Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΒΟΥΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Στον βωμό της κερδοφορίας θυσιάζεται ακόμα και η ανθρώπινη ζωή

Το ΚΚΕ προχώρησε στην κατάθεση της πρότασης για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών στο σύνολο των πτυχών που οδήγησαν σε αυτό και θα αξιοποιήσει την αγωγή που κατέθεσαν οι συγγενείς των θυμάτων, τόνισε ο βουλευτής του Κόμματος Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Δεν πρέπει, σημείωσε, να συγκαλυφτούν οι βαθύτερες αιτίες, να συσκοτιστεί ο πραγματικός ένοχος, η πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των μεταφορών, όπως η ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, τα μονοπώλια στην ακτοπλοΐα, που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις.

Η πρώτη πράξη του δράματος της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων έγινε το 1997 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνεχίστηκε από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, ξανά του ΠΑΣΟΚ και, τέλος, του ΣΥΡΙΖΑ με την πώληση του μεταφορικού έργου σε ιταλικό μονοπώλιο.

Οπως είπε ο Ν. Καραθανασόπουλος, η ΕΕ ήθελε κερδοφόρα διέξοδο για τα λιμνάζοντα κεφάλαια και νέο πεδίο εκμετάλλευσης. Γι' αυτό προχώρησε ο διαχωρισμός των υποδομών από το μεταφορικό έργο. Το μεν μεταφορικό έργο, που είναι κερδοφόρο, δόθηκε σε επιχειρηματικούς ομίλους, και τις υποδομές, το κομμάτι με τις σοβαρές δαπάνες, ανέλαβε το αστικό κράτος. Ετσι, εξήγησε, το κράτος θωρακίζει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων απαλλάσσοντάς τους από το κόστος συντήρησης και τους επιδοτεί κιόλας για να υπάρχει μόνο μια γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που την έχουν βαφτίσει «άγονη» και έχει διακοπεί κιόλας μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Ολες οι κυβερνήσεις, υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, εφάρμοσαν κατά γράμμα τις μειώσεις ανθρώπινου δυναμικού, την εντατικοποίηση της εργασίας, τις εκπτώσεις στην εκπαίδευση των εργαζομένων και τις καθυστερήσεις στην εισαγωγή συστημάτων τηλεδιοίκησης, όπως η σύμβαση 717.

Εκτόξευσαν, δηλαδή, τον βαθμό επικινδυνότητας εφαρμόζοντας πολιτικές που απέφεραν πολλαπλά ατυχήματα για να οδηγηθούμε στα Τέμπη, για το οποίο το ΚΚΕ είχε προειδοποιήσει.

Το συμπέρασμα, επισήμανε, είναι ότι στον βωμό της κερδοφορίας θυσιάζονται τα εργατικά δικαιώματα, η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ακόμα και η ίδια η ζωή του λαού.

Πρόσθεσε ότι τα ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, καθώς στις ΗΠΑ καθημερινά σημειώνονται εκτροχιασμοί εμπορικών τρένων και στην ΕΕ το 2021 σημειώθηκαν 1.389 σοβαρά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με πολλές μετωπικές συγκρούσεις και πάνω από 600 νεκρούς. Οσο για το σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτό φτάνει μόνο το 7% στην ΕΕ στο βασικό δίκτυο.

Ξεκαθάρισε ότι η πρόταση του ΚΚΕ δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με άλλες προτάσεις, σημειώνοντας ότι το ΚΚΕ θα συμβάλει για την απόδοση ευθυνών. Ακόμα χαρακτήρισε ανάξιες σχολιασμού τις τοποθετήσεις στελεχών ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για «σανίδα σωτηρίας» και «δεκανίκι» της κυβέρνησης, καλώντας τους «να κοιταχτούν στον καθρέφτη», θυμίζοντας ότι συγκυβέρνησαν, ψήφισαν μαζί τα μνημόνια και το 70% και το 50%, αντίστοιχα, των νόμων της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ