Κυριακή 10 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα βασικά σημεία του προσχεδίου νόμου

Με το προσχέδιο νόμου για τη Διά Βίου Μάθηση και την Επαγγελματική Κατάρτιση, που παρουσιάστηκε στις αρχές της προηγούμενης βδομάδας, το υπουργείο Παιδείας θέτει μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα σχέδια. Τα κυριότερα άμεσα βήματα είναι τα παρακάτω:

  • Το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Δομών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ) μετατρέπεται σε επιτελικό φορέα πιστοποίησης για κάθε είδους δομή «εκπαίδευσης» και κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ, κολέγια κ.ά.). Το ΕΚΕΠΙΣ θα νομιμοποιεί κάθε έμπορο της γνώσης, δίνοντας του υπόσταση με την κρατική σφραγίδα.
  • Θεσμοθετείται το Ατομικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης για όλους, ώστε να «προσμετράται» η συμμετοχή στη Διά Βίου Μάθηση. Πρόκειται για μια ειδική «κάρτα» που θα καταγράφονται το πτυχίο, τα πιστοποιητικά από συνέδρια, σεμινάρια και όποια άλλη συμμετοχή σε «εκπαιδευτική» δραστηριότητα. Αυτή η «κάρτα» θα πρέπει να ανανεώνεται σε όλη μας τη ζωή με συνεχείς επανακαταρτίσεις.
  • Μέσα στο 2010 συγκροτείται το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, εναρμονισμένο με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, όπου πλέον η μόρφωση μετατρέπεται σε «αποτελέσματα μαθησιακών δραστηριοτήτων», που κατανέμονται σε τρεις γενικές κατηγορίες: Γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες. Τα προσόντα που θα αποκτούν οι σπουδαστές από τις διάφορες εκφράσεις της Διά Βίου Μάθησης θα καταγράφονται σε εθνικούς περιγραφικούς δείκτες, ενώ θα κατατάσσονται σε επίπεδα, λαμβάνοντας υπόψη τα 8 επίπεδα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου.
  • Το ελληνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων θα δημιουργηθεί με τη συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» (βλέπε επιχειρήσεις και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες). Θα τεθεί σε διαβούλευση στις 25 Φλεβάρη του 2010. Στόχος του υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του 2012 να έχει ολοκληρωθεί η αντιστοίχιση του Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων με το Ευρωπαϊκό.
  • «Αναβάθμιση» Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) και προσαρμογή του στις νέες κατευθύνσεις. Ο αυριανός σπουδαστής κι ο αυριανός εργαζόμενος πρέπει να γνωρίζει ότι θα τρέχει να κυνηγάει πιστωτικές μονάδες, μια ζωή, ώστε να βρει μια δουλειά και να μπορεί να την κρατήσει, όσο γίνεται.

Ολα αυτά οργανώνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγήσουν στη δημιουργία του λεγόμενου «Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης» που θα «συμμετέχουν οι κοινωνικοί εταίροι», προφανώς και οι επιχειρήσεις, με πρωταγωνιστικό ρόλο. Βασικό χαρακτηριστικό του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης θα είναι η «σαφής διασύνδεση των επιμέρους μορφών της εκπαίδευσης και κατάρτισης (τυπική δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση), αρχική και συνεχιζόμενη, τυπική, μη τυπική και άτυπη».

Αυτή η «διασύνδεση επιμέρους μορφών εκπαίδευσης» είναι η ομαδοποίηση κάθε είδους γνώσης, δεξιότητας κλπ. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα πτυχία, τα πιστοποιητικά, οι διάφορες δραστηριότητες θα είναι κομμάτια των μορφών εκπαίδευσης και κατάρτισης. Για να αντιληφθούμε καλύτερα το θέμα, να θυμίσουμε ότι η Διά Βίου Μάθηση δε γίνεται μόνο στο εκπαιδευτικό σύστημα (τυπική εκπαίδευση) αλλά με ό,τι δραστηριότητες μπορεί να φανταστεί κανείς. Στο προσχέδιο νόμου διατυπώνεται ότι αυτές μπορεί να εντάσσονται στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή, τον ελεύθερο χρόνο, σε κοινωνικές, αθλητικές και κάθε είδους εκδηλώσεις. Ολα αυτά θα πιστοποιούνται και θα εντάσσονται, προφανώς, στο Ατομικό μας Μητρώο Διά Βίου Μάθησης!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ