Τρίτη 27 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητιέται από χτες το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο Τετάρτη. Το νομοσχέδιο έχει ήδη απορριφθεί στη συνείδηση γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως δείχνουν οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους, κόντρα στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να «περάσει» το νομοθέτημά της κατακαλόκαιρο με τα σχολεία κλειστά, ακολουθώντας την τακτική και των προκατόχων της.

Οπως από την πρώτη στιγμή ανέδειξε το ΚΚΕ, το νομοσχέδιο ενσωματώνει στρατηγικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ σε βάρος της Εκπαίδευσης, όπως είναι η λεγόμενη αυτονομία, η αποκέντρωση, η χρηματοδότηση μέσω χορηγιών και δωρεών, που οδηγούν ευθέως στην κατηγοριοποίηση σχολείων, στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, για σχολείο εξαρτημένο στα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που θα «παράγει» φτηνό και «ευέλικτο» εργατικό δυναμικό. Αλλωστε, είναι χαρακτηριστικό ότι το αντιδραστικό νομοσχέδιο χαιρέτισε ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, δηλαδή οι όμιλοι της ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, στη διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές «έντυσε» τον στόχο για σχολείο διαφοροποιημένο και υποταγμένο στην αγορά με βαρύγδουπες εκφράσεις περί δήθεν αναβάθμισης και επιχειρήματα ότι «βγάζουμε εξουσίες από πάνω μας για να δώσουμε αρμοδιότητες στα σχολεία».

Ο ΣΥΡΙΖΑ, και χτες, αντιπαρατέθηκε με την κυβέρνηση από το ίδιο στρατόπεδο που οριοθετούν οι κατευθύνσεις των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, με τον εισηγητή του, Ν. Φίλη, να λέει ότι οι αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαν την επιβράβευση του ΟΟΣΑ και της Τράπεζας της Ελλάδας, ενώ δήλωσε υπέρμαχος της αυτονομίας και της αποκέντρωσης των σχολείων «αλλά με δημοκρατικό τρόπο».

Από την ίδια σκοπιά, ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, Δ. Κωνσταντόπουλος, ανέφερε ότι οι ρυθμίσεις δεν «εξασφαλίζουν την αυτονομία της σχολικής μονάδας» και ότι η πρόταση του κόμματός του είναι «γνώσεις, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ανάπτυξη θετικών τάσεων».

Από την Ελληνική Λύση, η Σ. Ασημακοπούλου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο δεν προάγει «ένα δημόσιο σχολείο που θα εξασφαλίζει την συνέχιση του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας», ενώ από το ΜέΡΑ25 η Σ. Σακοράφα βρήκε ότι υπάρχουν και θετικές ρυθμίσεις όσον αφορά την αυτονομία, καθώς και άρθρα «σε θετική κατεύθυνση», όπως το πολλαπλό βιβλίο.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org