Ο Ν. Παπαναστάσης επέστησε την προσοχή στον κερκυραϊκό λαό να μην παρασυρθεί από υποτιθέμενες δικλίδες ασφαλείας για τα συμφέροντά του, θυμίζοντας τι συνέβη με το ιδιωτικοποιημένο - με τη στήριξη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ - λιμάνι της Αλύπας που πέρυσι η διαχειρίστρια εταιρεία κλείδωσε την είσοδό του με αλυσίδες και λουκέτα, αφού απαγόρευσε τον ελλιμενισμό όλων των τουριστικών σκαφών και ενώ ήδη η τουριστική περίοδος είχε ξεκινήσει. Αλλά και στον Ερημίτη, όπου υπάρχει ένα παρθένο οικοσύστημα συνολικού εμβαδού περίπου 2.000 στρεμμάτων, από τα οποία τα 438,23 έχουν μεταβιβαστεί σε ιδιωτική εταιρεία, προς τουριστική επένδυση. Ο επενδυτής έχει δικαίωμα δόμησης 36.000 τετραγωνικών μέτρων περίπου. Η πώληση του Ερημίτη ξεκίνησε επί ΝΔ, συνεχίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώθηκε επί ΝΔ με την αδειοδότηση της καταστροφής του τόπου μέσω της κατασκευής θαλάσσιων και χερσαίων λιμενικών εγκαταστάσεων. Ομοίως και με την ιδιωτικοποίηση του νησιού Βίδου, όπου κρατούνταν και βασανίζονταν τόσο σωματικά όσο και πνευματικά ανήλικοι πολιτικοί κρατούμενοι, ανταρτόπουλα του ΔΣΕ, Αετόπουλα της ΕΠΟΝ, αγωνιστές που σήκωσαν το ανάστημά τους απέναντι στους ντόπιους και ξένους δυνάστες τους.
Σε ό,τι αφορά το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, που ψέλλισε το ΠΑΣΟΚ στην Επιτροπή, ο Ν. Παπαναστάσης τόνισε πως και οι πέτρες γνωρίζουν ότι βασικό στοιχείο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων είναι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων με ένταση της εκμετάλλευσης.
Καταλήγοντας τόνισε πως το ΚΚΕ πολεμά τις θεωρίες του κεφαλαίου περί ανταγωνιστικότητας, τα παραπλανητικά διλήμματα περί ιδιωτικού ή κρατικού, όπως πολεμά και την ανάπτυξη με κριτήριο το κέρδος. «Προβάλλουμε την αναγκαιότητα για κοινωνικοποίηση των βασικών συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, με κεντρικά σχεδιασμένη οργάνωση που θα υπηρετεί την κατανομή για τη λαϊκή ευημερία (...) Στο πλαίσιο ενός τέτοιου κεντρικού σχεδιασμού, το λιμενικό σύστημα της χώρας μπορεί να επιτελέσει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξή της. Η πρόταση του ΚΚΕ για τα λιμάνια, ως τμήμα των μεταφορών, λαμβάνει υπόψιν της την ικανοποίηση των προτεραιοτήτων, όπως και την ικανοποίηση των εγχώριων αναγκών μετακίνησης προσώπων, αγαθών, επειγόντων περιστατικών, για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές. Με βάση αυτές τις προτεραιότητες εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών. Καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου και καλούμε τους εργαζόμενους στα λιμάνια, τον λαό να αντισταθεί σε αυτή την πολιτική και να συμπορευτεί με το ΚΚΕ για την ανατροπή της».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Νίκος Παπαναστάσης αναφέρθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας που αναμένεται να κατατεθεί. Αφού περιέγραψε αυτά που θα περιλαμβάνει και έχει ήδη εξαγγείλει ο υπουργός, Ν. Δένδιας, σχετικά με το βαθμολόγιο και το μισθολόγιο των στρατιωτικών και κυρίως των μονίμων υπαξιωματικών και τις αλλαγές τις οποίες θα φέρει, τροποποιώντας ένα στάτους δεκαετιών, κάλεσε την κυβέρνηση για άλλη μια φορά να μην το καταθέσει.