Κυριακή 8 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Αγώνας δρόμου για το "φιλέτο"

Σε αγώνα δρόμου για το ποιος θα καταφέρει να εγγράψει περισσότερα οφέλη παρά ζημιές από το σκάνδαλο της επί πληρωμή ελεγχόμενης στάθμευσης έχουν επιδοθεί η κυβέρνηση διά του υφυπουργού Εσωτερικών Λ. Παπαδήμα και οι "παρκοδήμαρχοι" με πρώτο τον Δ. Αβραμόπουλο

Από κοντά, στην περίπτωση της Αθήνας, η Μ. Δαμανάκη και ο Γ. Αγγελάκης,επικεφαλής των παρατάξεων ΣΥΝ και ΠΑΣΟΚ στο δήμο, οι οποίοι επιδιώκουν, ενόψει των εκλογών, να μην πέσει ο Δ. Αβραμόπουλος στα... μαλακά, οικειοποιούμενος τη βούληση της κυβέρνησης να προστατεύσει πάση θυσία την πολιτική της: Να θεμελιώσει το καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων στην ΤΑ και την επιβολή δυνητικής φορολογίας, μέσω και του συστήματος της πληρωμένης ελεγχόμενης στάθμευσης.

Πίσω από τα φώτα τα μόνα που χάνονται είναι η υποχρέωση της δωρεάν παροχής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης από τους δήμους και το δίκιο του δημότη. Στο μεταξύ οι παρκοεταιρίες συνεχίζουν κανονικά τη δουλιά τους και αναζητούν τρόπους ώστε να μη βγουν έξω απ' το νέο παιχνίδι που στήνεται...Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του; Οι γενικές κατευθύνσεις έχουν ήδη περιγραφεί, τόσο από τις τοποθετήσεις του υφυπουργού Εσωτερικών, όσο και από τις δηλώσεις των δημάρχων που έχουν εφαρμόσει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης επί πληρωμή.

Η εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου, η επιμονή στη μετατροπή των δημοτικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις και η αντιμετώπιση του δημότη ως καταναλωτή, ο οποίος πρέπει να μάθει να πληρώνει - και όχι μια φορά - για ό,τι χρειάζεται, βρίσκονται πίσω από τις μεγαλοστομίες περί επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος. Διαφορετικά δεν εξηγείται, γιατί πόλεις όπως το Καρπενήσι ή το Αλεποχώρι - ναι, ακόμη κι εκεί πληρώνεται η στάθμευση - έχουν υιοθετήσει τέτοια πρότυπα.

Στις μεγάλες πόλεις το πρόβλημα αποκτά μια ακόμη σημαντική διάσταση. Τη μετατροπή των "φιλέτων" του πολεοδομικού συγκροτήματος σε αποκλειστικούς χώρους για τα υψηλά εισοδηματικά στρώματα, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα μέτρα - για τη βελτίωση των πόλεων - που λαμβάνονται από τις εκσυγχρονιστικές κυβερνήσεις και τους μέντορές τους στις Βρυξέλλες. Ετσι το κυκλοφοριακό πρόβλημα μπορεί αριθμητικά να λυθεί με την αύξηση του κόστους μετακίνησης, την οποία δε θα μπορούν όλοι να παρακολουθήσουν.

Ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Λ. Αυδής,επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", σημείωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του: "Οταν το κυκλοφοριακό αντιμετωπίζεται με τιμολογιακή πολιτική ευνοούνται οι πλούσιοι, γιατί γι' αυτούς ένα χιλιάρικο δεν είναι τίποτα, και αδικούνται οι φτωχοί γιατί το ίδιο χιλιάρικο είναι γι' αυτούς απαγορευτικό".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ