Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΒΟΥΛΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
Διαχρονικές οι ευθύνες των κυβερνήσεων για την «απελευθέρωση» των μεταφορών

«Οι κομμουνιστές από την πρώτη στιγμή πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις και τις δύο απεργίες όταν η ΓΣΕΕ, η πλειοψηφία της οποίας ανήκει σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, έβαζε εμπόδια ή σφύριζε αδιάφορα, κι ενώ το σύνθημα "ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία" αντηχούσε από τα 2,5 εκατομμύρια ανθρώπων σε όλη τη χώρα», επισήμανε ο Χρήστος Κατσώτης, βουλευτής του ΚΚΕ, στην τοποθέτησή του.

Ο Χρ. Κατσώτης σημείωσε ότι «το περιεχόμενο της πρότασης του ΚΚΕ αναδεικνύει τον εχθρικό ρόλο της ΕΕ, που υπηρετεί τις επιδιώξεις των πολυεθνικών και τσακίζει, μαζί με τις αστικές κυβερνήσεις, τις ζωές των λαών σε όλους τους τομείς, όπως εργασιακά, ασφαλιστικά, φορολογία, Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία, φορολογία, Ενέργεια, μεταφορές, περιβάλλον. Αυτή η ΕΕ δεν μπορεί ποτέ να γίνει καλύτερη, αντίθετα θα γίνεται όλο και χειρότερη».

«Η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, η εμπορευματοποίηση των συγκοινωνιών, ο τεμαχισμός του ΟΣΕ και η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων κομματιών του, οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και σε μέτρα ασφάλειας και υποδομές του κρατικού ΟΣΕ, είναι οι αιτίες. Ολα αυτά ενίσχυσαν τον στόχο των επιχειρηματικών ομίλων για αύξηση των κερδών τους και σε βάρος της ασφάλειας των μεταφορών. Οδήγησε στη μείωση των εργαζομένων, από 2.098 οι οργανικές θέσεις σήμερα, να είναι 700 περίπου, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση, τη λειψή συντήρηση του δικτύου, τη λειψή φύλαξη των ανισόπεδων διαβάσεων κ.ά.».

Ο Χρ. Κατσώτης κατήγγειλε ότι τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν έχουν κοινή στρατηγική αυτή την πολιτική «απελευθέρωσης» των μεταφορών για τη δημιουργία νέων πεδίων κερδοφορίας για τα λιμνάζοντα κέρδη των ομίλων. Αυτά τα κόμματα είναι συνένοχα σε αυτή την πολιτική, καθώς επέβαλαν τον τεμαχισμό του ΟΣΕ, την παράδοση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον κρατικό ιταλικό σιδηρόδρομο, που λειτούργησε χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές, κατέβαλαν 3,5 δισ. ευρώ για τη σύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με Βουλγαρία και Ρουμανία, αλλά δεν έβρισκαν 50 εκατομμύρια για την προληπτική συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ.

Σημείωσε πως «το ΠΑΣΟΚ το 2009 προχώρησε στον τεμαχισμό του ΟΣΕ, η ΝΔ το 2013 θέσπισε το πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018 έδωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό σιδηρόδρομο, με προίκα 50 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και βαφτίζοντας άγονη γραμμή το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Το 2019 προχώρησε σε 120 απολύσεις στον ΟΣΕ και άφησε μέχρι σήμερα 1.400 κενές θέσεις εργασίας. Τα μέτρα ασφάλειας, παρότι ήταν αγορασμένα από το 2004, δεν λειτούργησαν ποτέ, και τον 21ο όλα γίνονταν ακόμα χειροκίνητα, ενώ αντίθετα πολύ γρήγορα προχώρησαν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί. Τα μέτρα ασφαλείας, οι επιχειρηματικό όμιλοι τα λαμβάνουν μέχρι το σημείο που το κόστος πρόληψης είναι μικρότερο του κόστους του ατυχήματος».

Καταλήγοντας ο Χρ. Κατσώτης τόνισε: «Το ΚΚΕ, απευθυνόμενο στις εργατικές - λαϊκές οικογένειες, επισημαίνει πως όσες κυβερνήσεις κι αν αλλάξουν, όσοι μηχανοδηγοί κι αν αλλάξουν, το τρένο της αστικής διακυβέρνησης θα κινείται στις ματωμένες ράγες που καθορίζουν η άρχουσα τάξη και η ΕΕ. Το ΚΚΕ θα συνεχίσει για να αποκαλυφθούν οι ευθύνες και να πάρει ο λαός την ασφάλεια των μεταφορών στα χέρια του».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ