Τρίτη 15 Δεκέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Παραδόθηκαν στους ιδιώτες συνεχίζεται το... δούλεμα

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ολοκλήρωσε το έργο ενίσχυσης του κεφαλαίου που ξεκίνησαν οι προκάτοχοί της, στους οποίους... κάνει κριτική!

Χαρές και πανηγύρια κατά την υπογραφή της πρώτης ιδιωτικοποίησης της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ...

Eurokinissi

Χαρές και πανηγύρια κατά την υπογραφή της πρώτης ιδιωτικοποίησης της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ...
Ολοκληρώθηκε χτες και τυπικά η παραχώρηση των 14 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής «Fraport» με την εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου «Slentel», με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης από τους εκπροσώπους των εταιρειών και των αρμόδιων υπουργών Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτο και Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για την πρώτη ιδιωτικοποίηση που ολοκληρώνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία χαρακτηρίστηκε από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλα, ως «μία πολύ σημαντική εξέλιξη» και ταυτόχρονα «ένα ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι η ελληνική οικονομία βήμα - βήμα κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγορών».

Ο δε εκπρόσωπος της «Fraport», St. Schulte, κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει «τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και την ελληνική κυβέρνηση, για την επαγγελματική συνεργασία τους στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας - ορόσημο»...

Βέβαια, την ίδια στιγμή που έβαλε την υπογραφή του στην ιδιωτικοποίηση, ο Χρ. Σπίρτζης επανήλθε σε χτεσινές δηλώσεις του σε... κριτική για τα αρνητικά στοιχεία που εμπεριέχονται στη σχετική σύμβαση, σημειώνοντας πως δεν ήταν η σημερινή κυβέρνηση που παραχώρησε τα αεροδρόμια, αλλά «όσοι έκαναν το διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους», εννοώντας την προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Πάντως, ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ, Λ. Αυγενάκης, με γραπτή του ανακοίνωση, «χαιρέτισε» την υπογραφή της σύμβασης αλλά και την «προσχώρηση στη λογική» του Χρ. Σπίρτζη, αφού υπέγραψε «μια εξαιρετικά επικερδή για το ελληνικό Δημόσιο συμφωνία παραχώρησης, την οποία επεξεργάστηκε στο σύνολό της η κυβέρνηση της ΝΔ»...

Η σύμβαση

Η εν λόγω σύμβαση προβλέπει την παραχώρηση χρήσης των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια στην κοινοπραξία «FRAPORT AG - SLENTEL Ltd» έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,234 δισ. ευρώ, ετήσιου μισθώματος 22,9 εκατ. ευρώ και αμοιβή προς το ελληνικό Δημόσιο, που υπολογίζεται στο 28,6% του ετήσιου τζίρου των αεροδρομίων. Επίσης, εκτιμάται πως το ύψος των επενδύσεων θα διαμορφωθεί σε 330 εκατ. ευρώ τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, ενώ το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιμάται σε 1,4 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζουμε πως τα 14 αεροδρόμια που περνούν στα χέρια ιδιωτών είναι τα αεροδρόμια Ακτίου, Καβάλας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Ζακύνθου.

Ωστόσο, πέρα από τα όσα ισχυρίζεται η συγκυβέρνηση για τα «θετικά» χαρακτηριστικά της σύμβασης και τις «διορθώσεις» που... «επέβαλλε» στην αρχική σύμβαση, η ουσία βρίσκεται σε τούτο: Η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μέρος της συνολικότερης πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων προς όφελος των μονοπωλίων, μέρος της στρατηγικής επιλογής του κεφαλαίου για την αύξηση της κερδοφορίας του, με αρνητικές επιπτώσεις στους εργαζόμενους των αεροδρομίων, με μειώσεις προσωπικού και μισθών, αλλά και συνολικά στις εργασιακές σχέσεις, ενώ επηρεάζουν και κυριαρχικά δικαιώματα, αφού ο έλεγχος των αεροδρομίων περνά σε ιδιωτικά μονοπώλια. Ταυτόχρονα, δεν αποκλείεται η επιδείνωση της ασφάλειας των πτήσεων, ενώ ο λαός θα πληρώνει αδρά για κάθε υπηρεσία, αλλά και οι ανατιμήσεις στα εισιτήρια, αφού θα αυξηθούν τα τέλη, με τους επιχειρηματικούς ομίλους να θησαυρίζουν...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ