Ενα εξαιρετικό έργο του Νικολά Πουσέν, απέκτησε το Μουσείο του Λούβρου. Πρόκειται για το «Saint Francoias Romain» φιλοτεχνημένο το 1657 για τον Καρδινάλιο Ροσπιλιόζι τον μετέπειτα Πάπα Κλεμέντιο τον 9ο, ο οποίος το κράτησε στη συλλογή του. Ο πίνακας παρέμεινε στη Ρώμη έως το 1873. Ο τελευταίος ιδιοκτήτης του, ο Αλέξι λε Γκο που υπήρξε γραμματέας της Γαλλικής Ακαδημίας στη βίλα των Μεδίκων το μετέφερε στην Προβηγκία, όπου εγκαταστάθηκε μετά τη συνταξιοδότησή του. Με την πάροδο των χρόνων ο πίνακας και η προέλευσή του ξεχνιούνται έως το 1997 οπότε δόθηκε για πώληση. Ο εμπειρογνώμονας Ερικ Τουρκέν αναγνώρισε ότι πρόκειται για έργο του Πουσέν. Ας θυμηθούμε ότι το 1656-7 μια τρομερή επιδημία πανούκλας χτύπησε τη Ρώμη, ο Πάπας Παύλος ο 5ος έκανε εκκλήσεις στη Σεντ Φρανσουάς για την προστασία των κατοίκων. Συμπτωματικά, η επιδημία κράτησε λιγότερο από το αναμενόμενο. Ο καρδινάλιος Τζιούλιο Ροσπιλιόζι ζήτησε από τον Πουσέν να φιλοτεχνήσει ένα έργο, υμνώντας τη λυτρωτική παρέμβαση της προστάτιδος της Ρώμης.
Ο Γάλλος ζωγράφος Nicola Poussin (1594-1665), θεωρείται ο σπουδαιότερος δημιουργός της γαλλικής ζωγραφικής του 17ου αιώνα --αν και έζησε και εργάστηκε κυρίως στη Ρώμη-- που κατόρθωσε να δώσει την πιο ολοκληρωμένη σύνθεση μπαρόκ τύπων και κλασικιστικών χαρακτηριστικών. Το έργο του Πουσέν έχει κριθεί από ορισμένους μελετητές σαν ένα είδος αλληγορίας του γαλλικού πνεύματος που τείνει «προς τη σαφήνεια, το μέτρο και την τάξη», ενώ ταυτόχρονα γίνεται αφετηρία για την άρνηση των υπερβολών του μπαρόκ. Το ώριμο κυρίως έργο του ζωγράφου έγινε αφετηρία για την επικράτηση της αισθητικής του «πουσενισμού», που υιοθέτησε μετά το θάνατο του ζωγράφου η Γαλλική Ακαδημίας των Τεχνών.