Πέμπτη 11 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΩΝ
Αν και λιγοστές, ψαλιδίζονται...

Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του νόμου 2218/94, αφού αρμοδιότητες για θέματα πολεοδομίας και χωροταξίας παραχωρούνται και πάλι στο ΥΠΕΧΩΔΕ

Ψαλιδίζονται ακόμη και αυτές οι λιγοστές αρμοδιότητες, που παρείχε ο νόμος 2218/1994 στους αιρετούς νομάρχες, ενώ ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης υποβαθμίζεται αισθητά, μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να αφαιρέσει την αρμοδιότητα των αιρετών νομαρχών να εκδίδουν πολεοδομικές μελέτες, σχέδια πόλεων κλπ.

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ έκρινε ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα του αιρετού νομάρχη να προχωρεί σε κατάρτιση γενικών πολεοδομικών σχεδίων, καθορισμού ορίων οικισμών, κατάρτιση πολεοδομικών μελετών, καθορισμού Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), έγκριση και τροποποίηση σχεδίων πόλεων και γενικά διάφορες πολεοδομικές αρμοδιότητες.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του νόμου 2218/94, που παραχωρούσαν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση πολεοδομικές αρμοδιότητες και πρότεινε να δοθούν και πάλι αυτές οι αρμοδιότητες στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι πολεοδομικές αρμοδιότητες, σύμφωνα με το ΣτΕ, ανήκουν στα κεντρικά ή αποκεντρωμένα όργανα του κράτους και όχι στους αιρετούς νομάρχες, όπως προβλέπει ο νόμος 2218/94. Επίσης, υποστηρίζει ότι ο νομάρχης έπαυσε πλέον να είναι όργανο του κράτους και ανήκει στην αιρετή νομαρχιακή αρχή. Για θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας αρμόδιο θα είναι μόνο το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, το οποίο μπορεί να υποβοηθείται από τις γνωμοδοτήσεις των ΣΧΟΠ των νομαρχιών.

  • Με μια άλλη απόφαση το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές και τις διατάξεις του νόμου 2052/92, σύμφωνα με τις οποίες μπορούσαν να δομηθούν "νέα δυναμικά κέντρα σε αδόμητη γη", με το επιχείρημα πως έτσι θα αντιμετωπιζόταν το νέφος. Το ΣτΕ απέρριψε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του ΥΠΕΧΩΔΕ, με το οποίο προβλέπονταν η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Αμαρουσίου και η επέκτασή του σε συνεχόμενη περιοχή.

Στο σκεπτικό του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αναφέρεται ότι με αυτό το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος ο Δήμος Αμαρουσίου εντάσσεται σε μια διαδικασία μετατροπής από κοινό προάστιο σε δευτερεύον κέντρο χωροταξικής υποενότητας του Λεκανοπεδίου, πράγμα που είναι αντίθετο με το άρθρο 24 του Συντάγματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ