Τρίτη 10 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ψηφίζεται σήμερα το αντιδραστικό νομοσχέδιο για το Λύκειο στη Βουλή

Σήμερα ψηφίζεται και επί των άρθρων από το δεύτερο θερινό τμήμα της Βουλής το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για το «νέο λύκειο» το οποίο με τις διατάξεις του τσακίζει κυριολεκτικά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Στη συζήτηση που άρχισε χτες επί της αρχής, το νομοσχέδιο στηρίχθηκε από τους βουλευτές της συγκυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης κατήγγειλε ότι οι αναδιαρθρώσεις που προωθούνται με αυτό δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, ούτε ξεκομμένες από τις αναδιαρθρώσεις που σταδιακά προωθούνται εδώ και χρόνια συνολικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Αποτελούν, είπε, συνέχεια του «νέου σχολείου» που εγκαινιάστηκε τα τελευταία χρόνια και που ήδη έχει φέρει δραματικές αλλαγές στο περιεχόμενο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι τμήμα της ίδιας στρατηγικής των αντιδραστικών καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων με την στρατηγική της «διά βίου μάθησης», δηλαδή ενός συστήματος που υποκαθιστά την ανάγκη για ευρύτερη γενική μόρφωση με διαδοχικές καταρτήσεις «ευέλικτα» προσαρμοσμένες στις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς.

Ο Γ. Λαμπρούλης τόνισε ότι το συζητούμενο νομοσχέδιο σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχθούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην υποβαθμισμένη ψευδοκατάρτιση για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Ουσιαστικά, είπε, με το νομοσχέδιο ορίζεται το ποιος θα μαθαίνει, τι θα μαθαίνει και πού θα το μαθαίνει με τα παιδιά της εργατικής τάξης να είναι εκείνα που θα αποτελέσουν τη μεγάλη μάζα όσων θα σπρωχθούν από τα 15 τους στην επαγγελματική κατάρτιση η οποία «εμπλουτίζεται» και με τη μαθητεία. Η κυβέρνηση, συνέχισε, στερεί ακόμα πιο νωρίς από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας την αναγκαία για τη σημερινή εποχή γενική μόρφωση ως υπόβαθρο για κάθε μελλοντική επαγγελματική επιλογή.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, τόνισε, μέσα από ένα πλήθος εξεταστικών φραγμών από πολύ νωρίς το Λύκειο μετατρέπεται ακόμα πιο έντονα σε εξεταστικό κέντρο που θα είναι στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Με όσα προωθούνται, πρόσθεσε, και παρά τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση ούτε η παπαγαλία πρόκειται να χτυπηθεί, ούτε τα φροντιστήρια, ούτε πρόκειται να αλλάξει ο χαρακτήρας του λυκείου ως προγυμναστήριο για τις εξετάσεις. Παρά το γεγονός, είπε ο εισηγητής του ΚΚΕ, ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις τοποθετούνται μετά το απολυτήριο, το Λύκειο δεν αποσυνδέεται, αντίθετα προσδένεται περισσότερο στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αφού μετρούν οι επιδόσεις του Λυκείου ως πέμπτος βαθμός διογκώνοντας έτσι τα φροντιστήρια. Συνεπώς, συνέχισε, ο αυτοτελής μορφωτικός ρόλος του Λυκείου που δήθεν ενισχύεται είναι ένας προπαγανδιστικός μύθος της κυβέρνησης αφού στην ουσία οι απανωτές πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις για όλες τις τάξεις του Λυκείου το αναγορεύει σε απαγορευμένη ζώνη για τα παιδιά των ανέργων και των φτωχών εργατικών λαϊκών οικογενειών.

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος ισχυρίστηκε ότι αυτό ήταν απόσταγμα διαλόγου με στόχο, όπως είπε, την «αναβάθμιση και του Γενικού και του Τεχνικού Λυκείου» και την αντιμετώπιση της «αναχρονιστικής μεθόδου διαδικασίας και της «παπαγαλίας».

Ανέφερε ότι οι αλλαγές που προωθούνται έχουν στόχο να «σταματήσει η υποβάθμιση του Λυκείου» και η μετατροπή του σε προπαρασκευαστικό στάδιο για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και είπε προκλητικά ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου σταματάει «η απαξία του δημόσιου σχολείου» και η κυριαρχία των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Κατά τον υπουργό με το νομοσχέδιο προωθείται ένα «ανθρωποκεντρικό σχολείο» και κατοχυρώνεται ο αυτοτελής χαρακτήρας του Λυκείου με την αποσύνδεσή του από την εισαγωγή στα ΑΕΙ αφού, όπως ισχυρίστηκε, πλέον συνυπολογίζεται και η βαθμολογική επίδοση όλων των τάξεων του Λυκείου.

Αναφερόμενος στην τεχνική εκπαίδευση είπε ότι αυτήν με το νομοσχέδιο «αναμορφώνεται» αφού εξορθολογίζονται οι ειδικότητές της προκειμένου να ανταποκρίνονται σε τομείς της αγοράς και προωθείται ο θεσμός της «μαθητείας» και πρόσθεσε ότι κανένας σχεδιασμός δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αξιολόγηση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ