... biutiful!
Παρουσιάζει ενδιαφέρον η κινηματογραφική βδομάδα. Πέντε συνολικά οι νέες ταινίες εκ των οποίων μία ελληνική, η «Απνοια» του Αρη Μπαφαλούκα. Επίσημη συμμετοχή στο 51οΦεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, βραβείου κοινού ως καλύτερης ταινίας και FIPRESCI, στο προαναφερθέν Φεστιβάλ. Αρκετά ειλικρινής παρουσία, που όμως δυστυχώς κινείται στα πλαίσια μιας περιοριστικής, πλαστικής αισθητικής και με χροιά φωνών - από πλευράς ηθοποιών - που συχνά ενοχλεί. Παρά το γεγονός ότι ακουμπά - σαν σε τίτλους - την πραγματικότητα και αγγίζει με τα ακροδάχτυλα θέματα ενδιαφέροντα, μοιάζει ξεφούσκωτο μπλε μπαλόνι ακριβώς γιατί δεν τολμά να κάνει οποιουδήποτε είδους τομή, κάτι που της απαγορεύει και να απογειωθεί. Λαμπερός, χλιδάτος και ψεύτικος όσο και το Χόλιγουντ ο «Τουρίστας» με το ζεύγος Τζολί / Ντεπ, με ονειρικά βενετσιάνικα ντεκόρ. Τα ρολάκια και τα περάσματα-έκπληξη να διαδέχονται το ένα το άλλο. Μια γκαλερί πανάξιων Ιταλών, Γάλλων και Αγγλων ηθοποιών πολύ καλύτερων από τους πρωταγωνιστές. Προσελκύει πολύπλευρα την προσοχή το «SUBMARINO», του Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ, που στιγματίζει με απόλυτη πιστότητα στην ατμόσφαιρα και το κλίμα τις κατακερματισμένες διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις, τα κοινωνικά τους αίτια, η άλλη όψη της εκθειαζόμενης εικόνας της καπιταλιστικής Δανίας. Το μέγιστο όμως ενδιαφέρον αυτήν την βδομάδα συγκεντρώνει το κοινωνικά καταγγελτικό «BIUTIFUL», του Μεξικανού Αλεχάνδρο Ινιάριτου, με έναν εκπληκτικό Χαβιέ Μπαρδέμ που κρατάει όλο το φιλμ στους ώμους του.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ