Τετάρτη 20 Απρίλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Κινητοποίηση φοιτητών στο ΑΠΘ ενάντια στην αστυνομοκρατία
  • Τροπολογία του ΚΚΕ για την άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού
  • Στο επίκεντρο η ανάγκη άμεσων μέτρων ενίσχυσης για τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια
  • Πολύμορφες δράσεις ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι φοιτητές με τους συλλόγους τους να δώσουν ηχηρή απάντηση

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις αστυνομικές δυνάμεις στο ΑΠΘ

Σε σχόλιό του για την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στο ΑΠΘ, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει:

«Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό της κυβέρνησης, που για μια ακόμα φορά εκδηλώθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με ρίψη χημικών εναντίον φοιτητών και την παρουσία πλήθους αστυνομικών δυνάμεων.

Πρόκειται για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να συγκεντρώσει τέτοιο όγκο αστυνομικών δυνάμεων στο ΑΠΘ, που συνδέεται με τα σχέδιά της για ένταση της κρατικής καταστολής και "πανεπιστήμια ΑΕ".

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, με τον αγώνα και την αποφασιστική τους στάση, οργανωμένοι στους φοιτητικούς τους συλλόγους, μπορούν να κάνουν "κουρελόχαρτο" αυτούς τους σχεδιασμούς, δίνοντας ηχηρή, μαζική απάντηση και στις φοιτητικές εκλογές, δυναμώνοντας τη διεκδίκηση για όσα έχουν ανάγκη».

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι χέρι με την ένταση της καταστολής

«Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι χέρι με την ένταση της καταστολής. Αυτήν την φορά είναι η σειρά της παιδείας, και πιο συγκεκριμένα των πανεπιστημίων, όπου για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, στη Σχολή Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, βρίσκονται ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και υπογραμμίζει:

«Η παρουσία αυτή διαμορφώνει και τροφοδοτεί ένα σκηνικό έντασης, που αξιοποιείται από πρυτανικές αρχές και κυβέρνηση ώστε να δικαιολογηθεί η μονιμοποίηση της καταστολής και η αναμενόμενη παρουσία της πανεπιστημιακής αστυνομίας.

Τα ΜΑΤ βρίσκονται μέσα στο πανεπιστήμιο για να διασφαλιστεί η επιχειρηματική λειτουργία του. Αλλωστε, οι διεκδικήσεις φοιτητών, καθηγητών και εργαζόμενων, ενάντια στην υποβάθμιση των σπουδών, δεν ταιριάζουν στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Οι κατευθύνσεις για ένα πανεπιστήμιο δεμένο στις ανάγκες του κεφαλαίου - κατευθύνσεις που προωθήθηκαν με εντυπωσιακή προσήλωση από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών - πατάνε πάνω στα συντρίμμια δικαιωμάτων, κατακτήσεων και ελευθεριών.

Απαιτούμε να φύγει τώρα η αστυνομία από το ΑΠΘ».

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τροφοδοτείται σκηνικό έντασης με τα ΜΑΤ για 2η μέρα στο ίδρυμα

Κινητοποίηση φοιτητικών συλλόγων χτες ενάντια στο σχέδιο συνεχούς αστυνομοκρατίας και μονιμοποίησης της καταστολής

Σε χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου - λάμψης προχώρησαν και χτες οι δυνάμεις της αστυνομίας, οι οποίες από το πρωί είχαν παραταχθεί, για δεύτερη μέρα, έξω από τη Σχολή Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ με πρόσχημα την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή βιβλιοθήκης στον χώρο της πρώην κατάληψης του Βιολογικού και την «προστασία» του εργολαβικού συνεργείου. Παράλληλα, διάσπαρτες δυνάμεις της Ασφάλειας κ.ά. υπήρχαν και σε όλο τον χώρο του ΑΠΘ.

Στις 11 το πρωί ξεκίνησε η κινητοποίηση των φοιτητών μπροστά στην Πρυτανεία του ΑΠΘ, η οποία πραγματοποιήθηκε με απόφαση των Φοιτητικών Συλλόγων Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΤΕΦΑΑ, Κτηνιατρικής, Πολιτικών Επιστημών. Οι φοιτητές διαδήλωναν ασταμάτητα με τα συνθήματά τους και κατήγγειλαν ότι πρόκειται για πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να συγκεντρώσει τέτοιον όγκο αστυνομικών δυνάμεων σε ένα κλειστό πανεπιστήμιο, απουσία φοιτητών. Πρόκειται για μεθόδευση που έρχεται να εξυπηρετήσει το περαιτέρω χτύπημα στις σπουδές τους, με τον νέο νόμο - πλαίσιο, τις συγχωνεύσεις, την κατάργηση Τμημάτων, των δωρεάν εντύπων συγγραμμάτων, στη φοιτητική μέριμνα.

Μαζί με τους φοιτητές πήραν τη θέση τους και πανεπιστημιακοί καθηγητές, μέλη των ΔΣ του ΕΣΔΕΠ και του Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού του ΑΠΘ. Αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον πρύτανη και απαίτησε την απομάκρυνση των ΜΑΤ. Ο πρύτανης υπερασπίστηκε την παρουσία της αστυνομίας.


INTIME NEWS

Ο Ηλίας Κονδύλης, μέλος του ΔΣ του ΕΣΔΕΠ, μίλησε για συνάντηση απρόκλητης έντασης από την πλευρά των πρυτανικών αρχών καθώς, όπως είπε, τους προσέγγισαν ως κοινούς προβοκάτορες. «Το σκηνικό μετατροπής της Πανεπιστημιούπολης σε πεδίο μάχης με χημικά, με ΜΑΤ και ασφαλίτες να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα, εντάσσεται σε συγκεκριμένο σχέδιο. Και αυτό είναι ένα σχέδιο συνεχούς αστυνομοκρατίας και καταστολής για να περπατήσουν το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο, ο νέος νόμος - πλαίσιο, ο οποίος αφαιρεί δικαιώματα από τους φοιτητές, μετατρέπει και διευκολύνει την επιχειρηματική δράση μέσα στο ΑΠΘ σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Τους ξεκαθαρίζουμε ότι στο κλίμα αστυνομοκρατίας δεν θα μείνουμε απαθείς. Δεν φοβόμαστε», σημείωσε.

Ακολούθησε πορεία με κατεύθυνση τη ΣΘΕ, όμως στο ύψος της Γεωπονικής είχε παραταχθεί ισχυρή δύναμη των ΜΑΤ, η οποία έφραξε τον δρόμο στους φοιτητές και τα άλλα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ο Γιάννης Κουρμούλης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού ΑΠΘ, ζήτησε από τον επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων να αποχωρήσει η αστυνομία και να επιτραπεί η συνέχιση της πορείας.

Οι φοιτητές διαδήλωναν διαρκώς φωνάζοντας συνθήματα, όπως «Ακούστε καλά τι λένε οι φοιτητές, έξω τα ΜΑΤ από όλες τις σχολές», «Με ρόπαλα και ΜΑΤ χτυπάν τους φοιτητές και κάνουνε τις πλάτες στους καπιταλιστές», ενώ διαμήνυσαν ότι συλλογικά και μαζικά θα κλιμακώσουν την πάλη τους και θα εμποδίσουν τα σχέδια της κυβέρνησης.

Παρέμβαση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης για την απομάκρυνση της αστυνομίας από το ΑΠΘ έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

Το σκηνικό έντασης που είχε στηθεί από το πρωί με μια ομάδα φοιτητών που είχε εγκατασταθεί στη ΣΘΕ, ολοκληρώθηκε το μεσημέρι με τη χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου - λάμψης από τα ΜΑΤ, τα οποία στη συνέχεια αποχώρησαν. Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε η προσαγωγή ενός ατόμου για άγνωστο λόγο.

Καταγγελία από τη Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ

Την παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων στο ΑΠΘ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ. Σημειώνει ότι «το ταξικό εργατικό κίνημα έμπρακτα στηρίζει τον αγώνα ενάντια στην καταστολή, για ένα πανεπιστήμιο ταγμένο στην εξυπηρέτηση των αναγκών φοιτητών και εργαζομένων, των διευρυμένων λαϊκών αναγκών. Κόντρα στην όλο και βαθύτερη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που θέλει φτηνούς και "ευέλικτους" εργαζόμενους, μισοκαταρτισμένους φοιτητές που θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να σπουδάσουν».

ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ημερίδα για τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο

«Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο» είναι ο τίτλος της ημερίδας που διοργανώνει το Τμήμα Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ το Σάββατο 7 Μάη, από τις 10 π.μ. έως τις 9 μ.μ. στην Αίθουσα Συνεδρίων στον Περισσό.

Την εναρκτήρια ομιλία θα πραγματοποιήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις σε 5 θεματικές ενότητες για:

  • Τα γλωσσικά μαθήματα.
  • Τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά.
  • Τα ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της.
  • Τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την Αισθητική και Φυσική Αγωγή στο σχολείο.
  • Την πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με επίκεντρο το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης.
Αμεσα μέτρα ενίσχυσης για τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια στρέφει το βλέμμα το ΚΚΕ στο πλαίσιο των δράσεών του για την Ειδική Αγωγή και με περιοδείες και εξορμήσεις συγκεντρώνει στοιχεία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες για την επίλυσή τους.

Σε αυτό το πλαίσιο κατέθεσε στη Βουλή αναλυτική Ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, στην οποία αναφέρει:

«Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που επιβάλλουν την αμέριστη, θετικά άνιση στήριξη ώστε να ολοκληρώσουν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να λάβουν τα κατάλληλα εφόδια προετοιμασίας για την ένταξή τους στην εργασία.

Παρά το σπουδαίο έργο που επιτελείται σε αυτές τις σχολικές μονάδες τα προβλήματα είναι τεράστια, διατρέχοντας και επηρεάζοντας τη συνολική τους λειτουργία. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία στελεχώνονται από αναπληρωτές, με αποτέλεσμα να ρυθμίζεται η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς να είναι βέβαιο ότι τα κενά θα καλυφτούν μέχρι τη λήξη. Ενδεικτικά, λίγο πριν από τη λήξη, στο Περιστέρι έκλεισαν 7 Τμήματα Ενταξης για να καλυφτούν οι ανάγκες του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ), στο αντίστοιχο σχολείο της Ζακύνθου λείπουν 8 ειδικότητες, στης Πάρου καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ενώ στο Ν. Ιωνίας Βόλου 15 εκπαιδευτικοί και 5 ειδικότητες.

Ταυτόχρονα, τα περισσότερα ΕΝΕΕΓΥΛ αντιμετωπίζουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα, ενδεικτικά του Αιγάλεω, του Βόλου, της Λάρισας, της Καρδίτσας, της Αγίας Παρασκευής (Αττική), ενώ το ΕΝΕΕΓΥΛ Αμαρουσίου έχει ιδρυθεί αλλά δεν έχει ανευρεθεί ακόμα κτίριο για να στεγαστεί. Τα προβλήματα αναφέρονται στην ακαταλληλότητα καθώς δεν προορίζονταν για να στεγάσουν ειδικά σχολεία, στην έλλειψη χώρων - αιθουσών και τα γενικότερα που αφορούν το σύνολο των κτιριακών υποδομών, όπως υποσυντήρηση, παλαιότητα κ.ά.

Ταυτόχρονα, το περιεχόμενο διδασκαλίας τόσο των γενικών μαθημάτων όσο και των τεχνικών βαραίνει στην κυριολεξία τους ίδιους τους διδάσκοντες, για το πώς θα διαφοροποιήσουν, θα εξατομικεύσουν τη διδασκαλία ανάλογα με τις σύνθετες ανάγκες των μαθητών, αφού το υπουργείο Παιδείας περιορίζεται σε γενικές κατευθυντήριες οδηγίες. Δηλαδή, στη βάση των γενικών αναλυτικών προγραμμάτων συστήνει στους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής να κάνουν ό,τι χρειάζεται, χωρίς αυτό να προσδιορίζεται, να στηρίζεται με συγκεκριμένο υλικό ή να υποστηρίζεται από την επιτόπια επιστημονική παιδαγωγική παρακολούθηση του κάθε μαθητή ώστε με διεπιστημονικό, συλλογικό τρόπο να διαμορφώνονται τα μέσα και η διαβάθμιση της ύλης.

Παρά το έλλειμμα που παρατηρείται, το υπουργείο έσπευσε στο όνομα της ισοτιμίας με τη Γενική Εκπαίδευση να δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων για να δώσουν εξετάσεις οι μαθητές της Α' και Β' Λυκείου. Η ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση και την παραπέρα εντατικοποίηση του σχολείου συνολικά, είναι απαγορευτική για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφού προσθέτει επιπλέον άγχος και έχει πολλαπλάσιες συνέπειες στα ίδια. Μια διαδικασία που έτσι κι αλλιώς μαθησιακά δεν έχει να προσφέρει κάτι αλλά επιπλέον φραγμούς στην ίδια τη διαδικασία φοίτησης των παιδιών».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, Γιάννης Δελής και Γιώργος Λαμπρούλης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από τους υπουργούς:

  • Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια και να πραγματοποιηθούν εσωτερικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, με ευθύνη των διδασκόντων εντός των σχολείων.
  • Να καλυφτούν όλα τα κενά σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (ειδικό εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό) στα ΕΝΕΕΓΥΛ. Τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να προσφέρονται όλα τα αναγκαία μέσα και να υποστηρίζεται ολόπλευρα η διεπιστημονική παρέμβαση στους μαθητές (τεχνολογικά, παιδαγωγικά μέσα, αξιολογικά εργαλεία κ.ά.). Κατάρτιση Ανοιχτών Αναλυτικών Προγραμμάτων που θα παίρνουν υπόψη τους τις διευρυμένες, σύνθετες ανάγκες των μαθητών.
  • Αναβάθμιση των εργαστηρίων και του εξοπλισμού ώστε να συγχρονίζονται με τα δεδομένα της κάθε ειδικότητας.
  • Εξασφάλιση μαθητείας με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας σε σχετικές ειδικότητες με επιπλέον στήριξη στον εργασιακό χώρο εφόσον αυτό είναι αναγκαίο για να προσφέρει γνώσεις και επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής.
  • Ιδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων σχολείων προκειμένου να καλυφτούν όλες οι ανάγκες ώστε να μη μείνει κανένας μαθητής που το έχει ανάγκη εκτός πλαισίου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τη συντήρηση των κτιριακών υποδομών, χρονοδιάγραμμα κατασκευής νέων και σύγχρονων ΕΝΕΕΓΥΛ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ «Ο ΒΥΡΩΝ»
«Κανένα φροντιστήριο ανοιχτό τις Κυριακές, στις αργίες, στις διακοπές»

Με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας συνεχίστηκαν χτες οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην ιδιωτική Εκπαίδευση για να μην εφαρμοστεί η δουλειά τις Κυριακές και αργίες. Πρόκειται για ρύθμιση που ψηφίστηκε στις 13 Απρίλη, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας με τον προκλητικό τίτλο «Δουλειές ξανά». Η τροπολογία προβλέπει τη δυνατότητα λειτουργίας και απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή και κατά τις μέρες αργίας, ειδικά σε περιπτώσεις διεξαγωγής διαγωνισμάτων ή εξετάσεων, εντατικοποιώντας την εργασία τόσο για το προσωπικό όσο και για τους μαθητές.

Το νέο χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στα φροντιστήρια, όπως τονίζει ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων», ανοίγει τον δρόμο για την καταστρατήγηση όλων των αργιών, ενώ «νομιμοποιείται μια κατάσταση που βιώνουν δεκάδες συνάδελφοι στην ιδιωτική Εκπαίδευση, με απλήρωτες υπερωρίες, απλήρωτες Κυριακές για επιτηρήσεις διαγωνισμάτων, meetings και ενημερώσεις γονέων». Υπενθυμίζεται επίσης ότι με άλλη νομοθετική ρύθμιση το υπουργείο Παιδείας «απελευθέρωσε» τα ωράρια λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων στην απογευματινή ζώνη.

«Κάτω τα χέρια από τον ελεύθερο χρόνο μας. Κανένα φροντιστήριο ανοιχτό τις Κυριακές, στις αργίες, στις διακοπές», διαμήνυσε χτες ο Σύλλογος, αντιπροσωπεία του οποίου συναντήθηκε με τον διευθυντή του Γραφείου του υπουργού Εργασίας. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν τους λόγους για τους οποίους αυτή η τροπολογία δεν πρέπει να εφαρμοστεί, ενώ η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί, καθώς μόλις ψηφίστηκε, και ότι αποτελεί πολιτική επιλογή ενταγμένη στο συνολικό πλαίσιο του νόμου Χατζηδάκη, εμφανίζοντας μάλιστα το χτύπημα σε Κυριακές και αργίες σαν προσπάθεια να οριοθετηθεί η παράνομη έως τώρα εργασία αυτές τις μέρες!

Οι εκπρόσωποι του «Βύρωνα» δήλωσαν την αντίθεσή τους στο αντεργατικό πλαίσιο που υπερασπίστηκε ο εκπρόσωπος του υπουργείου, και κάλεσαν να παγώσει η εφαρμογή της τροπολογίας και να μην εκδοθεί εφαρμοστική εγκύκλιος.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα του «Βύρωνα» συνεχίζεται με παρεμβάσεις σε εργοδότες και συσκέψεις με εργαζόμενους. Συγκεκριμένα, έχουν προγραμματιστεί συσκέψεις στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας (Γ' Σεπτεμβρίου 48Β) την Πέμπτη 28/4 με εργαζόμενους στα φροντιστήρια «Αλιμπινίση», στις 10 π.μ., και την Παρασκευή 29/4 με εργαζόμενους στους ομίλους «Διακρότημα» και «Πουκαμισάς», επίσης στις 10 π.μ.

Πέρα από την κατάργηση της τροπολογίας διεκδικούν κατάργηση όλων των διατάξεων που προβλέπουν τηλεκπαίδευση και το υβριδικό μάθημα, υπογραφή κλαδικής Σύμβασης με αυξήσεις μισθών και επίδομα ανεργίας 600 ευρώ χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Είναι η ώρα να ανέβει ο πήχης των απαιτήσεων

Περιοδεία της Λ. Κανέλλη στο ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ Αγ. Δημητρίου

Περιοδεία στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Αγ. Δημητρίου έγινε το προηγούμενο διάστημα από κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής την βουλευτή του Κόμματος Λιάνα Κανέλλη.

Κατά τη διάρκεια της περιοδείας, η Λ. Κανέλλη μίλησε με δεκάδες εκπαιδευτικούς του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) καθώς και του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ).

Στην αναφορά στα εκπαιδευτικά ζητήματα και ιδιαίτερα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές των Ειδικών Σχολείων, άκουσε με προσοχή τα ζητήματα για τις σοβαρότατες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό (ακάλυπτες διδακτικές ώρες), ελλείψεις σε αίθουσες και σε βασικές υλικοτεχνικές υποδομές καθώς και για την αναιμική κρατική χρηματοδότηση που μπλοκάρει επί της ουσίας το διδακτικό έργο. Τόνισε ότι τα ζητήματα αυτά δεν μπορούν να επιλυθούν με την πολιτική που τα «βλέπει» όλα σαν κόστος ή με όρους φιλανθρωπίας και χορηγίας, πολιτική που ακολουθεί τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και οι προηγούμενες και ότι ο μόνος δρόμος βελτίωσης των συνθηκών λειτουργίας των σχολείων είναι η μόνιμη και σταθερή διεκδίκηση.

Κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στα σωματεία τους, να αναζωογονήσουν με τη δική τους συμμετοχή και κινητοποίηση, από τα κάτω, το κίνημα. Σημείωσε ότι τώρα που η κυβέρνηση και το αστικό πολιτικό σύστημα καλούν τον λαό να σκύψει το κεφάλι στο όνομα των δήθεν εθνικών στόχων, τώρα είναι η ώρα που πρέπει να μη χαμηλώσει, αλλά αντίθετα να ανέβει ο πήχης των απαιτήσεων. Με μαχητικό τρόπο οι εργαζόμενοι να διεκδικήσουν την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους.

Ακολούθησε πλούσια συζήτηση όπου εκπαιδευτικοί πήραν τον λόγο και κατέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθώς και προτάσεις τους. Η Λιάνα Κανέλλη δεσμεύτηκε ότι το ΚΚΕ θα φέρει στη Βουλή όλα τα ζητήματα και τις προτάσεις τους, αλλά και θα σταθεί δίπλα και μπροστά στους αγώνες των εκπαιδευτικών για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Συντροφιά με το «κόκκινο Αερόστατο» τις μέρες των διακοπών!

Με την πολυμορφία και την πολυθεματικότητα που το χαρακτηρίζει, το «κόκκινο Αερόστατο» κυκλοφορεί το 24ο τεύχος του και υποδέχεται την άνοιξη... διπλό, με δώρο μια ανθολογία διηγημάτων για τον πόλεμο, με τίτλο: «Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ΕΙΡΗΝΗ τυλιγμένη...».

Το περιοδικό προτείνει σε αυτό το τεύχος μια σειρά παιχνίδια και δραστηριότητες έξω στην εξοχή, που πολλά παιδιά θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν με αφορμή και τις διακοπές και τις γιορτινές μέρες του Πάσχα.

Προτάσεις επίσης υπάρχουν χάριν της φιλαναγνωσίας, που η ανάπτυξή της είναι σταθερά στις επιδιώξεις του περιοδικού. Ετσι, πέρα από τα τέσσερα όμορφα διηγήματα που υπάρχουν στην Ανθολογία, στην κυρίως ύλη του περιοδικού τα παιδιά θα βρουν ένα ενδιαφέρον και διαφορετικό παιχνίδι: Θα μπορέσουν να φτιάξουν μια δικιά τους ιστορία βασιζόμενα σε αποσπάσματα από 11 πολύ γνωστά και πετυχημένα παιδικά βιβλία!

Οι αναγνώστες του περιοδικού θα βρουν ακόμα μια συνέντευξη με μια πολύ νεαρή πρωταθλήτρια στο βόλεϊ, που θα τους βοηθήσει να σκεφτούν τι σημαίνει πρωταθλητισμός, τι απαιτήσεις έχει.

Παράλληλα συνεχίζεται το αφιέρωμα για τον εργαζόμενο άνθρωπο, το οποίο επίσης έχει εμπνεύσει αρκετές ομάδες φίλων του «κόκκινου Αερόστατου» από διάφορες περιοχές της Ελλάδας να επισκεφτούν εργασιακούς χώρους, να μιλήσουν με τους ανθρώπους που δουλεύουν εκεί, να σκεφτούν και να καταλάβουν τι σημαίνει ότι ο εργαζόμενος παράγει τα πάντα γύρω. Και τώρα μπροστά στην Πρωτομαγιά το αφιέρωμα αυτό συνεχίζεται και συνδυάζεται στο περιοδικό με τις σελίδες για τα τραγούδια της δουλειάς από όλο τον κόσμο.

Ακόμα, οι αναγνώστες θα συναντήσουν στις σελίδες του περιοδικού ανταποκρίσεις από τις ομάδες των φίλων του από όλη τη χώρα (δράσεις ενάντια στον πόλεμο, επισκέψεις σε εκθέσεις και παραστάσεις, πάρτι, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.ά.). Θα βρουν ακόμα σελίδες για το θέμα του πολέμου στην Ουκρανία, που απαντούν σε ερωτήσεις παιδιών, αλλά και μια συνέντευξη με τον χορευτή και ηθοποιό Ιβάν Σβιτάιλο. Φυσικά δεν λείπει η αγαπημένη στήλη του περιοδικού «το ημερολόγιο ενός απορημένου», ενώ το κόμικ του τεύχους είναι αφιερωμένο στην 9η Μάη και η στήλη «Επιστήμη» στα «ακραία καιρικά φαινόμενα». Ακόμα, όπως πάντα υπάρχουν χειροτεχνίες και κατασκευές, παιχνίδια, σπαζοκεφαλιές, σκάκι.

«Ο θησαυρός του παππού»

Σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε η έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής»

Με ενδιαφέρον παρακολούθησαν μικροί και μεγάλοι την εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Ο θησαυρός του παππού», του Στρατή Δουνιά, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή». Η εκδήλωση, την οποία διοργάνωσαν η «Σύγχρονη Εποχή» και η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στην αίθουσα «Μανώλης Αναγνωστάκης» του δημαρχείου Θεσσαλονίκης και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 50 χρόνια λειτουργίας της «Σύγχρονης Εποχής».

«Ο θησαυρός του παππού» είναι ένα «Ταξίδι σε διάφορες "στιγμές" του χρόνου και της Ιστορίας», μια διασκεδαστική περιπέτεια που διαδραματίζεται στην Καλαμάτα.

Απευθυνόμενος στους γονείς ο συγγραφέας του βιβλίου είπε ότι «αξίζει η προσπάθεια να φέρετε τα παιδιά σε επαφή με τη λογοτεχνία, καθώς η λογοτεχνία συμβάλλει στην ανάπτυξη της σκέψης και της λογικής και συμμετέχει δυναμικά στη σφαιρική διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότητας, καθώς καλλιεργεί ταυτόχρονα και τις τρεις πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού: Τη νόηση, το συναίσθημα και τη βούληση.

Χωρίς συναίσθημα, φαντασία, φλόγα, χωρίς ισχυρή θέληση δεν μπορεί να υπάρξει έμπνευση, κίνητρο για την κατάκτηση δύσκολων στόχων, ακόμη και αυτών που δείχνουν ακατόρθωτοι. Η συνένωση αυτών των ψυχικών χαρισμάτων με τη γνώση είναι που οδηγεί στις μεγάλες πράξεις της Ιστορίας.


Γιατί η λογοτεχνία, τελικά, προπαντός εκείνη που διαπνέεται από τα πιο προχωρημένα ανθρώπινα ιδανικά, μεγαλώνει το μπόι του ανθρώπου, τον βοηθά να κατανοεί πως είναι πιο τρανός απ' την καθημερινή την έγνοια του, όπως έγραφε κι ο Ρίτσος, τον βοηθά να αποκτά συνείδηση της δύναμής του να μεταμορφώσει τον κόσμο...».

Στη συνέχεια ο συγγραφέας απάντησε σε ερωτήσεις των μικρών αναγνωστών.

Ακολούθησε βιντεοπροβολή με τα στάδια της εικονογράφησης. Η Μ. Κοσμά, μέσα από προσχέδια και σκίτσα που έδειχνε, περιέγραψε στα παιδιά τα στάδια που ακολουθεί ένας εικονογράφος για να δώσει χρώμα και εικόνα σε μια ιστορία.

Αμέσως μετά, τα παιδιά ανέλαβαν να δώσουν πνοή και χρώμα σε σκίτσα του βιβλίου, συμμετέχοντας στο εργαστήριο εικονογράφησης.

«ΤΡΑΒΕΡΣΟ»
Διαγωνισμός ζωγραφικής ενάντια στον πόλεμο

Διαγωνισμό ζωγραφικής ενάντια στον πόλεμο διοργανώνει το Στέκι «Τραβέρσο» της ΚΝΕ στον Πειραιά, με τίτλο «Ζωγραφίζουμε ενάντια στον πόλεμο. Διαλέγουμε πλευρά, την πλευρά που υπερασπίζεται τον άνθρωπο».

Οι δηλώσεις συμμετοχής ολοκληρώνονται στις 17/6 και μέχρι τότε οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να καταθέσουν τα έργα τους ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση traverso@kne.gr και στο instagram (με ετικέτα πάνω στη φωτογραφία @traverso_kne), και στον χώρο του Στεκιού (Φίλωνος 9), καθημερινά από τις 17.00 έως τις 21.00.

Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν νέοι ηλικίας 14 ετών και άνω.

Τα τρία καλύτερα έργα θα βραβευτούν στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ στον Πειραιά και θα στολίσουν τον χώρο του «Τραβέρσο». Πληροφορίες στα τηλέφωνα 6986232576, 2104179462, στο traverso@kne.gr και στο instagram@traverso_kne.

Αντιπολεμικές δράσεις από μαθητές, φοιτητές και νέους εργαζόμενους

Από τη δράση στη Νέα Ιωνία
Από τη δράση στη Νέα Ιωνία
Συνεχίζονται οι πολύμορφες πρωτοβουλίες ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας μας, σε πανεπιστημιακές σχολές και σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, δυναμικό και ηχηρό μήνυμα ενάντια στην εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο στην Ουκρανία στάλθηκε από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, όπου με πρωτοβουλία του Συλλόγου Εστιών Ρεθύμνου πραγματοποιήθηκε αντιπολεμική συναυλία στο μεγάλο κεντρικό αίθριο της Πανεπιστημιούπολης στου Γάλλου, με σύνθημα «Δεν φτάνει να αγαπάμε την ειρήνη και τον άνθρωπο... πρέπει να αγωνιζόμαστε γι' αυτόν» (Γ. Ρίτσος).

Στη συναυλία συμμετείχαν, έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν εστιακοί φοιτητές.

Στην έναρξη μίλησε εκ μέρους του Συλλόγου ο Χάρης Συγκιρίδης, που διάβασε το ψήφισμα των φοιτητικών συλλόγων και αναφέρθηκε στη σημασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας. Μαζικά εστιακοί φοιτητές έδωσαν το «παρών», έστειλαν και με αυτόν τον τρόπο μήνυμα ότι «δεν επιλέγουμε στρατόπεδο ληστών, αλλά επιλέγουμε το στρατόπεδο της αλληλεγγύης και της πάλης των λαών ενάντια στην αδικία, στους πολέμους και την εκμετάλλευση».

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η πρωτοβουλία ήταν κορύφωση μιας μεγάλης αντιπολεμικής δραστηριότητας των φοιτητών στο Ρέθυμνο, με κινητοποιήσεις, ψηφίσματα, συλλαλητήρια και άλλες δράσεις. Τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία στήριξε και ο Σύλλογος Φοιτητών Ψυχολογίας Ρεθύμνου.

***


Αντίστοιχα, ηχηρά μηνύματα υπέρ της ειρήνης και ενάντια στον πόλεμο έστειλαν το Σάββατο 16 Απρίλη στη μαζική και συγκινητική εκδήλωση μαθητές και μαθήτριες από τα σχολεία της Νέας Ιωνίας συμμετέχοντας στην αντιπολεμική δράση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.

Η πλατεία Σημηριώτη αποδείχτηκε τελικά «μικρή» για να χωρέσει τόσο κόσμο και τόσα αντιπολεμικά «συνθήματα» μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών που τη στόλισαν. Δεκάδες παιδιά από όλες τις ηλικίες έπαιξαν, ένωσαν τις φωνές τους τραγουδώντας και απαγγέλλοντας ποιήματα. Με τις μπογιές τους και τα πινέλα τους ζωγράφισαν τον κόσμο που ονειρεύονται, τον κόσμο που τους αξίζει να ζουν.

***

Από την άλλη, οι μαθητές του ΓΕΛ Ραφήνας προχώρησαν σε συλλογή τροφίμων, ειδών πρώτης ανάγκης και σχολικών ειδών για τους πρόσφυγες από την Ουκρανία. Τα είδη τα παρέδωσαν στη δομή όπου φιλοξενούνται οι πρόσφυγες στην περιοχή. Παράλληλα, ανάρτησαν πανό στον χώρο του σχολείου.

«Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους Ουκρανούς συμμαθητές μας και τις οικογένειές τους που είναι θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Καταδικάζουμε τον πόλεμο στην Ουκρανία που γίνεται για τα κέρδη των λίγων και την εμπλοκή της χώρας με οποιονδήποτε τρόπο σε αυτόν. Είμαστε με όλους τους λαούς του κόσμου που ζητάνε ειρήνη και φιλία», σημειώνουν οι μαθητές.

***

Ακόμα, αντιπολεμική συναυλία διοργάνωσε την Κυριακή η Επιτροπή Νέων Εργαζομένων και Ανέργων Παλλήνης, με μαζική συμμετοχή νέων από την περιοχή.

«Μέσα από το σημερινό live καταδικάζουμε την εισβολή στην Ουκρανία. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε κάθε λαό που υποφέρει για τα συμφέροντα των λίγων», επισήμανε εκπρόσωπος της Επιτροπής Νέων και πρόσθεσε:

«Καταδικάζουμε και αγωνιζόμαστε ώστε η χώρα μας να μην έχει καμία εμπλοκή - συμμετοχή στον πόλεμο. Τα μονοπάτια που επέλεξε η κυβέρνηση, με την αποστολή στρατιωτικού εξοπλισμού, μόνο επικίνδυνα μπορούν να αποβούν για τον λαό της χώρας μας. Είμαστε με τους λαούς, που κανείς τους δεν επέλεξε τον πόλεμο, αλλά αυτοί δίνουν το αίμα τους για τα συμφέροντα άλλων. Είμαστε με τους λαούς, που τίποτα δεν έχουν να χωρίσουν μεταξύ τους».

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΩΝ ΝΦΕΕΜΠ
Πρώτη και αυτοδύναμη η «Πανσπουδαστική ΚΣ»

Με ποσοστό 69,28% η «Πανσπουδαστική ΚΣ» αναδείχθηκε πρώτη και αυτοδύναμη στις εκλογές που διεξήχθησαν στον Σύλλογο Οικοτρόφων των Νέων Φοιτητικών Εστιών του ΕΜΠ. Σε ανακοίνωσή τους οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική» στο ΔΣ του Συλλόγου αναφέρουν: «Δίνουμε υπόσχεση ότι θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό για να οργανώσουμε τον αγώνα, για να διεκδικήσουμε την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας, για να ζωντανέψουν κι άλλο οι εστίες μας, να γίνουμε περισσότεροι αυτοί που αγωνιζόμαστε. Για άλλη μια χρονιά η συμμετοχή στις αρχαιρεσίες ήταν μεγάλη!». Και προσθέτουν: «Αυτό το θετικό αποτέλεσμα αποτυπώνει την εμπιστοσύνη των εστιακών φοιτητών στους αγώνες του Συλλόγου, αναγνωρίζει τη μαχητικότητα και τον σωστό προσανατολισμό τους. Και μάλιστα ακόμα πιο εμφατικά, αφού οι εστιακοί ανέδειξαν την "Πανσπουδαστική" για ακόμα μια χρονιά αυτοδύναμη στο ΔΣ του Συλλόγου!».

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών:

Ψήφισαν: 160

«Πανσπουδαστική ΚΣ»: 106 ψήφους και 6 έδρες

«Σοσιαλιστική Σπουδαστική Πάλη»: 21 ψήφους και 1 έδρα

ΕΑΑΚ: 10 ψήφους και 1 έδρα

«Φοιτητική Πορεία»: 10 ψήφους και 1 έδρα

Υπήρξαν 7 λευκά και 6 άκυρα ψηφοδέλτια.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΔΙΠΑΕ
Κλιμακώνουν ενάντια στα σχέδια διοίκησης και κυβέρνησης με κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας

Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των φοιτητών στη Θεσσαλονίκη
Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των φοιτητών στη Θεσσαλονίκη
Σε κινητοποίηση στις 5 Μάη στο υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα αποφάσισαν να προχωρήσουν οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ, συνεχίζοντας παράλληλα με πολύμορφες παρεμβάσεις τον αγώνα τους ενάντια στην κατάργηση, συγχώνευση και μεταφορά Τμημάτων.

Στο μεταξύ, χτες με πρωτοβουλία του δημάρχου Δέλτα πραγματοποιήθηκε συνάντηση «επισήμων» για τις αρνητικές εξελίξεις που δρομολογούνται στο ΔΙΠΑΕ.

Οι εκλεγμένοι με τα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ στον δήμο Δέλτα, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στη Βουλή δεν συμμετείχαν, δηλώνοντας ότι «τέτοιου είδους συναντήσεις, με αυτούς που στήριξαν και στηρίζουν την πολιτική που οδήγησε στην σημερινή κατάσταση, δεν μπορούν να δώσουν λύση. Επιπλέον, στην ατζέντα της συζήτησης δεν μπαίνει το σύνολο των αιτημάτων των φοιτητών».

Σε ανακοίνωσή τους ανέφεραν ότι από την πρώτη στιγμή στάθηκαν στο πλευρό των φοιτητών του ΔΙΠΑΕ, υιοθέτησαν τα αιτήματά τους και από τη θέση τους ο καθένας τα προώθησε με κάθε τρόπο. «Σε αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη μέχρι να υλοποιηθούν τα αιτήματα των φοιτητικών συλλόγων του ΔΙΠΑΕ, για να μην προχωρήσουν οι σχεδιασμοί για κατάργηση και συγχώνευση Τμημάτων και να μην βρεθούν σε δεύτερη μοίρα τα αιτήματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα, την επαρκή στελέχωση και χρηματοδότηση των συγκεκριμένων Τμημάτων», τονίζουν.

Στο πλευρό των φοιτητών ΚΚΕ και ΚΝΕ

Εξάλλου, σε κοινή ανακοίνωσή τους οι Τομεακές Οργανώσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ χαιρετίζουν τις μεγάλες κινητοποιήσεις των χιλιάδων φοιτητών του ΔΙΠΑΕ και θυμίζουν ότι στο ίδρυμα αυτό «φοιτά μεγάλο ποσοστό νέων από τις εργατογειτονιές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, που αντιμετωπίζουν καθημερινά την υποβάθμιση των όρων ζωής τους, όπως οι ελλείψεις υποδομών, χώρων άθλησης, η κακή συγκοινωνία, η ρύπανση της ατμόσφαιρας από τις βιομηχανίες. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι παραπάνω αλλαγές, κάνοντας τους φοιτητές και τους εργαζόμενους "πειραματόζωα".

Η παραπάνω απόφαση αγνοεί τη ζωή και τις ανάγκες των χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων, χωρίς να εξασφαλίζεται η ομαλή συνέχιση των σπουδών τους. Μοναδικό κριτήριο είναι οι "ανάγκες της οικονομίας", η "παροχή υπηρεσιών προς τρίτους" και η "πρόσβαση στην αγορά"».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ερευνα με εντολή των επιχειρήσεων, μακριά από τις ανάγκες της κοινωνίας

Ενα ακόμα καθοριστικό βήμα στην πρόσδεση των πανεπιστημίων στις επιχειρήσεις αποτελεί η θεσμοθέτηση των λεγόμενων βιομηχανικών διδακτορικών με τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Με αυτή, η έρευνα που διενεργείται στα πανεπιστήμια συνδέεται ακόμα πιο άμεσα με τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα την παραγγέλλουν, θα την εποπτεύουν και θα αξιοποιούν τα αποτελέσματά της για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες αύξησης των κερδών τους. Η υπουργός Παιδείας, από το βήμα της Βουλής, ενέταξε τις ρυθμίσεις «σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων και του επερχόμενου νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμιά μας», το οποίο άλλωστε, όπως φαίνεται, διέπεται από αυτό το πνεύμα.

Περιέγραψε τα βιομηχανικά διδακτορικά ως τη «δυνατότητα που δίνουμε πλέον με ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου οι υποψήφιοι διδάκτορες, πανεπιστήμιο και εταιρείες βιομηχανίας να συνεργάζονται, προκειμένου ακριβώς να έρθει πιο κοντά η έρευνα με τα απτά προβλήματα, με την επίλυση συγκεκριμένων ζητημάτων». Δεν μιλάμε φυσικά γενικά και αόριστα για ζητήματα που θα λυθούν με την παραγωγή νέας γνώσης αλλά για την ικανοποίηση πολύ συγκεκριμένων αναγκών των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την τροπολογία, οι έρευνες θα γίνονται από υποψήφιους διδάκτορες σε συνεργασία με επιχείρηση ή βιομηχανία και θα αφορούν «διεξαγωγή βασικής ή εφαρμοσμένης έρευνας με σκοπό την εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών». Δηλαδή, πρόκειται για έρευνα με αποκλειστικό προορισμό να γίνει εμπορεύσιμο προϊόν ή υπηρεσία με το βλέμμα στην αύξηση των κερδών των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την υπουργό, θεσπίζεται συγκεκριμένο χρηματοδοτικό πλαίσιο που καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος από το Ταμείο Ανάκαμψης και ένα μικρότερο από ιδιωτικούς πόρους.

Από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, στα οποία αποδίδεται και η βιασύνη του υπουργείου να φέρει την τροπολογία Μ. Τρίτη, χρηματοδοτείται κυρίως και ο σχεδιασμός που αφορά τους επισκέπτες καθηγητές και τη θεσμοθέτηση και επισκεπτών ερευνητών, που προβλέπεται στην τροπολογία.

Τα παραπάνω καταψήφισε το ΚΚΕ ενώ στις στοχεύσεις τους αναφέρθηκε κατά την τοποθέτησή της η Διαμάντω Μανωλάκου, βουλευτής του ΚΚΕ. Οπως σημείωσε, «τα βιομηχανικά διδακτορικά αφορούν υψηλά ειδικευμένο δυναμικό, που μπαίνει στην υπηρεσία των επιχειρήσεων, θα παράγει νέα γνώση κατ' εντολή συγκεκριμένης επιχείρησης και όχι για τις ανάγκες της κοινωνίας. Μάλιστα, ο υποψήφιος διδάκτορας θα είναι ασφαλισμένος στον κατώτατο μισθό ως εργαζόμενος της επιχείρησης απευθείας ή του ΕΛΚΕ, ανάλογα με τον τρόπο χρηματοδότησης. Τυπικά, ισχύει ο κανονισμός διδακτορικών σπουδών του οικείου Τμήματος του Ανώτατου Ιδρύματος, ουσιαστικά όμως όλα τα ζητήματα ρυθμίζονται από το πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ ΑΕΙ και επιχείρησης. Ακόμα και ζητήματα όπως η πνευματική ιδιοκτησία της παραγόμενης έρευνας θα καλύπτονται από το πρωτόκολλο, που μπορεί να περιέχει όρους που εγκλωβίζουν τον φοιτητή στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Π.χ. δέσμευση να μην κάνει την ίδια δουλειά για ανταγωνιστή για 5 χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του κ.ά. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά χαλαρό και "ευέλικτο" - δεν ρυθμίζει τίποτα κι επιτρέπει τα πάντα, αρκεί να τα βρουν τα δύο μέρη».

Αναφορικά με τη ρύθμιση για τους επισκέπτες καθηγητές, η βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι «φανερώνει πώς θα καλύπτονται πλέον τα κενά σε προσωπικό των ΑΕΙ και των Ερευνητικών Κέντρων: Με "ευέλικτες" θέσεις που θα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης για όσο υπάρχει, τον ΕΛΚΕ ή άλλους πόρους». Δηλαδή, τόνισε, «όποιο ΑΕΙ έχει έσοδα θα μπορεί και να κάνει προσωρινές προσλήψεις από το εξωτερικό και να καλύπτει τις ανάγκες του, ενώ, τελικά, οι μόνιμες θέσεις ΔΕΠ θα είναι πλέον ελάχιστες και θα διοικούν τον "στρατό" των "ευέλικτων"».

Στις 18 Μάη η «ελληνική PISA»

Την Τετάρτη 18 Μάη θα διεξαχθούν, σε εθνικό επίπεδο, οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ' τάξης των Γυμνασίων, όπως ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας.

Οι διαγνωστικές εξετάσεις, που χαρακτηρίζονται «ελληνική PISA», θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, και στοχεύουν στη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών «σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα» για το τέλος του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Για το σχολικό έτος 2021 - '22 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Διευκρινίζεται δε ότι «τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα».

Αρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού
  • Το ΚΚΕ κατέθεσε σχετική τροπολογία, αποτυπώνοντας το αίτημα που στηρίζουν και εκπαιδευτικά σωματεία
  • Απορρίφθηκε ασυζητητί από την κυβέρνηση, σε σύμπραξη με τα άλλα κόμματα

Τροπολογία για την άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού τους και τη δυνατότητα μετά από ένα έτος παραμονής τους σε αυτόν να καταθέτουν αίτημα μετάθεσης ή απόσπασης κατέθεσε το ΚΚΕ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας. Την τροπολογία υπέγραφαν οι βουλευτές Διαμάντω Μανωλάκου, Νίκος Καραθανασόπουλος και Γιάννης Δελής.

Η τροπολογία απορρίφθηκε από την κυβέρνηση ασυζητητί, σε σύμπραξη με τα άλλα κόμματα, που δεν «έβγαλαν άχνα».

Η τροπολογία αποτυπώνει το αίτημα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, το οποίο στηρίζουν και διεκδικούν μια σειρά εκπαιδευτικά σωματεία. Στην Αιτιολογική Εκθεση γίνεται αναφορά στη διάταξη που ισχύει σήμερα και δεν επιτρέπει οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή για δύο χρόνια, και τονίζεται:

«-- Επειδή η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 και η περιοχή διορισμού τους βρίσκεται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, από την περιοχή ενδιαφέροντός τους, σε μια περίοδο μάλιστα που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζει να αυξάνεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για τους όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς που μπορεί να εργάζονται σε παραπάνω από ένα σχολεία και μετακινούνται συνεχώς.

-- Επειδή αυτοί οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν δουλέψει για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα με προσωπικό και οικονομικό κόστος για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία της χώρας, μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους και την οικογένειά τους.

-- Επειδή όταν έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί δεν δόθηκαν, ούτε καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια.

Προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 42 του ν. 4722/2020), ώστε οι νεοδιοριζόμενοι, μετά την υπηρέτηση τουλάχιστον ενός (1) έτους στην περιοχή διορισμού τους, να θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης σε άλλο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ