Παρασκευή 12 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΕ
Στόχος η αύξηση της εφοπλιστικής κερδοφορίας

Το ΚΚΕ καταψήφισε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την πρόταση της Κομισιόν

Νέα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, για την αύξηση των κερδών μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρηματικών ομίλων και την ένταση της επίθεσης ενάντια στους εργαζόμενους περιλαμβάνει η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη μελλοντική κοινή ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ, η οποία συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες. Την πρόταση απέρριψε το ΚΚΕ. Οπως επισήμανε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γιώργος Τούσσας στην παρέμβασή του, βασικοί στόχοι της κοινοτικής ναυτιλιακής πολιτικής είναι οι παρακάτω:

  • Ενίσχυση της τάσης συγκέντρωσης πλοίων και κεφαλαίων σε μεγάλους ναυτιλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους.
  • Πλήρης απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών και των υπηρεσιών στους συναφείς κλάδους.
  • Ανάληψη στρατηγικού ρόλου από τα όργανα της ΕΕ, ώστε να εκφράζουν ολοκληρωμένα τα συνολικά συμφέροντα του ευρωενωσιακού κεφαλαίου στους διεθνείς οργανισμούς.
  • Σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις. Κατάργηση των συγκροτημένων εργασιακών, μισθολογικών - κοινωνικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων στη ναυτιλία και γενικότερα στους συναφείς κλάδους.
  • Υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης και αντικατάστασή της με την κατάρτιση και τα πιστοποιητικά για ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων, για την παραγωγή φτηνού εργατικού δυναμικού με πρόσκαιρες, αναλώσιμες γνώσεις και δεξιότητες.
  • Γραφειοκρατικές οδηγίες και κανονισμοί που όχι μόνο δε βελτιώνουν, αλλά αντίθετα αυξάνουν την ένταση της εκμετάλλευση των εργαζομένων στα πλοία, στα ναυπηγεία, στα λιμάνια και στους άλλους συναφείς κλάδους της ναυτιλίας, καθώς και τους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα και την καταστροφή του περιβάλλοντος.
  • Οξυνση των προβλημάτων σχετικά με την αλιεία και την καταπάτηση ακτών από μονοπωλιακούς τουριστικούς ομίλους και ιδιώτες κατά μήκος της ακτογραμμής των κρατών - μελών.

«Η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο συνεχίζεται η αντιλαϊκή πολιτική που έχει κριτήριο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, του κεφαλαίου θα οξύνονται τα προβλήματα των ναυτεργατών, γενικότερα της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, θα συνεχίζεται η καταστροφή του περιβάλλοντος», πρόσθεσε ο Γ. Τούσσας και κατέληξε στην παρέμβασή του: «Η προσαρμογή της ναυτιλίας στις ανάγκες των ναυτεργατών, γενικότερα των λαϊκών δυνάμεων απαιτεί ριζικές αλλαγές. Απαιτεί την κατάκτηση της εξουσίας από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Γιατί μόνο με τη δύναμη της λαϊκής εξουσίας μπορεί να πραγματοποιηθεί η κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής, η κοινωνικοποίηση των μέσων μεταφοράς, των πλοίων και των συναφών υποδομών, για σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές μεταφορές».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στα 11 έφτασαν τα κρούσματα του κορονοϊού στο πλήρωμα (2020-10-15 00:00:00.0)
Επιχείρηση συγκάλυψης των ευθυνών κυβέρνησης και εφοπλιστών για τους εγκλωβισμένους ναυτεργάτες (2020-07-28 00:00:00.0)
«Τσουνάμι» για νησιώτες και ναυτεργάτες, προνόμια για εφοπλιστές και «επενδυτές» (2020-03-12 00:00:00.0)
Κοκορεύονται για τους εφοπλιστές με το μόχθο των ναυτεργατών (2013-10-25 00:00:00.0)
Τα κόμματα των εφοπλιστών πρέπει να τιμωρηθούν στις ευρωεκλογές (2009-05-15 00:00:00.0)
Πρόταση λαϊκής συσπείρωσης για την ακτοπλοΐα, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία (2003-05-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ