Τρίτη 27 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Καμία λαϊκή οικογένεια, κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να δεχτεί τέτοιο σχολείο

Αποσπάσματα από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ στην Ολομέλεια της Βουλής

Με τις ευθύνες της κυβέρνησης, που αντί να πάρει άμεσα συγκεκριμένα μέτρα για τη θωράκιση των σχολείων και την αντιμετώπιση των πολύμορφων επιπτώσεων από την πανδημία στη μόρφωση των παιδιών φέρνει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

«Κοντά σε όσα ψήφισαν τα προηγούμενα χρόνια ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και ισχύουν, με το σημερινό νομοσχέδιο ολοκληρώνεται σε αυτήν τη φάση μια βαθιά αντιδραστική τομή στον ίδιο τον πυρήνα της Εκπαίδευσης: Στο τι και πώς μαθαίνουν οι μαθητές, στο τι και πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός και σε ποιο εργασιακό περιβάλλον. Το σχολείο αυτό, λοιπόν, το βαφτίζετε αυτόνομο και αποκεντρωμένο!», τόνισε μεταξύ άλλων.

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στις διατάξεις που ωθούν το σχολείο να εμπορεύεται τις υποδομές του και να έχει κι άλλες πηγές χρηματοδότησης πέρα από την κρατική, να μπαινοβγαίνουν χορηγοί. «Την ίδια στιγμή, με το πρόσχημα της αυτονομίας, το κράτος διώχνει από πάνω του τη δική του ευθύνη να χρηματοδοτεί, αποκλειστικά αυτό, τα σχολεία», επεσήμανε.

Στάθηκε μεταξύ άλλων στις ρυθμίσεις για το πολλαπλό βιβλίο, σημειώνοντας πως «για την ίδια τάξη θα υπάρχει μια ποικιλία από σχολικά βιβλία, διαφορετικά ως προς τη δυσκολία, την έκταση και το βάθος του περιεχομένου τους, θα υπάρχουν σχολικά βιβλία πολλών επιπέδων και ταχυτήτων, σχολικά βιβλία χαμηλού, μέτριου και υψηλού βαθμού δυσκολίας, τα οποία θα απευθύνονται σε μαθητές και σε σχολεία αντίστοιχων κατηγοριών», θυμίζοντας ότι πρόκειται για μια ιδέα που δοκιμάστηκε και παλιότερα, επί Αρσένη, και απέτυχε τελείως. «Η αυτονομία έρχεται και διώχνει τον ενιαίο χαρακτήρα που πρέπει να έχει η σχολική γνώση!», συνέχισε και τόνισε πως το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται τα σχολικά βιβλία που λένε ψέματα, που διαστρεβλώνουν, που πάνε να μάθουν στα παιδιά τη μητρική τους γλώσσα με συνταγές και προσκλήσεις για πάρτι. Αλλά ζητάει να αλλάξουν, να υπάρχει πλούτος πηγών και ηλεκτρονικών μέσων για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως.

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στη σύμπλευση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ σε βασικές πτυχές του νομοσχεδίου: «Πώς μπορεί (ο ΣΥΡΙΖΑ) να μιλήσει για τις δεξιότητες που αυγαταίνουν στα σχολεία σε βάρος μαθημάτων όπως η Κοινωνιολογία, η Αισθητική και η Φυσική αγωγή; Ούτε μπορεί ούτε και θέλει, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίασε αυτόν τον δρόμο με τη λεγόμενη θεματική εβδομάδα! Και τι να πει για την αυτονομία των σχολείων, αυτόν τον δούρειο ίππο της εμπορευματοποίησης και της ταξικής κατηγοριοποίησης της Εκπαίδευσης! Ακόμα και τώρα τον ακούμε να υπερασπίζεται με πάθος την αυτονομία των σχολείων, να διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας για τη χώρα μας και να επικαλείται την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ για να αντιπολιτευτεί την κυβέρνηση».

Αναφερόμενος στην «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, έκανε λόγο για ασφυκτικότατο ατομικό έλεγχο ώστε να υλοποιούν την «αυτονομία» και κάθε αντιδραστικό μέτρο χωρίς αντίρρηση: «Ο εκπαιδευτικός θα είναι κυριολεκτικά κυκλωμένος από παντού για να μη ξεφεύγει ρούπι από τις κατευθύνσεις του ΥΠΑΙΘ. Και όποιον δεν σκύβει το κεφάλι τον περιμένει παρακράτηση του μισθού του και απαγόρευση κατάληψης οποιασδήποτε στελεχιακής θέσης για τα επόμενα 8 χρόνια. Το θυμάστε αυτό, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ; Είναι η τροπολογία Γεροβασίλη για την "αξιολόγηση" στο Δημόσιο, που τώρα η ΝΔ τη φέρνει στην Εκπαίδευση».

«Στο αστικό σχολείο της "αυτονομίας" προετοιμάζεται ο νέος εργαζόμενος ως φθηνός, "ευέλικτος" και προσαρμοσμένος στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων. Καμία λαϊκή οικογένεια, κανένας εκπαιδευτικός που σέβεται τον ρόλο του δεν μπορεί να δεχτεί ένα τέτοιο σχολείο», συνέχισε.

«Για ένα να είστε βέβαιοι εκεί στην κυβέρνηση: Ο αγώνας, που ήδη ξεκίνησε ενάντια στο νομοσχέδιο, από την 1η του Σεπτέμβρη θα φουντώσει ενάντια στην εφαρμογή του!», τόνισε ο Γ. Δελής. «Δεν θα αφήσει ο λαός τα σχολειά του να γίνουν εμπορικά μαγαζιά και τα παιδιά του να μείνουν διψασμένα για μόρφωση, μέσα μάλιστα στον ωκεανό σήμερα της επιστημονικής γνώσης!», πρόσθεσε και αναφέρθηκε στην πρόταση του ΚΚΕ για ένα σχολείο ενιαίο και δωδεκάχρονο, όπου θα οργανώνεται η επαφή του μαθητή με όλες τις πτυχές του ανθρώπινου πολιτισμού.

Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, δήλωσε πως το ΚΚΕ είναι αρνητικό, με βάση την αφετηριακή του θέση για τον διαχωρισμό κράτους και Εκκλησίας.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org