Τρίτη 1 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Κυκλοφοριακό: Σύγκρουση με τα συμφέροντα

Το κυκλοφοριακό - που έχει εξελιχθεί σε τεράστιο πρόβλημα - χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση για να πάψει να είναι αβίωτη η ζωή στην πόλη.

Η "Αγωνιστική Αριστερή Οικολογική Συμπαράταξη για την Αθήνα" δε θα μπορούσε παρά να ασχοληθεί εκτενώς και στο πρόγραμμα δράσης της με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα και τα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν με στόχο μια πόλη με λιγότερα ΙΧ.Οπως υπογραμμίζεται και στο πρόγραμμα του συνδυασμού του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων, Λεων. Αυδή, (η δημοσίευσή του θα συνεχιστεί από το "Ρ" τις επόμενες μέρες), το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί στα όρια του Δήμου της Αθήνας. Χρειάζεται άλλη πολιτική κατεύθυνση γενικότερα και πάντως στην περίπτωση του Δήμου της Αθήνας μια δημοτική αρχή που δε θα κάνει πως "πάει με όλα". Γιατί, όπως σημειώνεται στο πρόγραμμα της Συμπαράταξης, "απέναντί μας έχουμε ένα τεράστιο λόμπι που κερδίζει από το ΙΧ.Τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους εισαγωγείς, τις βιομηχανίες ελαστικών, τις εταιρίες πετρελαιοειδών"...

"Εχουμε, επίσης, να αντιμετωπίσουμε - παρατηρεί η Συμπαράταξη - το μέτωπο των μεγαλοκασκευαστών, που εκφράζεται από τις ηγεμονικές τάσεις υπέρμετρης ανάπτυξης της "Αττικό Μετρό ΑΕ" και των τεχνικών εταιριών που λυμαίνονται τα κονδύλια του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατασκευή μεγάλων οδικών έργων, σε βάρος της ουσιαστικής επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος"!

Αμεσα και μακροπρόθεσμα μέτρα

Μια δημοτική αρχή αποφασισμένη να ανοίξει ένα τέτοιο μέτωπο, με στόχο να περιορίσει την κυκλοφορία του ιδιωτικού αυτοκινήτου στην πόλη, θα μπορούσε να προσφέρει ώστε η συγκοινωνία να μπορεί να λειτουργήσει άνετα και να είναι ελκυστική. Ετσι η "Συμπαράταξη για την Αθήνα" δεσμεύεται με το πρόγραμμα δράσης της να παλέψει για ένα ενιαίο δημόσιο δίκτυο συγκοινωνιών, που θα αποτελείται από μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ και "μίνι μπας", το καθένα στη θέση που πρέπει, ανάλογα με τις τεχνικές δυνατότητές τους και όπου η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα συμμετέχει στο σχεδιασμό των συγκοινωνιακών γραμμών και στον έλεγχο της διαχείρισής τους.

Αμεσα εφικτό είναι:

  • Ενα εκτεταμένο δίκτυο τραμ πολλαπλών αξόνων.
  • Ενιαίο φτηνό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Κυκλοφορία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς όλο το 24ωρο.

Η "Αγωνιστική Αριστερή Οικολογική Συμπαράταξη για την Αθήνα" υποστηρίζει πολιτική αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, γι' αυτό και απορρίπτει τις κατασκευές γκαράζ στο κέντρο της πόλης που ενθαρρύνουν την προσέλευση ΙΧ στο κέντρο.

Η άλλη πρόταση

Αντίθετα, προτείνει τη διασπορά των χώρων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, με στόχο την αποτροπή δημιουργίας συνοικιών στάθμευσης ΙΧ. Υποστηρίζει μέτρα ενθάρρυνσης και ασφαλούς κυκλοφορίας των δικύκλων, σε αντιδιαστολή με τα τετράτροχα ΙΧ.

Η Συμπαράταξη για την Αθήνα επιδιώκει να διασφαλίσει το δικαίωμα του κατοίκου στην πρόσβαση στην πόλη του και συγκεκριμένα:

  • Την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των πεζών και την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου πεζοδρόμων,με κριτήριο την ποιότητα ζωής των κατοίκων και όχι τα κέρδη από τη χρήση τους.
  • Την απελευθέρωση των πεζοδρομίων από τα κάθε είδους εμπόδια.

Ειδικά για τα τραπεζοκαθίσματα που αποτελούν πλέον καθημερινό εμπόδιο στο δρόμο και στερούν επιπλέον από τους κατοίκους της πόλης ελεύθερο δημόσιο χώρο η "Συμπαράταξη για την Αθήνα" προτείνει, ο καθορισμός των χώρων των τραπεζοκαθισμάτων να γίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με σταθερά κριτήρια, μετά από εισήγηση διαμερισματικών συμβουλίων.

Επίσης, επιδιώκει τη χάραξη ποδηλατοδρόμων,τη μείωση φόρων για την αγορά ποδηλάτων, τη δημιουργία δημοτικών κέντρων δανεισμού ποδηλάτων στα όρια του δακτυλίου και τη δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΑΥΡΙΟ: "Το πράσινο που μας περιβάλλει"

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παρκόμετρα - ληστές σε όλη την Αθήνα!(2005-05-31 00:00:00.0)
Αστικές Συγκοινωνίες(2005-03-20 00:00:00.0)
Μέτρα «ασπιρίνες» για το κυκλοφοριακό(2004-10-27 00:00:00.0)
Πολιτικό πρόβλημα το κυκλοφοριακό της Αθήνας(2002-11-02 00:00:00.0)
Κυκλοφοριακές λύσεις με απαγόρευση κυκλοφορίας!(2001-08-07 00:00:00.0)
Τι θα γίνει με το τραμ;(1997-11-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ