Σάββατο 23 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ»
«Λεόντεια» αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ προκαλούν την κοινή γνώμη, έχοντας ως στόχο τη συνέχιση της «φάμπρικας» αυτής σε βάρος του ελληνικού λαού και σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου

Ισχυρό ράπισμα γενικότερα για όλες τις συμβάσεις έργων που εκτελούνται με το λεγόμενο σύστημα της «συγχρηματοδότησης», αποτελεί το πόρισμα της εισαγγελέα Πρωτοδικών Ε. Τουλουπάκη, σύμφωνα με το οποίο η σύμβαση για την Αττική Οδό είναι «λεόντειος» σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή για το λαό. Μια ληστρική, δηλαδή σύμβαση, που όμως η δικογραφία της τέθηκε στο αρχείο, αφού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε φροντίσει να νομιμοποιήσει κυρώνοντάς την το 1996 στη Βουλή!

Χτες, τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ, προσπάθησαν με ανακοινώσεις τους να αποσείσουν τις ευθύνες τους, να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, αλλά και να καταλαγιάσουν τη γενικότερη αίσθηση που επικρατεί πλέον ότι όλες αυτές οι συμβάσεις «βρωμούν και ζέχνουν», αφού στόχος τους είναι όχι μόνο να υπογράψουν και άλλες παρόμοιες για διάφορα μεγάλα έργα, αλλά να τις επεκτείνουν και σε μικρότερα έργα, με νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το ΥΠΕΧΩΔΕ, με ανακοίνωσή του, ουσιαστικά δεν αμφισβητεί ότι πρόκειται για «λεόντεια» σύμβαση, ωστόσο «νίπτει τας χείρας του», δηλώνοντας ότι κυρώθηκε από τη Βουλή το 1996. Παράλληλα, δηλώνει ότι «εγγυάται τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος», προβλέποντας ότι το έργο θα παραδοθεί νωρίτερα στο Δημόσιο, επειδή η ημερήσια κυκλοφορία είναι πολύ μεγαλύτερη του αναμενόμενου. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι η αποπληρωμή των δανείων και η προβλεπόμενη απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του κατασκευαστικού ομίλου θα επιτευχθούν νωρίτερα από το Σεπτέμβρη του 2022 που λήγει η σύμβαση. Ωστόσο, το ΥΠΕΧΩΔΕ δε λέει κουβέντα για τις έξι «συμβάσεις παραχώρησης» για ισάριθμα οδικά έργα που δρομολογεί με παρόμοιους ή και ακόμη πιο «λεόντειους» όρους, αφού με αυτές: Χρηματοδοτεί το Δημόσιο τα έργα με «ζεστό» χρήμα που αγγίζουν το 30% του κόστους. Επιδοτεί τα διόδια, σε περίπτωση που οι εισπράξεις δε θα καλύπτουν τα κέρδη των ιδιωτών. Παραχωρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων - και μάλιστα με αυξημένα τέλη κατά 43% από τις 10 Απρίλη - ήδη κατασκευασμένων τμημάτων με χρήματα του λαού. Κατασκευάζει αποκλειστικά με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού νέα τμήματα, που θα παραχωρήσει την εκμετάλλευσή τους στους ιδιώτες κ.ά.
  • Ο Τομέας Οικονομικών υποθέσεων της κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ, αφού δε λέει κουβέντα για το χαρακτηρισμό από την εισαγγελέα της σύμβασης ως «λεόντειας», ούτε για το γεγονός ότι προκειμένου να νομιμοποιηθεί κυρώθηκε από τη Βουλή, θριαμβολογεί επειδή η δικογραφία τέθηκε στο αρχείο! Φτάνει, μάλιστα, στο σημείο, να προκαλεί λέγοντας να ζητήσουν συγνώμη όσοι αμφισβήτησαν τη σύμβαση, αντί να ζητήσουν οι ίδιοι συγνώμη από τον ελληνικό λαό, τόσο για τη ληστρική αυτή σύμβαση, όσο και για τις παρόμοιες για τα Σπάτα και το Ρίο - Αντίρριο που υπέγραψαν...
  • Σοβαρές επιφυλάξεις για τη γενικευμένη εφαρμογή του συστήματος της συγχρηματοδότησης - αυτοχρηματοδότησης, αποτυπώνονται στα συμπεράσματα συνεδρίου που διοργάνωσε το ΤΕΕ για τα Δημόσια Εργα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ