Παρασκευή 21 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΚΟΥΤΡΑ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ "ΤΡΙΑΙΝΑ"
Κατάσταση άκρως επικίνδυνη

- Ο συνάδελφός σας ο Ε. Χαλαζονίτης, βρήκε προχτές τραγικό θάνατο, ενώ άλλο ένα ατύχημα είχε συμβεί μόλις πριν ένα μήνα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς. Ποια είναι η κατάστασηστο ναυπηγείο Σκαραμαγκά;

- Προχτές είχαμε το δυστύχημα στο Σκαραμαγκά, λίγες μέρες πριν στο Πέραμα, αύριο... Οι εργαζόμενοι θεωρούνται αναλώσιμο προϊόν. Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με το ιδιόμορφο αυτό καθεστώς που έχει επιβληθεί και την είσοδο της πολυεθνικής, έχει δημιουργηθεί μια άκρως επικίνδυνη κατάσταση. Το ναυπηγείο έχει αποδιοργανωθεί, το προσωπικό μειώθηκε πολύ και είναι εμφανής στα διάφορα συνεργεία η ανάγκη για εργατικά χέρια. Το πρόβλημα, η πολυεθνική "Μπράουν εντ Ρουτ" που είναι η διαχειρίστρια εταιρία, επιχειρεί να το "λύσει" - έχοντας τη στήριξη και της πλειοψηφίας του σωματείου - με τη διπλή ειδικότητα, την πολλαπλή απασχόληση και με εντατικοποίηση. Θέλουν ένα μπουλούκι εργαζόμενους για όλες τις δουλιές, χωρίς καν την παραμικρή έστω εκπαίδευση των εργαζομένων εκείνων που τους πάνε σε άλλες ειδικότητες. Πέρα βέβαια απ' το ότι σε όλους τους τομείς της παραγωγής διεισδύουν σιγά σιγά εργολάβοι, που χρησιμοποιούν εργαζόμενους με καθεστώς "μαύρης εργασίας". Μέσα σε όλα αυτά, η λογική του όσο το δυνατόν μικρότερου κόστους που διακατέχει την πολυεθνική και την πλειοψηφία του σωματείου, έχει οδηγήσει στο να κόβονται βάρδιες, να μην γίνονται έλεγχοι και συντηρήσεις μηχανών, να γίνονται περικοπές και στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι ηλεκτρολόγοι βάρδιας στις δεξαμενές οι οποίοι κόπηκαν, εκτός από έναν που θα επιτηρεί όλες τις δεξαμενές όταν δεν έχει βαπόρι. Γενικά υπάρχει πρόβλημα και με τους γερανούς και με τα άλλα μηχανήματα που είναι παμπάλαια και χρειάζονται και καλή συντήρηση, αλλά και αντικατάσταση ορισμένα. Εχουμε επανειλημμένα σαν Εργοστασιακή Επιτροπή, προειδοποιήσει για τους κινδύνους και αν δεν αλλάξει η κατάσταση θα έχουμε σίγουρα και άλλα ατυχήματα.

- Ωστόσο ο πρόεδρος του σωματείου αμέσως μετά το δυστύχημα, είπε ότι τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι ικανοποιητικά. Γιατί αυτό;

- Πραγματικά πρέπει να απασχολήσει τους εργαζόμενους η δήλωση αυτή του προέδρου της "ΤΡΙΑΙΝΑΣ". Το αν είναι ικανοποιητικά ή όχι, το ξέρουν πολύ καλά οι ίδιοι, γιατί το ζουν καθημερινά στο πετσί τους. Η πλειοψηφία του σωματείου συμπεριφέρεται περισσότερο σαν παράρτημα της πολυεθνικής, έχει μπει στη λογική του κόστους και του ανταγωνισμού. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες γιατί έβαλαν πλάτη να περάσουν τα σχέδια κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης, για το σημερινό καθεστώς στα ναυπηγεία και τις συνθήκες που δουλεύουν οι εργαζόμενοι. Είναι ντροπή τους, να λένε και να γράφουν ότι είναι υπέρ της πολλαπλής ειδικότητας και των ευέλικτων μορφών εργασίας και να προσπαθούν να "πείσουν" και τους εργαζόμενους.

- Υπάρχει λύση και προοπτική;

- Για μας σαν Εργοστασιακή Επιτροπή η μόνη λύση και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και για τα υπόλοιπα ναυπηγεία είναι ο δημόσιος ενιαίος φορέας. Το καθεστώς που ζουν οι συνάδελφοί μας στη Σύρο, στην Αυλίδα, η κατάσταση στην οποία είναι σήμερα το ναυπηγείο Ελευσίνας και αύριο τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά επιβεβαιώνουν αυτή τη θέση μας. Για μας, μόνο με τη συντονισμένη πάλη των εργαζομένων και του Σκαραμαγκά και ολόκληρου του κλάδου μπορεί να μπει φραγμός σε αυτόν τον κατήφορο, κόντρα στη λογική του διαλόγου.

Ντ. Ν.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ