Από παλιότερη κινητοποίηση μαθητών ΕΠΑΛ στο υπουργείο Παιδείας |
Σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά. Μεταξύ άλλων επισημαίνει τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής για τους μαθητές, που θα αναγκάζονται να αναζητήσουν την ειδικότητά τους μετακινούμενοι σε ΕΠΑΛ άλλης περιοχής και στην πράξη ή θ' αλλάξουν ειδικότητα ή θα εγκαταλείψουν το σχολείο. Αναφέρεται επίσης στις συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που θα χάσουν την οργανική τους θέση και θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο αλλά και το ότι μέσα από τις καταργήσεις θα αχρηστευτεί, θ' απαξιωθεί πολύτιμη υποδομή - εργαστήρια. Οπως αναφέρουν μεταξύ άλλων, χαρακτηριστικό για το τι εννοεί το Υπουργείο "ολιγομελές τμήμα" είναι το κλείσιμο του τμήματος Εφαρμοσμένων Τεχνών στο 1ο ΕΠΑΛ Δραπετσώνας, για το οποίο, αν και είχε δοθεί προθεσμία εγγραφής μόνο μία ημέρα, έχει 9 μαθητές.
Μεγάλες είναι οι ελλείψεις σε καθηγητές στο ΕΠΑΛ και στην ΕΠΑΣ Λιβαδειάς τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Την περασμένη Τετάρτη, οι μαθητές του ΕΠΑΛ πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αίτημα την άμεση πρόσληψη διδακτικού προσωπικού και κεντρικό σύνθημα «θέλουμε καθηγητές και όχι αίθουσες κενές». Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, υπάρχουν κενά στις ειδικότητες της βρεφοκομίας, νοσηλευτικής, γεωπονίας και ηλεκτρονικών. Σε ό,τι αφορά την ΕΠΑΣ, είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθήτριες του τμήματος Αισθητικής κάνουν μάθημα μόνο 2 ώρες τη βδομάδα με έναν καθηγητή.
Περιοδεία στη σχολή πραγματοποίησαν προχτές το απόγευμα μέλη της ΚΝΕ που συζήτησαν με μαθήτριες οι οποίες είναι παιδιά λαϊκών οικογενειών και τις κάλεσαν να οργανώσουν τον αγώνα τους μέσα από τα πενταμελή τους αλλά και σε συμπόρευση με τα ταξικά σωματεία. Να μη δεχτούν την περαιτέρω υποβάθμιση, να παλέψουν για την πρόσληψη μόνιμου και εξειδικευμένου προσωπικού, για δωρεάν μετακινήσεις (μιας και πολλοί σπουδαστές αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά από τα γύρω χωριά), για εξασφάλιση σύγχρονων εργαστηριακών εγκαταστάσεων αλλά και για πρακτική με αμοιβή και ασφάλιση με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.