΑΣΘ, από την πρώτη στιγμή, ανέδειξαν το πρόβλημα, κάλεσαν τους εργαζόμενους να μη στοιχηθούν πίσω από τα συμφέροντα της εργοδοσίας, να συναντηθούν σε κοινούς αγώνες με όλο το λαό και να διεκδικήσουν:

  • Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων και επιστροφή όσων παραχωρήθηκαν. Καμία περαιτέρω μείωση μισθών.
  • Φθηνό εισιτήριο για όλο το λαό. Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Μείωση των απαράδεκτα υψηλών προστίμων κομίστρου (αν κάποιος δεν έχει ένα ευρώ και του επιβληθεί πρόστιμο, μετά από δύο μήνες καλείται να πληρώσει 300 ευρώ!).
  • Προσλήψεις προσωπικού όπου απαιτείται για την κάλυψη των άμεσων αναγκών. Μονιμοποίηση όλων των εργολαβικών εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Να κλείσει η κερκόπορτα των εργολαβιών, που προσβάλλει και θίγει τα δικαιώματα μόνιμων και εργολαβικών εργαζομένων.
  • Ολοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ με μία ΣΣΕ.
  • Ανθρώπινα ωράρια, τακτικά δρομολόγια, συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στα συνεργεία.
  • Καμία εφαρμογή της ευρωπαϊκής Οδηγίας για απελευθέρωση των μεταφορών, το «σπάσιμο» του συγκοινωνιακού έργου και την ανάθεσή του σε εργολάβους και υπεργολάβους.
  • Επάρκεια ανταλλακτικών, άμεση επισκευή των παροπλισμένων οχημάτων και ένταξή τους στην κυκλοφορία για την κάλυψη των τεράστιων καθημερινών κενών σε κάθε λεωφορειακή γραμμή. Επάρκεια σε μέσα και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό των συνεργείων για τον μέγιστο δυνατό έλεγχο των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Οπως σημειώνει το ΠΑΜΕ, «τώρα είναι που χρειάζεται να επιταχυνθούν τα βήματα στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος με σκοπό την απόσπαση των απωλειών που είχαμε στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης, την οργάνωση των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική που ρίχνει τους μισθούς μας στα τάρταρα, αυξάνει τη φτώχεια και την ανεργία για τα κέρδη των λίγων. Μόνο μέσα από αυτήν την πάλη μπορούν να γίνουν αποφασιστικά βήματα ώστε ο λαός να μπορέσει να δει άσπρη μέρα διεκδικώντας τον πλούτο που παράγει.

Οι σύγχρονες ανάγκες μας επιτάσσουν φτηνές, ασφαλείς μεταφορές για όλο το λαό, με τους εργαζόμενους του κλάδου να έχουν ικανοποιητικούς μισθούς και σταθερή δουλειά. Ο ενιαίος φορέας μεταφορών, σε συνθήκες που ο λαός θα έχει επιβάλει τα συμφέροντά του, είναι ο δρόμος που μπορεί να διασφαλίσει τις σύγχρονες ανάγκες μας».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org