Τρίτη 16 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Νέα αφαίμαξη των λαϊκών εισοδημάτων

Στα σκαριά οι ανατιμήσεις στα εισιτήρια

Με πρόσχημα τα ελλείμματα στις πρώην ΔΕΚΟ που εποπτεύονται από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, η κυβέρνηση εντείνει την αντεργατική της πολιτική και προετοιμάζει νέα αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, με αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, του ΟΣΕ κ.λπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων, του ΟΣΕ και των άλλων επιχειρήσεων που υπάγονται στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, ετοιμάζουν εισηγήσεις για το ύψος των αυξήσεων. Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και του ΟΣΕ, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2008, θα κυμαίνονται από 7% έως 13%, χωρίς να αποκλείονται και μεγαλύτερες αυξήσεις (έως 20%)!

Παράλληλα με την αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, μέσω των αυξήσεων στα εισιτήρια, η κυβέρνηση προετοιμάζει και τη νέα επίθεση σε βάρος των εργαζομένων, πάντα στο όνομα του περιορισμού των ελλειμμάτων στις πρώην ΔΕΚΟ.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του σε εφημερίδα, απαντώντας σε ερώτηση εάν θα προχωρήσει σε αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ, δήλωσε: «Θα πάρουμε τις αποφάσεις μας, έτσι ώστε να εξυγιάνουμε τα οικονομικά των ΔΕΚΟ... Οπου χρειάζεται θα προχωρήσουμε στα αναγκαία μέτρα. Δεν μπορούμε να παραμένουμε αδρανείς σε τεράστια ελλείμματα. Τα ελλείμματα αυτά επιβαρύνουν τον πολίτη, είναι δικά του ελλείμματα». Κατά τον υπουργό, «βασικό όπλο» για την ...εξυγίανση των ελλειμματικών επιχειρήσεων, είναι και ο προ διετίας ψηφισθείς νόμος για τις ΔΕΚΟ. «Σκοπός και του κ. Αλογοσκούφη και δικός μου είναι να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος αυτός», συμπλήρωσε ο υπουργός στην ίδια συνέντευξη.

Σημειώνεται ότι ο νόμος για τις ΔΕΚΟ, μεταξύ άλλων, προβλέπει πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με την κατάρτιση νέων κανονισμών εργασίας, προσλήψεις νέων εργαζομένων με 7μηνες συμβάσεις και αμοιβές κατά τα ισχύοντα στον ιδιωτικό τομέα, ελαστικά ωράρια απασχόλησης κ.λπ.

Αξίζει, πάντως, να επισημανθεί ότι τα διογκούμενα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζουν χρόνια τώρα τα κόμματα της δικομματικής εναλλαγής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Μια πολιτική που μειώνει χρόνο με το χρόνο την κρατική ενίσχυση και εξωθεί τους Οργανισμούς και τις Επιχειρήσεις σε δανεισμούς για την κάλυψη των ελλειμμάτων τους. Είναι, επίσης, αξιοσημείωτο ότι το κράτος έχει να αποπληρώσει από το 1997 τα χρέη του προς τους συγκοινωνιακούς φορείς. Σύμφωνα, μάλιστα, με έκθεση του ΟΑΣΑ, εάν το ίδιο το κράτος εφάρμοζε πιστά τους ισχύοντες νόμους, οι συγκοινωνιακοί φορείς το 2006 θα έπρεπε να είχαν κέρδη 6 εκατ. ευρώ και όχι ζημιές 5,4 εκατ. ευρώ, που παρουσίασαν στον περσινό ισολογισμό.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ