Νέα μέτρα ενίσχυσης των εφοπλιστών
Στο «σφυρί» βγάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ). Σε χτεσινή σύσκεψη μεταξύ των υπουργών Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη και Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, αποφασίστηκε η κατάθεση του φακέλου του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αξιων της Αθήνας στις 12 Φλεβάρη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει καταλήξει σε πρώτη φάση να εισαγάγει στο ΧΑΑ ένα ποσοστό, της τάξης του 10 -13%, των μετοχών του ΟΛΠ.
Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε μεταξύ των δύο υπουργών -με τη συμμετοχή και του υφυπουργού Οικονομικών Α. Φωτιάδη- είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Αθήνας της ποντοπόρου ναυτιλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου περί ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, που έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα η κυβέρνηση. Για αυτό το θέμα το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών διοργανώνει σύσκεψη στις 9 Γενάρη με τη συμμετοχή και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Η χτεσινή υπουργική σύσκεψη, είχε το χαρακτήρα προετοιμασίας αυτής που θα γίνει από κοινού με τους εφοπλιστές. Να υπενθυμίσουμε ότι με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ... εξαϋλωσε τη φορολογία των εφοπλιστών, καθώς την επανέφερε, σε απόλυτους αριθμούς στα επίπεδα του 1974! Ειδικότερα απάλειψε τις διατάξεις εκείνες, σύμφωνα με τις οποίες, η φορολογία των πλοίων, αυξάνεται κατ' έτος κατά 4%, αρχής γενομένης από το 1974.
Μετά τη συνάντηση ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωσε προς τους δημοσιογράφους ότι το 2001 «κτίστηκαν» 215 ελληνικών συμφερόντων πλοία, το 80% των οποίων κατασκευάστηκε σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας! Από τις δηλώσεις του υπουργού προκύπτει επίσης ότι τον προηγούμενο χρόνο σημειώθηκε αύξηση παράνομων δραστηριοτήτων με τη χρησιμοποίηση πλοίων. Ετσι το 2001 κατασχέθηκαν 125 πλοία, επειδή, μετά από έρευνες των λιμενικών αρχών, διαπιστώθηκε ότι είχαν αναπτύξει λαθρεμπορική δραστηριότητα κυρίως με παράνομη διακίνηση τσιγάρων (τα λεγόμενα και τσιγαράδικα), υγρών καυσίμων κλπ. Οπως δήλωσε ο Γ. Ανωμερίτης, για τα κατασχεμένα πλοία, εξετάζονται τρόποι με το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να αξιοποιούνται τα πλοία αυτά ταχύτερα και να μη σαπίζουν. Για αυτό όμως, σύμφωνα με τον υπουργό, πρέπει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ), χωρίς όμως να διευκρινίσει τι είδους αλλαγές απαιτούνται...