Σάββατο 25 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σάπιο ως το "κόκαλο" ήταν το ΔΥΣΤΟΣ

Ο εφιάλτης του πολύνεκρου δυστυχήματος, "ζωντάνεψε" χτες στο Πρωτοδικείο του Πειραιά. Νέα συγκλονιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για έγκλημα!

Ηταν έγκλημα!Αυτό επιβεβαιώθηκε ξανά χτες για το πολύνεκρο ναυάγιο του τσιμεντάδικου ΔΥΣΤΟΣ που τουμπάρισε ανοιχτά της Κύμης στις 28 Δεκέμβρη 1996, στέλνοντας στον υγρό τάφο 20 ψυχές.Δεκαεφτά μέλη του πληρώματος, δύο γυναίκες και ένα παιδί!

Τα νέα συγκλονιστικά στοιχεία ήρθαν στο φως χτες, κατά τη διάρκεια της εκδίκασης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΓΕΤ οι οικογένειες έξι πνιγμένων και αποδεικνύουν ότι:

- Το πλοίο ήταν σάπιο και υπερφορτωμένο.

- Η πλοιοκτήτρια εταιρία, με τα τεχνολογικά μέσα που διέθετε, μπορούσε να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το πλοίο. Ωστόσο, δε βοήθησε για την έγκαιρη ανεύρεσή του και την ανεύρεση των ναυαγών.

- Επιχειρείται απόκρυψη στοιχείων τόσο από την ίδια την πλοιοκτήτρια, όσο και από την ασφαλιστική εταιρία.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, βαρύτατες ευθύνες φέρουν ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" που διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του πλοίου, αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,όπως η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΔΕΕΠ).

Τα στοιχεία - "καταπέλτη" κατέθεσε ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών Ιωάννης Αγγελάκης.Την εγκυρότητα των όσων ανέφερε ο Ι. Αγγελάκης αποδεικνύει, εκτός των άλλων, και το γεγονός ότι οι μάρτυρες υπεράσπισης της πλοιοκτήτριας εταιρίας και ο τεχνικός σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρίας του πλοίου, δεν κατόρθωσαν να τα ανατρέψουν!

Συγκεκριμένα, ο τεχνικός σύμβουλος απέδειξε, με βάση τα έγγραφα για τη φόρτωση του πλοίου και με υπολογισμό των μόνιμων βαρών του, ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο. Σύμφωνα με τα ίδια έγγραφα, απέδειξε ότι βρέθηκαν και 100 τόνοι επιπλέον καυσίμων που δεν αναγράφονταν πουθενά, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τους μάρτυρες της εταιρίας!

Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα ο πλοίαρχος του πλοίου δε γνώριζε ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο και αυτό ο Ι. Αγγελάκης το στηρίζει στην υπογραφή του εγγράφου της φόρτωσης, η οποία συγκρινόμενη με άλλα υπογεγραμμένα έγγραφα δε μοιάζει με την υπογραφή του πλοιάρχου!

Απέδειξε ακόμα, με βάση τα έγγραφα του "Ελληνικού Νηογνώμονα" για τους ελέγχους που είχαν διενεργηθεί στο πλοίο, ότι ποτέ δεν ελέγχθηκε η βάση των τοιχωμάτων των κοιτών,που είχαν κατασκευαστεί όταν είχε γίνει η μετασκευή του πλοίου και σημείωσε ότι με δεδομένο αυτό, δεν μπορεί να ισχυρίζεται κανείς ότι το πλοίο δεν είχε διάβρωση.

"Η βύθιση δεν έγινε αμέσως. Το πλοίο είχε πάρει μόνιμη κλίση, επειδή από την κατάρρευση των τοιχωμάτων μετατοπίστηκε το φορτίο",ανέφερε και στήριξε το συλλογισμό του, λέγοντας ότι βρέθηκαν τσιμέντα πριν τη δεξαμενή έρματος.

Σημείωσε ακόμα ότι προφανώς αυτή την κατάρρευση αντιλήφθηκε και ο μηχανικός Χαλέβας,του οποίου το πτώμα βρέθηκε στην Κρήτη και εγκατέλειψε το μηχανοστάσιο. Γιατί αν βρισκόταν στο χώρο του μηχανοστασίου, δε θα μπορούσε να απεγκλωβιστεί. Οτι ο μηχανικός έφυγε εσπευσμένα από το μηχανοστάσιο, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι βρέθηκε φορώντας ακόμα τη λαδωμένη φόρμα εργασίας.

Στο δικαστήριο κατέθεσε επίσης και ένας τρίτος μηχανικός που έχει ταξιδέψει πολλές φορές με πλοία της εταιρίας. Ηταν, μάλιστα, να ναυτολογηθεί στο ΔΥΣΤΟΣ λίγο πριν το μοιραίο ταξίδι του, όμως αρνήθηκε επειδή - όπως είπε - διαπίστωσε από προσωπικό του έλεγχο ότι ήταν σάπιοι ακόμα και οι νομείς - τα "κόκαλα", όπως είπε - του πλοίου.

"Πατούσαμε στην κουβέρτα του πλοίου και το πόδι έμπαινε μέσα",τόνισε και ανέφερε ότι τόσο σε αυτό (στο ΔΥΣΤΟΣ) όσο και σε άλλα πλοία της εταιρίας, ήταν συνηθισμένο το φαινόμενο της τρύπας στα ελάσματα!Τρύπες, που κάλυπταν ή με τσιμέντο ή σιδηρόστοκο. Απορώ - τόνισε - πώς αυτά τα πλοία παίρνουν άδεια απόπλου από λιμενικές αρχές και τη ΔΕΕΠ...

Οσον αφορά τον ισχυρισμό του κ. Μαύρου, προέδρου της εταιρίας, ότι δεν ήξερε πού βρισκόταν το πλοίο, ανέφερε ότι τα πλοία της εταιρίας έχουν εγκαταστημένο σταθμό απευθείας επικοινωνίας και ότι σε περίπτωση βλάβης, υπάρχει και διαμεσολαβητικός σταθμός που είναι εγκαταστημένος στο ρυμουλκό της εταιρίας "Φαέθων".

Οι οικογένειες των θυμάτων με την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ζητάνε την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του πολύνεκρου δυστυχήματος και οικονομική αποζημίωση.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ