Παρασκευή 14 Δεκέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Σαρώνουν λιμάνια και ναυτεργάτες

Δημοσιοποιήθηκε νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών για να εξασφαλιστεί ακόμα φτηνότερη εργατική δύναμη στους εφοπλιστές, επιτάχυνση των απαραίτητων διαδικασιών για την παράδοση του λιμενικού συστήματος της χώρας στα δόντια των μονοπωλίων, ιδιωτικοποίηση λιμενικών υπηρεσιών, όπως είναι η πλοηγική υπηρεσία, ενίσχυση του στρατιωτικού χαρακτήρα του Λιμενικού Σώματος και πολλά ακόμα αντεργατικά μέτρα, είναι τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα.

Το νομοσχέδιο, με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», σε ό,τι αφορά στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στο άρθρο 17 προβλέπει: «Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Ελληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας». Επιπλέον, με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Ναυτιλίας, «καθορίζεται το ύψος του μισθού, επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές πλοιοκτήτη και ναυτικού υπέρ του ΝΑΤ». Πρόκειται για διάταξη που στόχο έχει κυρίως τους δόκιμους ναυτεργάτες, τους οποίους επιδιώκει να μετατρέψει σε ναυτεργατικό δυναμικό χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Στο άρθρο 18 προδιαγράφει τη διαγραφή των ναυτεργατών που είναι μακροχρόνια άνεργοι: «"Ενεργός" - αναφέρεται - θεωρείται ο ναυτικός που έχει τουλάχιστον οκτώ μήνες υπηρεσίας επί πλοίου κατά τα τελευταία τρία έτη».

Σε ό,τι αφορά στα λιμάνια τα διαχωρίζει σε 4 λιμενικά δίκτυα (Αττικής, Β. Ελλάδας, Δ. Ελλάδας και Κρήτης) και δημιουργεί τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα προωθήσει την ιδιωτικοποίησή τους.

Μετατρέπει την Πλοηγική Υπηρεσία σε Ανώνυμη Εταιρεία, ενώ όσον αφορά στο Λιμενικό Σώμα περιέρχεται πλέον υπό την αποκλειστική εποπτεία του υπουργείου Ναυτιλίας και ξεκαθαρίζεται ότι θα είναι σώμα «στρατιωτικώς οργανωμένο, το ένστολο προσωπικό του οποίου έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με το Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα (Σ.Π.Κ.). Στο προσωπικό του εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στα άλλα ένοπλα Σώματα».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ