Τετάρτη 3 Δεκέμβρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Πετάει την ευθύνη στον οδηγό και στήνει ένα τεράστιο δίκτυο παρακολούθησης

Εισπρακτικά και τιμωρητικά μέτρα, στο όνομα της οδικής ασφάλειας, που ταυτόχρονα υπηρετούν τον διαχρονικό στόχο του αστικού κράτους για παρακολούθηση, φακέλωμα και καταστολή, εισάγει το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες στη Βουλή για την τοποθέτηση ενός εκτεταμένου δικτύου καμερών στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αναπαράγοντας τη - βολική για την ίδια - λογική ότι για τα τροχαία ευθύνεται το ανθρώπινο λάθος, άρα η ευθύνη είναι ατομική, η κυβέρνηση παρακάμπτει την ευθύνη της για παρεμβάσεις ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και αποφόρτισης του κυκλοφοριακού φόρτου στις μεγάλες πόλεις.

Αυτά επεσήμανε το ΚΚΕ μέσω του ειδικού αγορητή του, Χρήστου Κατσώτη, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τα δικαιώματα της συλλογικής δράσης αλλά και στοιχειώδεις ελευθερίες, όπως της ιδιωτικής ζωής, στήνει ένα γιγαντιαίο δίκτυο καμερών, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και ανάπτυξη ενός ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος τον έλεγχο του οποίου θα έχει ο εκάστοτε ανάδοχος, που θα συλλέγει, θα επεξεργάζεται και θα διατηρεί τα προσωπικά δεδομένα που έχουν καταγραφεί στους δρόμους, ενδεχομένως και όταν εκεί πραγματοποιείται μια διαδήλωση ή άλλη διαμαρτυρία. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι υπήρξαν δημοσιεύματα που θέλουν το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί να είναι ισραηλινής κατασκευής, αξιοποιώντας την πολύχρονη εφαρμογή του πάνω στον Παλαιστινιακό λαό.

Απαντώντας στον κυβερνητικό ισχυρισμό ότι τα μέτρα θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, ο Χρ. Κατσώτης τόνισε πως κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από την εφαρμογή τους σε άλλες χώρες, καθώς η ατομική ευθύνη - που βεβαίως υπάρχει - δεν μπορεί να καλύπτει τις κρατικές ευθύνες, ούτε τις πολιτικές επιλογές που γίνονται. Αν ήθελε η κυβέρνηση θα προχωρούσε σε γενναία χρηματοδότηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα κατασκεύαζε τα απαραίτητα έργα και υποδομές, θα ικανοποιούσε τα δίκαια αιτήματα για επαναφορά των δωρεάν δρομολογίων στις αστικές συγκοινωνίες για εργαζόμενους, τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες για επαρκές προσωπικό.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων πως «δημιουργείτε έναν μηχανισμό συλλογής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, για να υπηρετηθεί η λογική της προληπτικής παρακολούθησης» της κυβέρνησης και της ΕΕ, προειδοποιώντας ότι η αστυνομία, άλλοι κατασταλτικοί μηχανισμοί του αστικού κράτους αλλά και ιδιωτικές εταιρείες θα έχουν πρόσβαση στην αξιοποίηση και διαχείριση τέτοιων δεδομένων.

Σημείωσε τέλος ότι αυτός ο μηχανισμός παρακολούθησης θα σχετίζεται και με την παρακολούθηση κοινωνικών δραστηριοτήτων, όπως διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις, στοχεύοντας δηλαδή στον «εχθρό λαό» και στην αντικαπιταλιστική και αντιπολεμική του δράση, στο πλαίσιο και μιας γενικότερης αστυνομοκρατίας, βίας και καταστολής που επιδιώκεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΕΕ, σε συνθήκες όξυνσης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και στροφής στην πολεμική οικονομία και προετοιμασία.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ