Eurokinissi |
«Σήμερα (σ.σ. 9/5) υπογράφτηκε με τυμπανοκρουσίες η σύμβαση κατασκευής του ΒΟΑΚ στο τμήμα Ηράκλειο - Χανιά. Ο κ. Μητσοτάκης περιχαρής δήλωσε ότι κράτησε την υπόσχεσή του. Πράγματι, η έναρξη της διαδικασίας για το έργο είναι η υλοποίηση μιας εξαγγελίας, μιας υπόσχεσης του κ. πρωθυπουργού. Σε ποιον όμως;
Στον κρητικό λαό, που οι ανάγκες του απαιτούν ένα δημόσιο, ασφαλές δίκτυο μεταφορών, ή στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, που τους δίνει μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία, με τη διείσδυσή τους στους βασικούς οικονομικούς κλάδους του νησιού, Κατασκευές - Τουρισμός - Μεταφορές, για να βγάλουν τεράστια κέρδη στις πλάτες του λαού;
Μήπως άλλαξε κάτι στην προετοιμασία υλοποίησης αυτού του έργου από τους όρους που πραγματοποιούνται όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στον καπιταλισμό;
Δηλαδή το τι θα φτιαχτεί, από ποιον, πότε, με τι κόστος, για ποια χρήση και σε ποια έκταση, έπαψε να είναι απόρροια των ανταγωνισμών και συμβιβασμών των μεγάλων συμφερόντων που τα καθορίζει;
Το ΚΚΕ δίνει καθαρή απάντηση.
Ο,τι προχωρά από πλευράς υποδομών, προχωρά με τους όρους και τις προϋποθέσεις που εξυπηρετούν την παραπέρα καπιταλιστική ανάπτυξη στο νησί, σε βάρος του κρητικού λαού.
Το είδαμε πρόσφατα με αφορμή τα Τέμπη και σε άλλα αναπτυξιακά έργα υποδομών. Θα το δούμε και με τον ΒΟΑΚ, ένα έργο που θα το χρυσοπληρώσει ο κρητικός λαός σε όλα τα στάδια, από τη μελέτη και την κατασκευή μέχρι και τη χρήση του.
Η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού δεν μπορεί να συνδυαστεί με την ικανοποίηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
Αυτή είναι η μεγάλη αλήθεια και δεν μπορεί να κρυφτεί, όσο κι αν η κυβέρνηση της ΝΔ και τα άλλα κόμματα προσπαθούν να περάσουν τη λογική ότι μπορούν να ταυτίζονται οι ανάγκες του λαού που θα χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο με αυτές των επιχειρηματικών ομίλων, που βλέπουν στο έργο ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας.
Αυτό εξηγεί γιατί μπαίνουν διόδια στη χρήση του ΒΟΑΚ. Αυτό εξηγεί γιατί δεν προχωρούν μια σειρά άλλα έργα υποδομών, αφού δεν αποτελούν προτεραιότητα για το κεφάλαιο στην περιοχή, ή προχωρούν κάποια άλλα, όπου ήδη εξυφαίνεται ο κερδοσκοπικός σκοπός της αξιοποίησής τους, όπως π.χ. μεμονωμένα έργα όσον αφορά το νερό.
Αυτό εξηγεί ακόμα και γιατί η ίδια η χάραξη στο ζύγι "κόστους - οφέλους» δεν φτάνει σήμερα μέχρι τη Σητεία και δημιουργεί μια σειρά προβλήματα, γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις επιστημονικά ορθές και σύγχρονες λύσεις δεν αξιοποιούνται, διχοτομούνται οι πόλεις και εγείρουν και σοβαρά προβλήματα πολιτικής προστασίας.
Είναι υποκριτική η στάση του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων, που διατείνονται ότι θα τα έκαναν καλύτερα. Πιο φτηνά, πιο γρήγορα, πιο... Στον ίδιο νόμο πιστεύουν. Στον νόμο του κέρδους. Τα ίδια εργαλεία χρησιμοποιούν για τους ίδιους σκοπούς. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τη δική τους κυβερνητική θητεία στην υλοποίηση αντίστοιχων έργων και από την ουσιαστική ταύτιση που έχουν με την κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα, τόσο στο θέμα του ΒΟΑΚ όσο και στα άλλα έργα υποδομής στο νησί.
Το ΚΚΕ παλεύει με όλες του τις δυνάμεις, μέσα στο κίνημα και αυτοτελώς, να μην πληρώνει ο λαός τα σπασμένα μια ζωή. Με αφορμή και το ζήτημα των υποδομών το ΚΚΕ ανοίγει πλατιά συζήτηση μέσα στον λαό, θέτοντας το ζήτημα: Ποιον πρέπει να υπηρετεί η ανάπτυξη; Ποιος μπορεί να την υλοποιήσει προς όφελος των πολλών;
Η υλοποίηση ενός δημόσιου, σύγχρονου και ασφαλούς συνδυασμένου δικτύου μεταφορών απ' άκρη σ' άκρη στην Κρήτη με κριτήριο τις ανάγκες του λαού προϋποθέτει να βγουν από τη μέση τα συμφέροντα των λίγων, που εμποδίζουν αυτόν τον χαρακτήρα της ανάπτυξης.
Το ΚΚΕ παλεύει να ανοίξει αυτός ο δρόμος. Για μια κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με εργατική - λαϊκή εξουσία, που θα σχεδιάζει και θα οργανώνει κεντρικά επιστημονικά την οικονομία, έχοντας στη διάθεσή της γι' αυτόν τον σκοπό τα κοινωνικοποιημένα μέσα παραγωγής.
Ενδιάμεσες λύσεις δεν υπάρχουν».