Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΒΟΥΛΗ
Προκλητικό «ξέπλυμα» στην ΕΕ από το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα

Eurokinissi

Το καλύτερο «πλυντήριο» της ΕΕ αποτέλεσαν το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη συζήτηση της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη.

Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος ...ξεχνώντας όλη την πορεία «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, περιέγραψε αποκλειστικά την «περιπέτεια του μαύρου κουτιού της τηλεδιοίκησης» για να αποφανθεί ότι το «επίδικο» της διερεύνησης πρέπει να είναι η σύμβαση 717, ώστε να αναζητηθούν οι «εγκληματικές ολιγωρίες των υπουργών Σπίρτζη και Καραμανλή» και «όχι μια Εξεταστική Επιτροπή που θα καταλήξει σε ένα φιλολογικό τσάι 25 χρόνια πριν».

Προφανώς γιατί αν αναζητηθεί τι έχει γίνει εδώ και 25 χρόνια, θα μπουν στο «κάδρο» και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που υλοποίησαν με ευλάβεια τη στρατηγική της ΕΕ και άνοιξαν τον δρόμο για τη συνέχεια, διαχωρίζοντας τις σιδηροδρομικές υποδομές από το σιδηροδρομικό έργο! Με μία από τις πλέον χαρακτηριστικές στιγμές το 2010, όταν με νόμο του ΠΑΣΟΚ, που ήταν ο τελευταίος κρίκος μιας μακράς αλυσίδας αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων, υλοποιήθηκε η ολοκλήρωση του διαχωρισμού ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο διαχωρισμός υποδομής και εκμετάλλευσης.

Προσπερνώντας ότι σε ένα τέτοιο σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών, όπου υπάρχουν πολλές και διαφορετικές εταιρείες που η καθεμία αναζητεί το μεγαλύτερο κέρδος, δεν μπορεί να υπάρχει ασφάλεια, χαρακτήρισε «συνήθεις ιδεοληψίες» τη θέση του ΚΚΕ ότι «ο πραγματικός ένοχος πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η ίδια η πολιτική της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, η πολιτική της "απελευθέρωσης" των συγκοινωνιών, την οποία όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις την έχουν υλοποιήσει μέχρι κεραίας».

«Δεν φταίει η ΕΕ για το ρουσφέτι του σταθμάρχη», αποφάνθηκε, εμφανίζοντας κι από πάνω την ΕΕ ως υπερασπιστή της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. «Χάρη στην ΕΕ έχει υποχρέωση η χώρα μας να υπάρχουν ύψιστοι κανόνες ασφάλειας στα τροχήλατα μέσα», είπε προκλητικά, τη στιγμή που οι ευρωενωσιακές αποφάσεις παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες την εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, επειδή δεν φέρνουν κέρδη στους ιδιώτες. Ακριβώς γι' αυτό, μόνο το 2021 στην ΕΕ καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά «ατυχήματα», με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, εκ των οποίων τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων...

Προκειμένου δε να συκοφαντήσει το ΚΚΕ, με ...επιχειρήματα βγαλμένα από την εποχή του αυριανισμού, κάλεσε το Κόμμα να αποσύρει την πρότασή του γιατί «εργαλειοποιείται» από τη ΝΔ. Ανακοίνωσε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταψηφίσει την πρόταση του ΚΚΕ και επέμεινε στην πρόταση του κόμματός του, η οποία αφορά τη σύσταση Προανακριτικής με αποκλειστικό αντικείμενο το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τη σύμβαση 717.

Ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, απαντώντας στην κριτική του ΠΑΣΟΚ ότι η κυβέρνηση υιοθετεί «αντιευρωπαϊκές» λογικές, τόνισε ότι η ΝΔ δεν συμφωνεί με το σκεπτικό της πρότασης του ΚΚΕ. «Δεν συμφωνούμε με την αιτιολογία, συμφωνούμε με την αιτητική», είπε. Αφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση θα καταψηφίσει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ.

Στο «ρουσφέτι του σταθμάρχη» και στην «ελλιπή» σύμβαση 717 στάθηκε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, αλλά και στις προσωπικές ευθύνες υπουργών για το έγκλημα στα Τέμπη, αφήνοντας επιμελώς στο απυρόβλητο τις πολιτικές κατευθύνσεις και επιλογές που οδήγησαν μεθοδικά σε αυτό.

Τοποθετούμενος πάνω στην πρόταση του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα την υπερψηφίσει, παρότι τη χαρακτήρισε «γενική», με «πολύ μεγάλο χρονικό εύρος» και με κίνδυνο «να χαθούμε στον όγκο των εγγράφων». Ακόμα, αφήνοντας βρώμικα υπονοούμενα, δεν παρέλειψε να εκφράσει την «απορία για την προθυμία της ΝΔ να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ