Σάββατο 25 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Με αφανισμό απειλούνται οι ναυτεργάτες

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου για το καμποτάζ

Τεράστιες θα είναι οι συνέπειες για τη χώρα με την άρση του καμποτάζ - του δικαιώματος, δηλαδή, εκμετάλλευσης του εσωτερικού θαλάσσιου χώρου από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα. Το σοβαρό αυτό θέμα έφερε χτες με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος.

"Με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - τονίζεται στην Ερώτηση - άνοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη δρομολόγηση πλοίων που ανήκουν σε ξένες, ιδιαίτερα πολυεθνικές, εταιρίες. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αρνήθηκαν να προβάλουν "βέτο" και επικρότησαν την εφαρμογή της "αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών" και τον κανονισμό 3577/92, παρά τις αντιδράσεις των ναυτεργατών".

"Το γεγονός αυτό - σημειώνεται επίσης - έχει αποθρασύνει το επιτελείο των Βρυξελλών, όπως διαπιστώνεται και από τη σχετική έκθεση (1995-1996) της Κομισιόν προς το Συμβούλιο Υπουργών. Στην έκθεση αυτή περιλαμβάνεται διάταξη που προβλέπει ότι για την επάνδρωση των πλοίων θα ισχύει η νομοθεσία του κράτους νηολόγησης και όχι του κράτους υποδοχής,ενώ με την άλλη διάταξη εκχωρείται δικαίωμα δρομολόγησης στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές πλοίων που ανήκουν σε θυγατρικά - δεύτερα νηολόγια, ουσιαστικά νηολόγια ευκαιρίας".

"Είναι σαφές - υπογραμμίζεται τέλος - ότι βρισκόμαστε μπροστά σε δραματικές εξελίξεις σε βάρος του στρατηγικής σημασίας χώρου της ακτοπλοϊας και των Ελλήνων ναυτεργατών που κινδυνεύουν με επαγγελματικό αφανισμό".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτάει τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας: "Υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα έχει την πιο διευρυμένη νησιωτική περιοχή ανάμεσα στις χώρες της Κοινότητας, το ανεπτυγμένο δίκτυο επιβατικής, εμπορικής και τουριστικής διακίνησης ανάμεσα σε εθνικούς λιμένες, σκοπεύει η κυβέρνηση να ζητήσει την κατάργηση του κανονισμού 3577/92, του οποίου οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν γίνει ήδη εμφανείς, όπου και στο βαθμό που έχει εφαρμοστεί ή να ζητήσει την εξαίρεση της Ελλάδας από την εφαρμογή του, προβάλλοντας λόγους οικονομικής ανάπτυξης και συνοχής, εθνικής ασφάλειας και στήριξης της απασχόλησης;

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να μην υιοθετηθούν από το Συμβούλιο των Υπουργών οι διατάξεις της σχετικής έκθεσης της Κομισιόν;

Ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει για την εξασφάλιση της ανάπτυξης της νησιωτικής περιοχής, τη διακίνηση του πληθυσμού, την εξασφάλιση επικοινωνίας - τροφοδοσίας μέσω αναβαθμισμένων υπηρεσιών, την προστασία του εθνικού χώρου και του δικαιώματος δουλιάς των Ελλήνων ναυτεργατών;".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ακρως επικίνδυνο για ναυτεργάτες και επιβάτες (2014-03-21 00:00:00.0)
Χτυπά ναυτεργάτες και νησιώτες (2011-01-28 00:00:00.0)
Αποθρασύνθηκαν οι εφοπλιστές (2009-07-16 00:00:00.0)
Σε «πολιορκία» σήμερα ο Πειραιάς (2006-05-25 00:00:00.0)
Ο αγώνας για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες συνεχίζεται (2004-12-08 00:00:00.0)
Συμπαιγνία ΥΕΝ - εφοπλιστών (1998-10-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ