Σάββατο 26 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΖΑΤΖΑΝΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ "ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ"
Ακυρώθηκε μία παρανομία

- Τι σηματοδοτεί η ακύρωση από το υπουργείο Εσωτερικών της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης και της κατά 100% αύξησης του ωριαίου τέλους;

- Μία καραμπινάτη παρανομία της Δημοτικής Αρχής, που ψήφισε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου της γνωστής συνεργασίας Λογοθέτη - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ, αναγκάστηκε ο υφυπουργός Εσωτερικών Λ. Παπαδήμας να ακυρώσει, ύστερα από τα ατράνταχτα επιχειρήματα νομικής φύσεως που η κίνησή μας επικαλέστηκε στην προσφυγή της κατά αυτής της απόφασης. Φαίνεται ότι κάτω από τη λαϊκή πίεση και όταν έχουν ξεπεραστεί κάποια όρια, αναγκάζονται να ακυρώσουν αποφάσεις εξόφθαλμα προκλητικές και παράνομες.

- Ποια είναι τα γενικότερα συμπεράσματα από την εμπειρία της εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στον Πειραιά;

- Από την αρχή την ελεγχόμενη στάθμευση την είχαν αντιληφθεί σαν ένα ακόμα εγχείρημα εισπρακτικού χαρακτήρα. Τα περισσότερα δε χρήματα που εισπράττονται δεν πάνε στο ταμείο του δήμου, αλλά στην τσέπη των ιδιωτών που ανέλαβαν την ελεγχόμενη στάθμευση. Και αυτή η κατά τη γνώμη τους δυνατότητα τεράστιων ποσών είσπραξης έγινε αντικείμενο συναλλαγής με μία ιδιωτική εταιρία. Αυτή η συναλλαγή έχει διαφόρων λογιών οφέλη για όσους την έκαναν. Από πολιτικά μέχρι και άμεσα οικονομικά. Από ηθική άποψη το σύνολο τέτοιου είδους ωφελειών είναι κατά τη γνώμη μας εξίσου ανήθικο με το απ' ευθείας λάδωμα. Από την άλλη μεριά δεν ελήφθη καμία φροντίδα για να λυθούν, μέσω της ελεγχόμενης στάθμευσης, κάποια περιβαλλοντικά ή κυκλοφοριακά προβλήματα. Δεν υπήρξε καμία τέτοια σκέψη, παρ' όλες τις διακηρύξεις. Το αποτέλεσμα ήταν μία συναλλαγή με κάποιο ιδιώτη, που μάλιστα αποδείχτηκε ιδιαίτερα αναξιόπιστος. Αναφέρομαι στη γνωστή περίπτωση των διεκδικήσεων του ΟΑΣΑ από τη SELMO εκατοντάδων εκατομμυρίων.

- Απέναντι στην εισπρακτική λογική της σημερινής Δημοτικής Αρχής για την ελεγχόμενη στάθμευση και όλα όσα προηγουμένως αναφέρατε, τι αντιπροτείνει η κίνηση "Πειραιάς - Αναγέννηση";

- Η κίνηση λέει ότι εφόσον η ελεγχόμενη στάθμευση υποτίθεται ότι γίνεται για κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δοθεί σε ιδιώτες. Μπορεί να την αναλάβει μία δημοτική αστυνομία οργανωμένη και εκσυγχρονισμένη. Υπάρχουν λύσεις για να αποφευχθούν το σύνολο των αρνητικών που έχουν παρουσιαστεί και τα οποία τα χρησιμοποιούν σαν πρόφαση αυτοί που θέλουν να τη δώσουν σε ιδιώτες, με αποτελέσματα πολύ χειρότερα. Πρέπει η γενική θεώρηση και αντιμετώπιση του θέματος να είναι περιβαλλοντική, με την έννοια να αποτρέπει τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου στα σημεία που παρουσιάζουν κυκλοφοριακές δυσκολίες και αποδεδειγμένα υπάρχει κορεσμός. Η λογική δεν μπορεί να είναι μόνο εισπρακτική. Θα μπορούσε να υπάρχει και ένα είδος δελτίου εκ περιτροπής στάθμευσης. Θα μπορούσε στο τέλος τέλος να έχει και κάποιο λογικό έσοδο ο δήμος, αλλά οπωσδήποτε τουλάχιστον τρία στενά απόσταση από το κάθε σπίτι ή από την κάθε επαγγελματική στέγη (και αυτό είναι ένα ιδιαίτερο σημείο που θέλει ιδιαίτερη σκέψη) να είναι εξασφαλισμένη η δωρεάν στάθμευση για τον κάτοικο ή τον επαγγελματία. Γιατί μέχρι τώρα υπήρξαν προβλήματα ακόμα και σε αυτό. Αλλά κυρίως - και αυτό έχει σημασία - η οποιαδήποτε σκέψη για την ελεγχόμενη στάθμευση δεν μπορεί να έχει αποτελέσματα, αν δεν αποτελεί μέρος μιας συνολικής περιβαλλοντικής και κυκλοφοριακής προστασίας. Προς αυτή την κατεύθυνση οπωσδήποτε χρειάζεται και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, αποκλειστικοί λεωφορειόδρομοι κλπ.

Γ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ