Τετάρτη 4 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Προσπαθούν να βγάλουν αξιόπλοο το πλωτό φέρετρο!

Οι μέθοδοι που ακολουθεί το εφοπλιστικό κύκλωμα με πιο γνωστή αυτή της εξαγοράς συνειδήσεων, για να «βγαίνει λάδι» μετά από κάθε ναυτικό έγκλημα, αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία που προκύπτουν από τις δύο δίκες που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη αυτή την περίοδο και αφορούν τα πολύνεκρα ναυάγια του τσιμεντάδικου πλοίου «ΔΥΣΤΟΣ» και του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», τα οποία έστειλαν στο θάνατο συνολικά 44 ανθρώπους. Χτες συνεχίστηκε για 11η μέρα στο Εφετείο Πειραιά η δίκη για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου. Από το βήμα του μάρτυρα κατέθετε χτες για δεύτερη μέρα ο προϊστάμενος των επιθεωρητών του Ελληνικού Νηογνώμονα - της εταιρίας που έχει αποδειχτεί ότι αποτελεί... βιομηχανία έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε σαπιοκάραβα, ενώ από το 1992 ο έλεγχός της ανήκει σε επιχειρηματίες και εφοπλιστές.

Χτες ο μάρτυρας Στ. Σμυρλάκης έκανε στην κατάθεσή του στροφή 180 μοιρών. Προχτές κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων που του έθεσε ο ένας από τους δικηγόρους των οικογενειών των θυμάτων Χρ. Βρούστης είχε δηλώσει ότι ο υφιστάμενός του επιθεωρητής κ. Παχής είχε επιθεωρήσει το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» στο λιμάνι της Αρούμπα (τρεις περίπου μήνες πριν την αποφράδα μέρα της 3ης Σεπτέμβρη 1994, που το πλοίο βούλιαξε αύτανδρο στον Ατλαντικό Ωκεανό) και αρνήθηκε να κατατάξει το πλοίο στον Ελληνικό Νηογνώμονα, επειδή είχε σοβαρές παρατηρήσεις από τον προηγούμενο Νηογνώμονα, το γαλλικό. Για το λόγο αυτό διέκοψε την επιθεώρηση του πλοίου επέστρεψε στον Πειραιά, οπότε και «έδωσε εντολή ο Δ. Μελισσηνός να καταταγεί το πλοίο». «Υπενθύμισα - είχε πει προχτές - στον Δ. Μελισσηνό ότι σύμφωνα με τις εγκυκλίους δεν μπορούμε να εκδώσουμε σε αυτό το πλοίο κανένα πιστοποιητικό». Υπενθυμίζεται ότι ο Δ. Μελισσηνός είναι ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Νηογνώμονα και αποτελεί τον μοναδικό κατηγορούμενο, αφού το Εφετείο έσπευσε να αθωώσει τον πλοιοκτήτη του πλοίου Αντώνη Ηλιόπουλο...

Χτες ο μάρτυρας κατέθεσε: «Εντολή για να εκδοθούν πιστοποιητικά στο ΑϊΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ δεν έδωσε ο Δ. Μελισσηνός» και παράλληλα επιστρατεύοντας διάφορους ναυπηγικούς όρους προσπάθησε να πείσει ότι το πλοίο αυτό ήταν αξιόπλοο, όταν ο ίδιος την προηγούμενη μέρα είχε παραδεχτεί την ύπαρξη διαβρώσεων στα ελάσματα του πλοίου. Η εξέταση του Στ. Σμυρλάκη θα συνεχιστεί αύριο Πέμπτη στις 9 το πρωί, ενώ σήμερα στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά θα συνεχιστεί η δίκη για το ναυάγιο του «ΔΥΣΤΟΣ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ