Τρίτη 7 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Στον Καιάδα της αντιλαϊκής «απελευθέρωσης»

Με τις ψήφους και των ευρωβουλευτών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, εγκρίθηκε από την ολομέλεια η Εκθεση, με την οποία προωθείται η πλήρης παράδοση των ταχυδρομείων στο μεγάλο κεφάλαιο

Με την προωθούμενη οδηγία μεθοδεύεται η πλήρης παράδοση των ταχυδρομικών υπηρεσιών στο κεφάλαιο
Με την προωθούμενη οδηγία μεθοδεύεται η πλήρης παράδοση των ταχυδρομικών υπηρεσιών στο κεφάλαιο
Λίγες μόλις μέρες πριν την επαναφορά της οδηγίας Μπολκεστάιν στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (14 - 16 Φλεβάρη), τα ταχυδρομεία μπαίνουν με τη σειρά τους στο στόχαστρο της ΕΕ. Στο πλαίσιο της μεθοδευόμενης «απελευθέρωσης των υπηρεσιών», την περασμένη βδομάδα συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η έκθεση για την εφαρμογή της οδηγίας που προβλέπει την πλήρη παράδοση των ταχυδρομείων στο μεγάλο κεφάλαιο.

Το ΚΚΕ καταψήφισε τη σχετική έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του ΕΚ, η οποία αποτελεί τμήμα του «παζλ απελευθέρωσης» γενικά των υπηρεσιών, ιδιωτικοποίησης των Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας και πλήττει όλους τους εργαζόμενους, την ίδια στιγμή που μετατρέπει σε αντικείμενο κερδοφόρας εκμετάλλευσης για το κεφάλαιο την κοινωνική ανάγκη για αξιόπιστες σύγχρονες ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Στον αντίποδα, η «συμμαχία των προθύμων», οι ευρωβουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, μαζί και ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλης, έσπευσαν, για μια ακόμη φορά, να καταθέσουν τη στήριξή τους στις στρατηγικές επιλογές του ευρωενωσιακού κεφαλαίου, υπερψηφίζοντας την έκθεση, η οποία τελικά εγκρίθηκε με πλειοψηφία από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Χρυσοφόρος στρατηγικός τομέας

Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι τομέας με σημαντική βαρύτητα, αφού, σύμφωνα με στοιχεία του 2002, τα έσοδα ανέρχονται σε 88 δισ. ευρώ -το 0,9% του ΑΕΠ της ΕΕ -, ενώ 5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας εξαρτώνται άμεσα ή συνδέονται με τον ταχυδρομικό τομέα. Η εκχώρησή τους στους μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους είχε και έχει ως αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την εκμετάλλευση των εργαζομένων και των κερδοφόρων ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Και στη χώρα μας, με πρόσχημα τα «νέα επιχειρηματικά πρότυπα», οι απολύσεις και η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στις ταχυδρομικές υπηρεσίες παίρνουν μαζικό χαρακτήρα. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ συνδιαμόρφωσαν και υλοποίησαν με την ΕΕ το αντιλαϊκό πλαίσιο για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Νομιμοποίησαν την ύπαρξη και δράση των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών και προχώρησαν στη θυγατροποίηση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ (π.χ. ταχυμεταφορές).

Με νόμο που ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή, από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, δίνεται η δυνατότητα στο κράτος να μετοχοποιεί μέχρι και το 49% των μετοχών για τα ΕΛΤΑ. Οι δημαγωγίες και οι δηλώσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν πείθουν τους εργαζόμενους.

Προσαρμογή στις ανάγκες του κεφαλαίου

Με την προωθούμενη έκθεση, ανοίγει ο δρόμος για να επανεξεταστεί ο ορισμός της «καθολικής υπηρεσίας». Επιχειρείται να καταργηθεί η υποχρέωση που έχει ο φορέας αυτής της υπηρεσίας για εύκολη πρόσβαση στο ταχυδρομικό δίκτυο όλων των χρηστών, σε επαρκή σταθερά σημεία πρόσβασης, με συλλογή και διανομή που να καλύπτει τις εθνικές και τις διασυνοριακές υπηρεσίες.

Το ευρωενωσιακό κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του επιδιώκουν να επανεξεταστεί ο ορισμός της «καθολικής υπηρεσίας» και να ληφθεί υπόψη η μεταβολή της «επικοινωνιακής συμπεριφοράς». Δηλαδή, να προσαρμοστούν οι φορείς «καθολικών υπηρεσιών» - κυρίως όπου είναι ακόμη Δημόσιοι - στις νέες αναφυόμενες «επικοινωνιακές συμπεριφορές» και ανάγκες του επιχειρηματικού, τραπεζικού και διαφημιστικού κεφαλαίου και σε βάρος της λαϊκής, άμεσης και ποιοτικής επικοινωνίας και των εργαζομένων στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Αυτές οι τροποποιήσεις, σε μια πορεία «απελευθέρωσης» των ταχυδρομικών υπηρεσιών και στην «ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών» μέχρι το 2009, δίνουν αντικειμενικά τη δυνατότητα στα ιδιωτικά ταχυδρομεία να αποσπούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της ταχυδρομικής αγοράς, σε βάρος κύρια των δημόσιων ταχυδρομείων. Η εφαρμογή της οδηγίας θα σημάνει την πλήρη ανάπτυξη των ιδιωτικών ταχυδρομείων σε κάθε γειτονιά και για όλα σχεδόν τα ταχυδρομικά αντικείμενα, με κίνητρο την αύξηση των κερδών των ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Ταχυδρομεία στην υπηρεσία του λαού

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση της ολομέλειας, ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ από το 1991 αντιτάχθηκε στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων οργανισμών, όταν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, μέσα από την ψήφιση της Συνθήκης του Μάαστριχτ (ελεύθερη μετακίνηση κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών και εργατικού δυναμικού), άνοιγαν το δρόμο για τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Τότε, μόνο το ΚΚΕ έριξε το σύνθημα «ούτε μία μετοχή στους ιδιώτες».

Εκ μέρους της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ο Γ. Τούσσας κάλεσε τους εργαζόμενους να βγάλουν τα απαραίτητα πολιτικά συμπεράσματα και να καταδικάσουν έμπρακτα την αντιλαϊκή πολιτική, να αποδυναμώσουν τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά και τον ΣΥΝ που συνειδητά δημιουργεί αυταπάτες. Να στηρίξουν με όλες τις δυνάμεις και να παλέψουν με το ΚΚΕ, ενισχύοντας ταυτόχρονα το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα.

«Τα ταχυδρομεία και γενικά η επικοινωνία είναι δημόσιο αγαθό. Αγωνιζόμαστε για ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της εξουσίας και της οικονομίας, για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, που να εξασφαλίζει σύγχρονες, αξιόπιστες, αποτελεσματικές, φτηνές υπηρεσίες για το λαό, σε όλη την επικράτεια και θα ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων», κατέληξε ο Γ. Τούσσας στην παρέμβασή του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ