Πέμπτη 30 Οχτώβρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Οχι» στα σχέδια για κλείσιμο της «Εγνατία Οδός ΑΕ»

Kαθολικό «όχι» στα σχέδια για κλείσιμο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» εξέφρασε ο τεχνικός κόσμος κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την επόμενη μέρα της εταιρείας μετά τη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.

Την εκδήλωση με θέμα «Εγνατία Οδός ΑΕ - Πυλώνας Υποδομών Βορείου Ελλάδος - Παρόν και Μέλλον» διοργάνωσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός» (ΣΕΤΕΟ).

«Σοβαρό πυλώνα δημόσιων υποδομών, που μπορεί να βοηθήσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα με έργα υπό δημόσιο έλεγχο» χαρακτήρισε την εταιρεία ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιώργος Γοδέβενος. Οπως είπε, «με τη δομή που έχει η "Εγνατία Οδός ΑΕ" μπορεί να υλοποιεί έργα σε όλα τα στάδιά τους - από τον σχεδιασμό, την εξεύρεση χρηματοδότησης, τη μελέτη και την κατασκευή μέχρι και τη συντήρηση», τονίζοντας ότι ένας σημαντικός ρόλος τον οποίο μπορεί να αναλάβει είναι η εποπτεία της παραχώρησης, ανεξαρτήτως αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με αυτή καθαυτή τη διαδικασία. «Για ένα πάγιο 7 δισ. ευρώ, που για τα επόμενα 35 χρόνια θα το διαχειρίζονται ιδιώτες, χρειάζεται η εποπτεία από το Δημόσιο, τουλάχιστον στο τεχνικό κομμάτι», ανέφερε.

«Η "Εγνατία Οδός ΑΕ" πρέπει να παραμείνει ζωντανή», είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Η. Περτζινίδης, συμπληρώνοντας ότι το κλείσιμο της εταιρείας θα αποτελούσε μια τεράστια απώλεια για τον τεχνικό κόσμο και τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα, «και αυτό είναι ένα ενδεχόμενο που δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο υπεύθυνος της Ομάδας Υποδομών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και εκπρόσωπος της «Πανεπιστημονικής», Βασίλης Μπαλτίκας. Μετέφερε τη στήριξη του ΚΚΕ στους εργαζόμενους της «Εγνατία Οδός ΑΕ» και αναφέρθηκε στα όσα έφερε η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, αλλά και στην επικαιρότητα και αναγκαιότητα του άλλου δρόμου που προβάλει το ΚΚΕ.

Μεταξύ άλλων τόνισε ότι διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι, από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης, όπως και τράπεζες, αποδεικνύοντας ότι τα λεγόμενα «εμβληματικά έργα» φορτώνονται δυο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Επίσης αποκαλύπτεται ο ρόλος του κράτους - συλλογικού καπιταλιστή, που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους.

Ανέδειξε την αναγκαιότητα και επικαιρότητα της ρήξης με τον σημερινό δρόμο ανάπτυξης, της ανατροπής της εξουσίας των επιχειρηματικών ομίλων, ώστε κινητήρια δύναμη της οικονομίας και της οργάνωσης της κοινωνίας να είναι η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και όχι τα κέρδη μιας χούφτας μετόχων μονοπωλιακών ομίλων, και τόνισε: «Αυτή η πρόταση προϋποθέτει την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών όπως οι αυτοκινητόδρομοι στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να αξιοποιηθεί στο έπακρο και να αναπτυχθεί περισσότερο η πολύτιμη πείρα και τεχνογνωσία του προσωπικού της "Εγνατία Οδός ΑΕ".

Στον δρόμο αυτής της μοναδικής ελπιδοφόρας προοπτικής δεν περιμένουμε παθητικά να ξημερώσει μόνη της αυτή η "Χ" ημέρα, κόντρα στην πολιτική των διαδοχικών κυβερνήσεων, στις κατευθύνσεις και Οδηγίες της ΕΕ. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην "Εγνατία Οδό ΑΕ". Συνεχίζουμε να καλούμε όλο τον λαό να καταδικάσουμε την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, να αγωνιστούμε για να καταργηθούν τα διόδια, για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, να διασφαλιστούν το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της "Εγνατία Οδός ΑΕ"».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δίκτυο χαρατσώματος του λαού οι σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού (2021-05-20 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2017-03-16 00:00:00.0)
Η ιδιωτικοποίηση θα φέρει τριπλασιασμό των διοδίων (2011-12-23 00:00:00.0)
Απεργία στην Εγνατία (2011-07-06 00:00:00.0)
Πληθαίνουν οι δρόμοι με τα χαράτσια (2011-05-21 00:00:00.0)
Στο μεγάλο κεφάλαιο με τσουχτερά διόδια (2000-02-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ