Σε κάθε περίπτωση, είναι φανερό το γεγονός ότι τα νέα παζάρια δεν αφορούν τις ίδιες τις ιδιωτικοποιήσεις και την πολιτική σε όφελος του κεφαλαίου που αυτές εξυπηρετούν, αλλά τους όρους της ιδιωτικοποίησης και την εμπλοκή σε αυτές και άλλων ενδιαφερόμενων επενδυτών. Να υπενθυμίσουμε το γεγονός ότι στους διεκδικητές των περιφερειακών αεροδρομίων (εκτός από τη γερμανική κοινοπραξία) ήταν και οι κοινοπραξίες VINCI (Γαλλία) - ΑΚΤOR (όμιλος Μπόμπολα), καθώς και η «Corporation America» (Αργεντινή) - METKA (όμιλος Μυτιληναίου).
Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σε χτεσινή ανακοίνωση, επισημαίνει ότι «το τελευταίο διάστημα και σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας, βρίσκεται σε διαρκή επαφή με την κοινοπραξία "Fraport AG - Slentel Ltd", η οποία επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, με την ανανέωση των εγγυητικών επιστολών συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ τον Απρίλη 2015». Ομολογείται, δηλαδή, το γεγονός ότι η συμφωνία εκχώρησης των αεροδρομίων είχε προετοιμαστεί και από τη σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα αρκετούς μήνες πριν από την κατάληξη του τρίτου μνημονίου...
Και βέβαια, αντίστοιχες συνεννοήσεις και παζάρια βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και μήνες και για τις άλλες κρατικές επιχειρήσεις και υποδομές. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι χαρακτηριστική και η δήλωση (Μάης 2015) από το διευθύνοντα σύμβουλο της «APM Terminals» (του ομίλου «Moller-Maersk») που διεκδικεί τον ΟΛΠ: «Βέβαια, είμαστε ενήμεροι για τις αναταραχές στην οικονομική κατάσταση της χώρας και τις λαμβάνουμε υπόψη, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μας αποθαρρύνει»... Σε κάθε περίπτωση, τα παζάρια της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις δε συνδέονται μόνο με το τρίτο μνημόνιο και με τη δανειακή σύμβαση που το συνοδεύει, αλλά αντίθετα είχαν ξεκινήσει μήνες πριν, στην πραγματικότητα από την πρώτη στιγμή της «αριστερής» διαχείρισης.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο νέο μνημόνιο:
«Οι αρχές θα εγκρίνουν το σχέδιο αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων» (Asset Development Plan - ADP) που ενέκρινε το ΤΑΙΠΕΔ στις 30/7/2015), δηλαδή πάντα στην περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και πριν από το «κλείσιμο» του μνημονίου. Μάλιστα, το εν λόγω έγγραφο παρατίθεται ως προσάρτημα στο μνημόνιο, αποτελεί, δηλαδή, συστατικό τμήμα της αντιλαϊκής συμφωνίας. Οπως αναφέρεται, το «σχέδιο αξιοποίησης θα επικαιροποιείται σε εξαμηνιαία βάση και θα εγκρίνεται από το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργικό συμβούλιο».
Η «κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα εξαγγείλουν δεσμευτικές ημερομηνίες» για ΟΛΠ και ΟΛΘ το αργότερο μέχρι τα τέλη Οκτώβρη 2015, καθώς και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ROSCO και μάλιστα «χωρίς ουσιώδεις αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού». Από την πλευρά της, η εταιρεία «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη συνδυασμένη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της επισκευαστικής ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).