Πέμπτη 13 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Οι ατσίδες με τα μπλε

Γρηγοριάδης Κώστας

Ξεχειλίζει από υποκρισία η ανακοίνωση της ΟΝΝΕΔ για τα διόδια, όπου με «πόνο ψυχής» διαπιστώνει ότι «η παρούσα οικονομική συγκυρία καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση μιας οικογένειας στο εθνικό οδικό δίκτυο», καθώς, όπως σημειώνει, «αν θελήσει κανείς να μεταβεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει θα χρειαστεί να πληρώσει έπειτα και από τις νέες ανατιμήσεις 45,20 ευρώ»... Η υποκρισία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη καθώς την ίδια στιγμή υπερασπίζεται τις συμβάσεις παραχώρησης που είχαν υπογράψει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις κατασκευαστικές εταιρείες, επικαλούμενη μάλιστα προκλητικά ότι οι ιδιωτικές εταιρείες έχουν αναλάβει «τη συντήρηση και τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και να δημιουργήσουν νέους ανά την Ελλάδα»!.. Ακόμα πιο εξοργιστική όμως είναι η διέξοδος που προτείνει, να αναζητήσει δηλαδή η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις εταιρείες, «εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης των οδικών έργων που έχουν αυτές αναλάβει», μέσω της προσφοράς νέων φορολογικών και επενδυτικών κινήτρων στις κατασκευαστικές εταιρείες! Αυτή, υποστηρίζει η οργάνωση νέων της ΝΔ, είναι η λύση για άμεσες μειώσεις των διοδίων... Φυσικά δεν περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό από την ΟΝΝΕΔ, που απλά αναπαράγει την επίσημη γραμμή της ΝΔ, αλλά τουλάχιστον ας γνωρίζουν ότι δεν ξεγελάνε κανένα με φτηνή κοινωνική ευαισθησία που πουλάνε και τα κροκοδείλια δάκρυα που χύνουν. Αλλωστε και η ΝΔ τα ίδια με το ΠΑΣΟΚ έκανε ως κυβέρνηση, με την ανάθεση έργων τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Επικίνδυνη πολιτική

Το βάθεμα της συνεργασίας της Ελλάδας με το Ισραήλ δε σημαίνει αναβάθμιση της χώρας και του ρόλου της, όπως οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί της κυβέρνησης ισχυρίζονται, αλλά σηματοδοτεί την ακόμα μεγαλύτερη εμπλοκή της στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και αντιθέσεις, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που τίποτα καλό δεν προοιωνίζονται για τον ελληνικό λαό και την υπόθεση της ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή. Είναι φανερό ότι η ελληνοϊσραηλινή συνεργασία είναι μέρος της ιμπεριαλιστικής στρατηγικής που αποτυπώνεται στο νέο στρατηγικό δόγμα του ΝΑΤΟ, το οποίο σαφώς προβλέπει πιο άμεση διείσδυσή του στη Μέση Ανατολή και επιβολή του σχεδίου περί «νέας Μέσης Ανατολής», αλλά και δίνει το έδαφος για διευρυμένο ρόλο του Ισραήλ στη Μεσόγειο, όπως επίσης καθιερώνει και την ενεργειακή ασφάλεια, θεσμοθετώντας την ως μια από τις σύγχρονες επιδιώξεις της λυκοσυμμαχίας.

Η επίσκεψη, λοιπόν, του υπουργού Εξωτερικών και αντιπροέδρου της ισραηλινής κυβέρνησης, Α. Λίμπερμαν, και οι συζητήσεις για θέματα όπως Ενέργεια, στρατιωτική συνεργασία και εξοπλισμοί, αποτυπώνουν ξεκάθαρα αυτούς τους σχεδιασμούς. Με δεδομένα τα ενδιαφέροντα και τις προτεραιότητες του Ισραήλ, είναι σαφές πως η προωθούμενη «στρατηγική συνεργασία» των δύο χωρών εξυπηρετεί πάνω απ' όλα τις επιδιώξεις του κράτους του Ισραήλ, ενώ οι επιδιώξεις της ελληνικής κυβέρνησης έρχονται να εξυπηρετήσουν πρώτα και κύρια τις επιδιώξεις των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων στη μοιρασιά των ενεργειακών πηγών και δρόμων, διεκδικώντας ταυτόχρονα καλύτερη θέση και ρόλο στη γεωστρατηγικής σημασίας περιοχή της Ανατ. Μεσογείου, για το ιμπεριαλιστικό σύστημα.

Ολα αυτά είναι οι προτεραιότητες των πολυεθνικών που συμπιέζουν τους λαούς και τα συμφέροντά τους για να αυξήσουν την κερδοφορία τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υπό το φως και των τελευταίων ανακοινώσεων του Ισραήλ περί επιβεβαιωμένων μεγάλων κοιτασμάτων στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ισραήλ, Κύπρου, Λιβάνου, Συρίας και Αιγύπτου, που θα ξεκινήσει άμεσα η εκμετάλλευσή τους, εντείνονται οι ανταγωνισμοί αλλά και οι ορέξεις των πολυεθνικών και μπαίνουν επιτακτικά στην ημερήσια διάταξη τα ζητήματα της λεγόμενης ενεργειακής ασφάλειας, το δόγμα που εξελίσσεται σε έναν από τους πυλώνες των νέων ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων. Αλλωστε, καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι στις 4 Φλεβάρη 2011 συνέρχεται και Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ με αντικείμενο τα θέματα ενέργειας.

Η λεγόμενη, λοιπόν, «στρατηγική συνεργασία» Ελλάδας - Ισραήλ, που, εκτός από τις στρατιωτικές διευκολύνσεις εκ μέρους της ελληνικής πλευράς στην πολεμική μηχανή του Ισραήλ, ανοίγει και τις προοπτικές για αναβαθμισμένη σχέση του κράτους του Ισραήλ στις ευρωατλαντικές δομές (ΕΕ - ΝΑΤΟ) και στο ενεργειακό παιχνίδι της Μεσογείου, ανοίγει και τις προοπτικές για την είσοδο των Ισραηλινών στις αγορές ενέργειας της Ευρώπης, μέσω της κατασκευής αγωγού από τη θαλάσσια περιοχή Ισραήλ - Κύπρου.

Αυτό το επικίνδυνο για τους λαούς «παιχνίδι» φέρνει πιο πιεστικά στην επιφάνεια τα υπάρχοντα προβλήματα και εντείνει τους περιφερειακούς ανταγωνισμούς σε μια ευαίσθητη περιοχή, όπως αυτή της Ανατ. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Είναι, λοιπόν, σήμερα περισσότερο αναγκαία από άλλοτε η έκφραση της λαϊκής αντίθεσης σε αυτούς τους σχεδιασμούς, που βάζουν πιο βαθιά την Ελλάδα και το λαό μας στο φαύλο κύκλο των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών. Είναι ταυτόχρονα και πράξη διεθνιστικής αλληλεγγύης στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού ενάντια στην κατοχή εδαφών του από το ισραηλινό κράτος.


Κυριάκος ΖΗΛΑΚΟΣ

Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Απόλυτα δικαιολογημένες είναι οι αντιδράσεις των οδηγών στο μπαράζ των αυξήσεων στα χαράτσια των διοδίων, που τα δύο τελευταία μόλις χρόνια ξεπερνούν ακόμη και τα 400% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, αλλά και στο συνεχή πολλαπλασιασμό των σταθμών είσπραξης.

Ολα αυτά βέβαια είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί, χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες. Στις περιβόητες μάλιστα «συμβάσεις παραχώρησης» αναφέρεται ρητά ότι για όσους δεν πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων θα εκδίδεται διαταγή πληρωμής και θα πληρώνουν το 20πλάσιο ως πρόστιμο. Και αυτό προσπαθούν πλέον να κάνουν οι ιδιωτικοί όμιλοι, αφού εξασφάλισαν και την άδεια της δήθεν ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να φωτογραφίζουν τα συγκεκριμένα οχήματα όσων αρνούνται να πληρώσουν. Δηλαδή γίνεται προσπάθεια να ποινικοποιήσουν τον αγώνα του λαού για κατάργηση των διοδίων.

Πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε ότι και η άρνηση πληρωμής των διοδίων - όσο δικαιολογημένη κι αν είναι, λόγω της αγανάκτησης του λαού από τον ορυμαγδό των συνεχών αντιλαϊκών μέτρων - δεν μοιάζει, παρά «πυροβολισμός στον αέρα», αν δε συνδεθεί με την ανατροπή αυτής της πολιτικής, που υπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Αλλωστε από το 2012 η χρέωση προβλέπεται να γίνεται ηλεκτρονικά και να φτάνει ο λογαριασμός στο σπίτι...

Η μόνη λύση επομένως είναι ο αγώνας του λαού με το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ, για να μην αποτελούν τα δημόσια έργα εμπόρευμα, ώστε να θησαυρίζουν τα μονοπώλια, αλλά λαϊκή περιουσία. Για κατάργηση όλων των διοδίων, ώστε να κυκλοφορεί ελεύθερα ο λαός σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες. Ας μη χάσουμε λοιπόν το δάσος, βλέποντας μόνο το δέντρο...

Αρωγός της πλουτοκρατίας

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑ.Ο.Σ. έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση για το δανεισμό, τα spreads και την πτώση του Χρηματιστηρίου: «Ας συνειδητοποιήσουμε όλοι, ότι όσο ο παραγόμενος πλούτος είναι μηδενικός, τόσο θα είμαστε υποχείρια αφενός του ΔΝΤ και, αφετέρου, των κερδοσκόπων»...

Είναι προφανές ότι κάποιους δεν τους συμφέρει να λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Σκαρφίζονται διάφορα για να αμβλύνουν τη λαϊκή οργή. Γιατί πλούτος παράγεται, μόνο που οι παραγωγοί του, οι άνθρωποι του μόχθου, αμείβονται με ψίχουλα με τα οποία ούτε την πείνα της οικογένειάς τους δεν μπορούν να χορτάσουν. Πλούτος παράγεται. Αρκετός για να ζήσει ο λαός αυτού του τόπου με αξιοπρέπεια, να ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του. Το ζήτημα είναι ότι τον καρπώνονται μια χούφτα κηφήνες. Που χωρίς να χύσουν ούτε στάλα ιδρώτα απολαμβάνουν όλα τα καλά που παράγει με τον ιδρώτα και το αίμα του ο λαός. Ο εργάτης, ο αγρότης ξέρουν τι παράγουν και τι θα μπορούσαν να παράγουν αν τα μέσα παραγωγής βρίσκονταν στα δικά τους χέρια, αν οι ίδιοι διαφέντευαν την πορεία αυτού του τόπου.

Γι' αυτό ας αφήσουν τις εξυπνάδες οι κύριοι του ΛΑ.Ο.Σ. Μηδενικά τείνουν να γίνουν τα εισοδήματα των ανθρώπων του μόχθου. Γιατί η πλουτοκρατία τα θέλει όλα, και το τελευταίο ψίχουλο. Σ' αυτή της την επιδίωξη έχει αρωγούς και βοηθούς δυνάμεις όπως ο ΛΑ.Ο.Σ.

Αντιλαϊκά παινέματα

Γρηγοριάδης Κώστας

ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ δεν το έμαθαν, η ελληνική κυβέρνηση έλαβε για μία ακόμη φορά συγχαρητήρια από τον Ολι Ρεν για την πολιτική που ασκεί «χωρίς να υπολογίζει το πολιτικό κόστος»...

Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει, χωρίς να υπολογίζει τους ...κατοίκους αυτής της χώρας. Τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους άνεργους. Αντιθέτως, να υπολογίζει (κατ' αποκλειστικότητα) τα κέρδη του κεφαλαίου.

Φυσικά, οι κυβερνώντες χαίρονται με κάτι τέτοια και τη χαρά τους μοιράζονται και τα ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης που στηρίζουν την πολιτική τους. Ετσι έσπευσαν να προβάλουν την «είδηση».

ΒΡΗΚΑΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ για τους μετανάστες και ...ξεσπαθώσανε τα «παλικάρια» και οι «ελληναράδες» του ΛΑ.Ο.Σ.!

Επί δυο μέρες στη Βουλή μιλάνε για στρατόπεδα συγκέντρωσης, ζητάνε ευθέως άθλιες συνθήκες διαβίωσης, περισσότερους φράχτες, χαρακτηρίζουν τους μετανάστες «εισβολείς», ανακαλύπτουν σχέδια αλλοτρίωσης του ελληνισμού και του «εθνικού κράτους»...

Μάλιστα, ο παμμέγιστος «Ελληνας» Αθ. Πλεύρης εγκάλεσε τους μετανάστες που στις χώρες τους γίνονται εισβολές και εμφύλιοι, γιατί ...δε μένουν εκεί να πολεμήσουν, αλλά έρχονται στη χώρα μας και μας χαλάνε την ησυχία.

Μόνο που δεν καταλάβαμε σε τι ακριβώς τους προτρέπει. Να πολεμήσουν υπέρ ποιων; Μήπως υπέρ αυτών που πολέμησαν οι πολιτικοί του πρόγονοι, όταν έγινε στην Ελλάδα εισβολή και βρέθηκε υπό κατοχή;


Γρηγοριάδης Κώστας

Προσφέρει υπηρεσίες...

Γρηγοριάδης Κώστας

Στην ίδια μασχάλη δε χωράνε πολλά καρπούζια. Το γνωρίζει και η «Δημοκρατική Αριστερά», αλλά ο ρόλος της τής υπαγορεύει να ισχυρίζεται το αντίθετο. Χτες, σε ανακοίνωσή της για την επίσκεψη του ΥΠΕΞ του Ισραήλ στην Ελλάδα, προτρέπει την κυβέρνηση να μην περιοριστεί στη συζήτηση μαζί του θεμάτων που αφορούν «στην ενεργειακή, οικονομική και στρατιωτική συνεργασία», αλλά «μαζί με την επιζητούμενη γεωπολιτική αναβάθμιση της Ελλάδας» να θέσει «και το ζήτημα της δίκαιης επίλυσης του Παλαιστινιακού, το άμεσο πάγωμα των ισραηλινών εποικισμών και την επανέναρξη των ειρηνευτικών συνομιλιών», αφού «χωρίς την επίλυση της ισραηλινοπαλαιστινιακής διένεξης δεν μπορεί να υπάρξει σταθερότητα και βιώσιμη συνεργασία και ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Συστήνει, δηλαδή, στην κυβέρνηση να συνεχίσει τις κολεγιές, ακόμα και στρατιωτικές, με το Ισραήλ, δηλαδή με το θύτη, υποδεικνύοντάς του να σταματήσει να είναι θύτης (συνειδητές αυταπάτες σπέρνει και για την ελληνική κυβέρνηση, και για το Ισραήλ), για να πάει καλύτερα η καπιταλιστική συνεργασία και ανάπτυξη στην περιοχή, στο όνομα της «γεωπολιτικής αναβάθμισης» της χώρας. Και να το κάνει προσεκτικά, ώστε να μην κόψει τις γέφυρες με τον αραβικό κόσμο. Μάλιστα, το παλαιστινιακό ζήτημα που σε αδρές γραμμές συνίσταται στην άρνηση του Ισραήλ να αποκτήσει ο παλαιστινιακός λαός δική του πατρίδα, άρνηση που εκφράζεται με εγκληματικό αποκλεισμό, δολοφονικές επιδρομές, καταδίκη των Παλαιστινίων στην εξαθλίωση, υποβιβάζεται από τη «Δημοκρατική Αριστερά» σε ισραηλινοπαλαιστινιακή ...διένεξη!

Λεπτομέρειες, προφανώς, μπροστά στη λιγούρα ορισμένων να πάρει η καπιταλιστική Ελλάδα ...προαγωγή και να αναβαθμιστεί στο πλαίσιο του διεθνούς ιμπεριαλισμού, που ορέγεται την ευρύτερη περιοχή. Οι κολεγιές με τους ιμπεριαλιστές και κράτη - τρομοκράτες λαών, στο πλαίσιο των γενικότερων πυκνών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή που αφορούν και στην εκμετάλλευση ενεργειακών πηγών, κάθε άλλο παρά θετικές εξελίξεις επιφυλάσσουν για τους λαούς και το λαό της Ελλάδας. Κι όσοι σπεύδουν να βάλουν πλάτες, προσφέρουν στο λαό χείριστες υπηρεσίες.

Ευρω-παραπλάνηση

Δεν είναι η πρώτη φορά που Κοινοτικοί αξιωματούχοι καταφεύγουν στα ψέματα και την αντιστροφή της πραγματικότητας, προκειμένου να ενισχύσουν την «επιχειρηματολογία» τους υπέρ της στρατηγικής των ευρωμονοπωλίων και να ρίξουν στάχτη στα μάτια των λαών. Δεν εκπλήσσει, λοιπόν, που ο Ο. Ρεν πρόβαλε την Ελλάδα ως μία από τις τρεις χώρες της ΕΕ (οι άλλες είναι η Σουηδία και η Λετονία) που, όπως είπε, διαψεύδουν στην πράξη παλαιότερη δήλωση του πρωθυπουργού του Λουξεμβούργου και προέδρου του Γιούρογκρουπ Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ο οποίος έχει πει ότι «όλοι γνωρίζουμε το τι θα πρέπει να κάνουμε, αλλά αυτό που αγνοούμε είναι το πώς να κερδίζουμε εκλογές αμέσως μετά». Το μήνυμα που θέλει να περάσει ο αρμόδιος για τις οικονομικές υποθέσεις επίτροπος είναι σαφές: Οτι δεν υπάρχει πολιτικό κόστος από τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα όταν προωθούνται αποφασιστικά. Ομως ψεύδεται και μάλιστα συνειδητά ο Ο. Ρεν όταν δηλώνει ότι «ο Γ. Παπανδρέου κέρδισε πριν από λίγους μήνες εκλογές, μετά από ιδιαίτερα θαρραλέες μεταρρυθμίσεις που δρομολογήθηκαν στην Ελλάδα» ή ότι «πέτυχε την υποστήριξη του εκλογικού σώματος μετά τις ιδιαίτερα τολμηρές μεταρρυθμίσεις που προώθησε»... Μπορεί να πουλάει αυτά τα φύκια στο εξωτερικό για να ανεβάσει το ηθικό στο στρατόπεδο που μάχεται υπέρ των ευρωμονοπωλίων, όμως ο λαός γνωρίζει ότι η κυβέρνηση και η ΝΔ υπέστησαν πλήγμα στις εκλογές του περασμένου Νοέμβρη. Και αυτό δεν ήταν παρά μόνο μια πρόγευση για τα όσα τους επιφυλάσσει στο όχι μακρινό μέλλον...

Κοροϊδία

Ικανοποιημένος με την εικόνα των νοσοκομείων της Κρήτης εμφανίστηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Νίκος Πολύζος, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στα Χανιά, χαρακτηρίζοντας την ...καλή.

Να ενημερώσουμε λοιπόν τον γ.γ. του υπουργείου ότι, την ώρα που αυτός και η κυβέρνησή του τα βλέπει όλα καλά, τα νοσοκομεία της Κρήτης υπολειτουργούν λόγω σοβαρών ελλείψεων σε ιατρικό, νοσηλευτικό και προσωπικό όλων των κατηγοριών με τον κίνδυνο του «εφημεριακού κραχ» να ελλοχεύει. Οι λίστες αναμονής συνεχώς αυξάνονται, βασικά υλικά λείπουν από τις κλινικές και τα χειρουργεία, κλινικές υπολειτουργούν ή άλλες λειτουργούν με «δανεικούς» γιατρούς. Την ίδια ώρα, οι ασθενείς καλούνται να πληρώσουν το ήδη αυξημένο κόστος για την περίθαλψη υγείας με τη μετατροπή των νοσοκομείων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζοντας τους ασθενείς σαν πελάτες.

Αν αυτό γεμίζει ικανοποίηση το υπουργείο Υγείας και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζοντας την κατάσταση των νοσοκομείων της Κρήτης καλή, μόνο οργή και αγανάκτηση προκαλεί στα λαϊκά στρώματα του νησιού.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Δρόμοι και υποδομές λαϊκή ιδιοκτησία

Είναι απόλυτα δικαιολογημένες οι αντιδράσεις του ελληνικού λαού για το άγριο χαράτσωμα που υφίστανται κάθε φορά που διασχίζουν τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου. Ενα χαράτσωμα που έγινε ακόμη πιο άγριο από το 2008, αφού μόλις μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια η τιμή των διοδίων αυξήθηκε ακόμη και πάνω από 400% για κάποιες κατηγορίες οχημάτων, ενώ προβλέπεται να αυξηθούν ακόμη παραπάνω μέσα στο 2011. Ολα αυτά, βέβαια, δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που παραδίνουν τον έναν μετά τον άλλον και τους οδικούς άξονες σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους. Είναι αποτέλεσμα της ίδιας πολιτικής με βάση την οποία τα δημόσια έργα και οι άλλες δημόσιες υποδομές ιεραρχούνται, κατασκευάζονται και λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας. Ετσι, ενώ ο λαός χρηματοδοτεί τα έργα από την άγρια φορολογία που υφίσταται και τα κατασκευάζει με το δικό του ιδρώτα, αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει ξανά και ξανά και για τη χρήση τους.

Οι λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ κυβερνήσεων - κεφαλαιοκρατών είναι συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης και ληστείας. Οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με δικά τους κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος παρά με κάποια ποσοστά κάτω του 10%! Ακόμη και αυτά τα ποσά, όμως, υπερκαλύπτονται είτε από τις προκαταβολές που χορηγεί στους ιδιωτικούς ομίλους το δημόσιο (π.χ. Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου), είτε τα καταβάλλει ο ίδιος ο ελληνικός λαός προπληρώνοντας τα πανάκριβα διόδια πριν ολοκληρωθούν τα έργα. Το δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός, καταβάλλει επίσης σε «ζεστό» χρήμα το 30% - 35% του κόστους των έργων, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων. Επίσης, παραδίδονται στους ομίλους έτοιμα τμήματα αυτοκινητόδρομων (όπως ο Μαλιακός) που πλήρωσε ο λαός και τώρα μπαίνουν και εκεί διόδια. Ακόμη σε κάποιες συμβάσεις το δημόσιο εγγυάται και τα δάνεια, αλλά και τα κέρδη των ιδιωτών!

Ολα αυτά τα καταλαβαίνει καλά ο λαός και γι' αυτό διαμαρτύρεται. Ολη αυτή η ιστορία με τα διόδια είναι μία ακόμα απόδειξη του γιατί είναι επιτακτική ανάγκη οι οδικοί άξονες, συνολικά οι υποδομές της χώρας, να είναι λαϊκή κοινωνική ιδιοκτησία. Υποδομές που θα κατασκευάζονται με κεντρικό σχεδιασμό και επιστημονική μελέτη με μοναδικό γνώμονα την ικανοποίηση της ανάγκης της μεταφοράς, με ασφάλεια για όλους. Τι σημαίνει αυτό; Δε θα επιβάλλονται χαράτσια για να πηγαίνει από το σπίτι στο χωράφι ο αγρότης, δε θα πλημμυρίζουν οι δρόμοι, δε θα «πνίγονται» ολόκληρες περιοχές επειδή οι εργολάβοι που έφτιαξαν την Αττική Οδό θέλησαν να γλιτώσουν λεφτά και δεν έκαναν αντιπλημμυρικές μελέτες, δε θα παίζουν οι οδηγοί κορόνα - γράμματα τη ζωή τους επειδή η κατασκευή κάποιου οδικού άξονα δε συμφέρει οικονομικά το μεγάλο κεφάλαιο. Ο αγώνας εργατών και λαϊκών στρωμάτων σήμερα για την κατάργηση των διοδίων πρέπει να στοχεύει στο να πάρουν την ιδιοκτησία οδικών αξόνων και υποδομών από τα παράσιτα, τους κεφαλαιοκράτες.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ