Πέμπτη 11 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αλλη μια νησίδα αποκλεισμένων

Σε οικόπεδο ανάμεσα στην ΕΚΟ, τη βιομηχανία ΣΙΓΚ και το δρόμο Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας έχτισε συγκρότημα 220 κατοικιών

Στην πλέον επιβαρυμένη περιβαλλοντικά περιοχή της Θεσσαλονίκης στα όρια της Νέας Ιωνίας και του Κορδελιού ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) έχτισε 220 νέες κατοικίες, τις οποίες παρέδωσε στους δικαιούχους της το Σεπτέμβρη του '95. Ο οικισμός είναι εγκλωβισμένος μεταξύ των βιομηχανιών ΕΚΟ και ΣΙΓΚ και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης - Κιλκίς. Μία ακόμη νησίδα αποκλεισμένων στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Το μόνο κριτήριο επιλογής από τον ΟΕΚ για την κατασκευή ήταν η χαμηλή τιμή αγοράς του οικοπέδου. Ηδη όπως μας δήλωσαν οι κάτοικοι, πολλές φορές, και ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα, νιώθουν τις έντονες δυσάρεστες οσμές των ρύπων που εκπέμπονται από τις βιομηχανίες. Από τη στιγμή που εγκαταστάθηκαν στα σπίτια τους, οι νέοι κάτοικοι των Διαβατών βρέθηκαν μπροστά σε σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα και έπρεπε να δαπανήσουν πολλά χρήματα για να επανορθώσουν τις κακοτεχνίες (κατασκευαστικές ατέλειες στα πατώματα, στέγες που στάζουν κτλ.). Για να πάρουν τα σπίτια ρεύμα και νερό, έπρεπε οι κάτοικοι να επιδοθούν σ' έναν ολόκληρο αγώνα. Ακόμα και σήμερα όμως, τέσσερις μήνες μετά την εγκατάσταση των κατοίκων, οι περισσότεροι δρόμοι του οικισμού δεν ηλεκτροδοτούνται, αλλά και μια σειρά προβλήματα δε βρήκαν τη λύση τους.

Η αστική συγκοινωνία δεν έχει φτάσει στα εργατικά σπίτια και μόνο τώρα συσκέπτονται στον ΟΑΣΘ για να λύσουν αυτό το γόρδιο δεσμό, για το πώς δηλαδή θα γίνει η παράκαμψη της υπάρχουσας γραμμής για να μην ταλαιπωρούνται καθημερινά εκατοντάδες άνθρωποι. Να σημειωθεί ακόμη πως τα λεωφορεία στην υπάρχουσα γραμμή σταματούν πριν τις 11 το βράδυ. Ετσι οι εργαζόμενοι και οι μαθητές φροντιστηρίων είναι αναγκασμένοι να δαπανούν σε ταξί πολλά χρήματα, προκειμένου να φτάνουν στο σπίτια τους τα βράδια.

Μόνο ένα τριτάξιο Δημοτικό Σχολείο υπάρχει στον οικισμό, έτσι οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων παρακολουθούν μαθήματα σε σχολείο μέσα στα Διαβατά, όπου για να πάνε πρέπει να διασχίσουν το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.

Ηδη σημειώθηκε το πρώτο ατύχημα στο δρόμο αυτό, όταν διερχόμενο αυτοκίνητο τραυμάτισε τον 11χρονο μαθητή Θανάση Χαλκίδη, που επέστρεφε από το σχολείο του. Πόσος χρόνος, αλήθεια, χρειάζεται για να τοποθετηθούν σηματοδότες, μπάρες και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για την ασφάλεια των πεζών, αλλά και των οδηγών που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να εισέρχονται και να εξέρχονται στον οικισμό; Οταν οι κάτοικοι που αγωνιούν για τα παιδιά τους ρωτάνε την 3η ΔΕΚΕ πού οφείλεται αυτή η βραδύτητα, λαμβάνουν την απάντηση πως δεν υπάρχουν χρήματα για τα απαραίτητα έργα.

Το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης δε δέχεται να χτίζονται εργατικές κατοικίες δίπλα σε εργοστάσια στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Μάλιστα ο ΟΕΚ έφτασε στο σημείο να αγοράσει οικόπεδο δίπλα στις δεξαμενές πετρελαίου του "Μαμιδάκη" και μόνο μετά από παρέμβαση του ΕΚΘ εγκαταλείφθηκε το σχέδιο κατασκευής κατοικιών στη "γη του πυρός". "Ο ΟΕΚ έχει δικά του οικόπεδα στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, προτιμά όμως να αγοράσει φθηνή γη στις Δυτικές Συνοικίες για να χτίζει εργατικά σπίτια", δηλώνει ο Χ. Κουτσουράς, μέλος της ΕΕ της ΕΣΑΚ. "Παρουσιάζονται διάφορα κατασκευαστικά προβλήματα κι αυτό θα γίνεται όσο ο ΟΕΚ δεν αναλαμβάνει ο ίδιος το έργο της κατασκευής κατοικιών, που αυτή την ώρα το αναθέτει σε εργολάβους. Οι εργάτες όμως με τα σωματεία τους και τα Εργατικά Κέντρα δεν έχουν δυνατότητα παρέμβασης στον Οργανισμό". "Πάντως για μας το ζήτημα όσον αφορά τον τόπο ανέγερσης των εργατικών κατοικιών είναι πολιτικό και ιδεολογικό, καθώς συνεχίζεται ο διαχωρισμός της Θεσσαλονίκης στα δυο με τους εργάτες να τοποθετούνται δυτικά σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από μεγάλη υποβάθμιση", επισημαίνει ο Χ. Κουτσουράς.

Λ. Ν.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ