Προκλητικός ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κατά τη χτεσινή συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για τις αυξήσεις στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας
Αδιάψευστος μάρτυρας των συνεπειών από τη διαχρονική εφοπλιστόδουλη πολιτική είναι η κατάσταση που βιώνουν οι νησιώτες σε όλη τη χώρα (φωτ. από κινητοποίηση στην Ικαρία) |
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Π. Καμμένος δε δίστασε ακόμα και να διαφημίσει από το βήμα της Βουλής συγκεκριμένες εταιρείες λέγοντας πως «η Blue Star είναι η εταιρεία η οποία δήλωσε δημόσια ότι σεβόμενη τον καταναλωτή και για να κτυπήσει την ακρίβεια παγώνει τις τιμές» και ότι «οι εκπτώσεις που κάνουν οι Μινωικές γραμμές από την 1η Ιουνίου φτάνουν μέχρι και το 50%»!
Βέβαια, απέκρυψε το γεγονός ότι η πρώτη εταιρεία, μόνο τα δύο τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα από τον Μάη του 2006 έως τον Απρίλη του 2008, έχει επιβάλει αυξήσεις στα εισιτήρια που φτάνουν ως και 37%! Και σε αυτό το ποσοστό δε συμπεριλαμβάνεται η αύξηση 8% από την 1η Μάη που τους «δώρισε» η κυβέρνηση.
Οσον αφορά τις δήθεν εκπτώσεις των «Μινωικών», αυτές αφορούν σε μερικές καθημερινές, είναι οικογενειακά εισιτήρια (για πάνω από 1 άτομα) με υποχρεωτική την επιστροφή. Τα ίδια ισχύουν για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αλλωστε, οι ίδιες στους ισολογισμούς (π.χ. ΑΝΕΚ) κάνουν λόγο για κέρδη ρεκόρ το 2007.
Και ενώ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «οργιάζουν», επιβάλλοντας όποτε θέλουν ό,τι ποσοστό αύξησης θέλουν στα εισιτήρια, ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι «από το 2005 δεν έχει γίνει καμία αναπροσαρμογή και λόγω της αύξησης του πετρελαίου, πάρθηκε η υπουργική απόφαση στις 20 Μάρτη του 2008 να γίνει η αναπροσαρμογή στο ποσοστό του 8%»! Πρόσθεσε με θράσος ότι «στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξέτασε τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω απελευθέρωση των ναύλων επιβατών και οχημάτων σε συγκεκριμένα δρομολόγια», που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη ασυδοσία για τους εφοπλιστές.
Μιλώντας για συγκεκριμένα δρομολόγια, υποστήριξε ότι «οι τιμές των ναύλων των εταιρειών για τη σύνδεση Πέραμα - Παλούκια, παρά τις σημαντικές αυξήσεις των καυσίμων οι οποίες επιδρούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό, είναι κατά μέσο όρο 5,2%, λίγο πιο πάνω από τα όρια του πληθωρισμού και αυτά είναι στοιχεία του Απρίλη του 2007 - Απρίλη 2008, που είχαμε ποσοστό 4,4%».
«H αδιέξοδη πολιτική σας για την ανταγωνιστικότητα και η απελευθέρωση των τιμών έχουν φέρει αυτά τα αποτελέσματα και τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα» τόνισε, παίρνοντας τον λόγο, η Βέρα Νικολαΐδου. Παράλληλα, κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία για τα δρομολόγια προς την Αίγινα και τη Σαλαμίνα, μιλώντας «για αυξήσεις που ξεπερνούν μόνο από πέρσι μέχρι φέτος, στην Αίγινα το 28%. Εάν πάρουμε το θέμα της Αίγινας, από το 2002 μέχρι το 2008 μιλάμε για αύξηση 128,5% και αν το πάμε με 9 ευρώ το εισιτήριο, μιλάμε για αύξηση 157,14% με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία. Οσο για τη Σαλαμίνα, η αύξηση των δύο τελευταίων χρόνων είναι γύρω στο 42,85%»!
Παράλληλα, τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ, υπάρχουν υπερκέρδη των ακτοπλόων εφοπλιστών αφού η «ΑΝΕΚ, η BLUE STAR και οι Μινωικές γραμμές, που είναι εισηγμένες και στο χρηματιστήριο, έχουν μια αύξηση τα τελευταία χρόνια που δωδεκαπλασιάζεται. Σε ποσοστό είναι ένα ασύλληπτο ποσό. Είναι περισσότερο από 1.000%».
Τέλος, η Βέρα Νικολαΐδου είπε πως σήμερα «μια οικογένεια για να μετακινηθεί χρειάζεται περισσότερα από 500 ευρώ. Μέσα στις σημερινές συνθήκες, πώς θα μετακινηθεί η λαϊκή αυτή οικογένεια; Αυτό, φυσικά, φαίνεται ότι δε σας απασχολεί. Κοιτάξτε, οι εφοπλιστές από τη μια αφήνουν τα νησιά στην κυριολεξία στο έλεός τους, χωρίς να έχουν κανέναν προγραμματισμό, γιατί δεν ελέγχονται από κανέναν και, από την άλλη, απαιτούν απ' αυτά τα συγκεκριμένα σαπάκια τους που χρονολογούνται πάνω από τριάντα χρόνια συνέχεια επιδοτήσεις και τις παίρνουν». Για το 2008 οι επιδοτήσεις είναι τουλάχιστον 70 εκατ. ευρώ από 60 εκατ. που ήταν πέρσι.