Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Προωθείται το master plan των μονοπωλίων στο φόντο σφοδρών ανταγωνισμών

Κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας το νέο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ, δηλαδή της COSCO, για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο φέρει ατόφια τη σφραγίδα των σφοδρών ανταγωνισμών ανάμεσα στα μονοπώλια - με έντονο το γεωπολιτικό χρώμα - για τις υποδομές της χώρας και υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη ποιότητα ζωής των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων στις όμορες με το λιμάνι περιοχές του Πειραιά.

Το αναθεωρημένο master plan περιλαμβάνει και τέταρτη προβλήτα Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), προκειμένου σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της πολυεθνικής να ανέβει η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού στα 10 εκατ. teu (μονάδα που ισοδυναμεί με ένα εμπορευματοκιβώτιο), ώστε ο Πειραιάς να ανέβει πλέον στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης.

Η κατασκευή της 4ης προβλήτας προδιαγράφει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες των περιοχών σε Πέραμα, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, σε ό,τι αφορά ελεύθερους χώρους, το ήδη βεβαρυμένο περιβάλλον και πάει λέγοντας. Ενώ οι κανονισμοί προσωπικού, οι ΣΣΕ που έχει επιβάλει η COSCO με τη βοήθεια σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ - που βέβαια διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ - αλλά και με τις πλάτες του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού, έχουν έτοιμο το έδαφος για την εφαρμογή της εργασιακής κόλασης και στην προβλήτα αυτή.

Ακόμα, στο master plan περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας αποθήκης, τεράστιου πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων (car terminal) και δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 72 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων το καθένα στο Κερατσίνι, κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), ξενοδοχεία κ.λπ.

Ωστόσο, δεν περιλαμβάνει πλέον σχέδια για υποδομές που αφορούν επισκευές mega yachts, ούτε αίτημα για άδεια ναυπηγείου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει λήξει το θέμα, αφού εκκρεμεί η προσφυγή της πολυεθνικής στο ΣτΕ. Να σημειωθεί ότι όσον αφορά τις υποδομές ναυπηγοεπισκευής που σχεδίαζε το κινεζικό μονοπώλιο, έβαλε «φρένο» η Επιτροπή Συντονισμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ενώ εμπόδια μπήκαν και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), προσχώματα που δεν είναι άσχετα με τον σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη από την αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ΟΝΕΧ να αποκτήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης με δηλώσεις του έκανε λόγο για «νέο βελτιωμένο master plan της ΟΛΠ ΑΕ», για το οποίο εξέφρασε την ικανοποίησή του. Δείχνοντας ότι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δουλεύουν μαζί για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων που θέτει το κεφάλαιο, σημείωσε ότι «θέλω να σημειώσω ότι παλεύουμε με το συγκεκριμένο master plan τα τελευταία τριάμισι χρόνια» και συμπλήρωσε πως «η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα. Και αυτό γιατί στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ