Πέμπτη 6 Φλεβάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Σπουδαίο σινεμά από την Παλαιστίνη

Ταινίες για όλα τα γούστα είναι το χαρακτηριστικό της βδομάδας. Οκτώ οι ολόφρεσκιες πρεμιέρες - με προεξάρχον το Παλαιστινιακό αριστουργηματικό θρίλερ «ΟΜΑΡ» και μία σοβιετική, διαχρονικής αξίας, επανέκδοση (έχει πρεμιέρα κι αυτή, μετά 30 χρόνια απουσίας). Οι δύο αυτές ταινίες, με 70 χρόνια διαφορά η μία από την άλλη, είναι ό,τι πιο σημαντικό έχει να δώσει η βδομάδα. Εχουν, επίσης, κοινό παρονομαστή: Τον κατοχικό κατακτητή και το μίσος γι' αυτόν... Παράλληλα, ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στον ιαπωνικό κινηματογράφο θα πραγματοποιηθεί στο Ιδρυμα Κακογιάννη - με εστίαση στο φαινόμενο των «Νίντζα». Των ειδικών πρακτόρων, με τη μυθική υπόσταση, στην υπηρεσία των ηγεμόνων που εκπαίδευαν σώμα και πνεύμα, ομαδικά. Θα προβληθούν έξι ταινίες μυθοπλασίας με θέμα τους «Νίντζα» από τη δεκαετία του '60 και μία κινουμένων σχεδίων του '80. Οι πρεμιέρες δίνουν και παίρνουν... Η πλέον, όμως, λαμπυρίζουσα και γκλαμουράτη είναι η αποψινή στο Βερολίνο για την έναρξη του δεκαήμερου 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Αναλυτικότερα:

Πρεμιέρα και στην Ελλάδα κάνει απόψε το «RΟΒΟCΟΡ» (2014), ριμέικ της ομώνυμης δημοφιλούς αμερικανικής ταινίας του 1987 σε σκηνοθεσία Χοσέ Παντίλα.

Πρεμιέρα και γι' ακόμα μια αμερικανική ταινία επιστημονικής φαντασίας, με αισθηματική όμως χροιά. «ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ» (2013) ο τίτλος και η σκηνοθεσία του Σπάικ Τζόνζι. Ιστορία τοποθετημένη στο Λος Αντζελες του εγγύς μέλλοντος.

Πρεμιέρα έχει και η αμερικανική κωμωδία του Κεν Σκοτ «DELIVERY MAN: ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ» (2013) που αφηγείται τη μοίρα ενός φουκαρά που εντελώς ξαφνικά μαθαίνει ότι έχει φέρει στον κόσμο 533 παιδιά...

Πρεμιέρα και για την απαραίτητη βδομαδιάτικη δοκιμασία τρόμου. «Ο ΕΡΧΟΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ» (2013) ο τίτλος και η σκηνοθεσία των Ματ Μπετινέλι - Ολπιν και Τάιλερ Τζίλετ.

Ακόμη, παγκόσμια πρώτη κάνει απόψε στις ελληνικές αίθουσες η τελευταία ταινία του Κύπριου Ανδρέα Πάντζη «Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ» (2012).

Πρεμιέρα σήμερα και για την πολυσυζητημένη συμπαραγωγή Μ. Βρετανίας και Νότιας Αφρικής «ΜΑΝΤΕΛΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» (2013) σε σκηνοθεσία Τζάστιν Τσάντγουικ. Μπορεί το φιλμ να έγινε με τις ευλογίες του Μαντέλα (1918 - 2013), αλλά η ιστορία ζωντανεύει μέσα από ηθοποιούς που ουδόλως διαθέτουν το χάρισμα του Μαντέλα. Εάν στα παραπάνω προστεθεί το ότι η ταινία θέλει να χωρέσει όλα όσα άπτονται της ζωής του Μαντέλα τότε, φθάνουμε στο συμπέρασμα ότι θα ήταν προτιμότερο να γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Μαντέλα. Τα παιδικά χρόνια, εκείνα της δικηγορίας, οι πρώτες διαμαρτυρίες στους δρόμους, η πρώτη σύζυγος, μετά η δεύτερη, τα 27 χρόνια της φυλακής, η απελευθέρωση, το πώς έγινε Πρόεδρος... Σε τεχνικό επίπεδο, η δουλειά είναι άψογη και πολύ καθωσπρέπει! Κομψές οι εικόνες, καλή η μουσική, καλοί οι ηθοποιοί αλλά, η ταινία, το πορτρέτο του Μαντέλα, παραμένει στεγνά επίπεδη ...

Τέλος, αναπάντεχα ευχάριστη η έκπληξη που προκάλεσε η πρώτη, μεγάλου μήκους, ταινία της Μαρίας Ντούζα «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑ». Μια ταινία μακριά από τις συνήθεις κιτς βερσιόν επαρχιώτικου νεοπλουτισμού ή μεταμοντέρνας επιτήδευσης, επαρχιώτικη κι αυτή στη βάση της! Αισθητική συνεκτικότητα και ενδιαφέρον σενάριο που αποτυπώνει υπαρξιακές ανησυχίες που ξετυλίγονται μέσα από ανθρώπινες σχέσεις και αποχρώσεις μιας κυρίαρχης κοινωνικής πραγματικότητας. Οι διάλογοι καλογραμμένα λειτουργικοί (σπάνιο για ελληνική παραγωγή!). Το περιβάλλον αψεγάδιαστο σκηνογραφικά και ενδυματολογικά, μέσα του κινούνται σωστές παρουσίες, κινηματογραφικές ερμηνείες και ...ώριμες φωνές! Η γλώσσα της Ντούζα αποτελεσματική - σε σημεία υπογραμμίζει το προσωπικό της στίγμα - βασίζεται στην οικονομία και το ρυθμό. Μοναδική κακοφωνία: το εισαγωγικό κομμάτι στην Αγγλία, που, διασπασμένο εις τα εξ ων συνετέθη, θα μπορούσε να αναδύεται αποσπασματικά στην επιφάνεια, μέσα από τον κύριο αφηγηματικό κορμό. Να τη δείτε!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ