Τρίτη 1 Νοέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΝΟΕΜΒΡΗ 2022
ΔΑΣ ΟΑΣΘ
Η ιδιωτικοποίηση συνεχίζεται και με νέα εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ

Τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με νέα εκχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ, καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ και καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία στις 9 Νοέμβρη, διεκδικώντας σύγχρονες, ποιοτικές και φτηνές συγκοινωνίες, με κοινωνικό χαρακτήρα, χωρίς καμία ανάμειξη ιδιωτών.

Επίκειται η εκχώρηση 7 ακόμα λεωφορειακών γραμμών, τις οποίες η ΔΑΣ αναφέρει συγκεκριμένα, ενώ υπάρχει σχεδιασμός και για τις επόμενες...

«Δεν πρόλαβε λοιπόν να στεγνώσει το μελάνι από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του νόμου 4972/2022, που ψηφίστηκε φέτος τον Σεπτέμβρη και ο οποίος μέσα από το άρθρο 42 εκχωρεί επιπλέον ποσοστό (25%) συγκοινωνιακού έργου στις περιοχές ευθύνης ΟΑΣΑ - ΟΣΕΘ σε ιδιώτες, και η κυβέρνηση προχωρά γρήγορα στην εφαρμογή του», σημειώνει η ΔΑΣ.

Και καταγγέλλει ότι ενώ για τους εργαζόμενους και τον λαό δεν υπάρχει «δημοσιονομικός χώρος» για αυξήσεις και μέτρα προστασίας από την ακρίβεια, «υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για επιδοτήσεις ιδιωτών, όπως στην περίπτωση των ΚΤΕΛ, όπου πέρα από την κάλυψη, από το κράτος, των λειτουργικών εξόδων της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, επιδοτείται και το επιχειρηματικό κέρδος της εταιρείας!

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για τις ιδιωτικές εταιρείες leasing που τσεπώνουν για κάθε ενοικιαζόμενο λεωφορείο κοντά στα 3.000 ευρώ τον μήνα, δηλαδή κάτι εκατομμύρια ευρώ κάθε έτος, ενώ κάποια από τα λεωφορεία τους κάθονται στα αμαξοστάσια, είτε λόγω βλαβών είτε λόγω έλλειψης οδηγών!

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" για αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος "τηλεματικής" του ΟΑΣΘ με νέο σύστημα, ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ, από συγκεκριμένη εταιρεία.

Υπάρχει "δημοσιονομικός χώρος" όταν στην κυριολεξία πετιούνται τα λεφτά του λαού σε άχρηστες αγορές λεωφορείων, όπως αυτά τα 49 της Λειψίας, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια».

Αναδεικνύει επίσης ότι μεθοδεύεται η απαξίωση του ΟΑΣΘ στα μάτια του λαού για να παραδοθεί τελικά σε ιδιώτες. Οι γραμμές 57 και 58 αλλά και η 28, εξηγεί, που εξυπηρετούν μεγάλα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, όπως το «Παπαγεωργίου», το «Παπανικολάου» και το στρατιωτικό 424 ΓΣΝΕ, καθώς και πολλά σχολεία και υπηρεσίες, λειτουργούν τα τελευταία χρόνια με το 60% - 70% των προγραμματισμένων λεωφορείων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες αναμονές.

Αναφέρεται τέλος στην ομηρία των εργαζομένων που απασχολούνται στις αστικές γραμμές τις οποίες εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ. Οι εργαζόμενοι αυτοί δουλεύουν με 6μηνες συμβάσεις που ανανεώνονται, χωρίς ΣΣΕ, και στις περισσότερες περιπτώσεις αμείβονται με χαμηλότερους μισθούς ακόμα κι απ' αυτούς που περιγράφονται στις συμβάσεις παραχώρησης (25.000 ευρώ ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο κατά μέσο όρο), ενώ αν εγγραφούν σε σωματείο απολύονται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ