Τετάρτη 18 Απρίλη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επίθεση χωρίς τέλος στους ναυτεργάτες για την κερδοφορία των εφοπλιστών

Η απόφαση της κυβέρνησης να λεηλατήσει την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, οι παραπέρα περικοπές που θα δουν στις συντάξεις τους οι ναυτεργάτες και η αποκάλυψη ότι πάνω από 43.000 Ελληνες ναυτεργάτες - χώρια οι ναυτεργάτες από άλλες χώρες - στα πλοία του κατά τ' άλλα «πρώτου παγκοσμίως ελληνόκτητου στόλου» είναι χωρίς Κοινωνική Ασφάλιση και Συλλογική Σύμβαση, ήταν τα κυριότερα στοιχεία που προέκυψαν από τα όσα ανέφεραν χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Εργασίας Α. Πετρόπουλος και ο πρόεδρος του ΝΑΤ Α. Κομματάς.

Η σχετική συζήτηση έγινε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία συνεδρίασε για να αποφασίσει την παράταση ή μη της θητείας του προέδρου του ΝΑΤ.

Τα παραπάνω στοιχεία δόθηκαν από τον υπουργό και τον πρόεδρο του ΝΑΤ, με αφορμή τις Ερωτήσεις της βουλευτή του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου.

Οπως σημείωσε η βουλευτής του Κόμματος, ένα από τα αιτήματα που προβάλλουν οι ναυτεργάτες με τη σημερινή απεργία τους είναι η κατάργηση των αντεργατικών - αντιασφαλιστικών νόμων που υπονομεύουν τις ΣΣΕ, την Κοινωνική Ασφάλιση και πετσοκόβουν τις συντάξεις. Οπως τόνισε, άλλωστε, οι περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις προδιαγράφονται ολοκάθαρα σε σχετική εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 16 Φλεβάρη.

Η Δ. Μανωλάκου ρώτησε επίσης ποιοι είναι οι σχεδιασμοί για την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, τονίζοντας ότι «ήδη στρώνεται ο δρόμος για τη λεηλασία της ακίνητης περιουσίας που χτίστηκε με το μόχθο των ναυτεργατών, μέχρι και τις κατασκηνώσεις του Αγ. Αντρέα που ήταν για τα παιδιά των ναυτεργατών». Ρώτησε ακόμα: «Από τα 5.230 ελληνόκτητα πλοία, τα 738 έχουν ελληνική σημαία και μόνο το 25% των ναυτεργατών έχουν ΣΣΕ και Κοινωνική Ασφάλιση. Αυτό δεν έχει αντίκτυπο και στα έσοδα του ΝΑΤ;» Επιπλέον, ρώτησε, «ποιες είναι οι οφειλές των εφοπλιστών και τι κάνατε για να τα λάβετε; Γιατί βλέπουμε να δουλεύουν φουλ οι πλειστηριασμοί, αλλά για τους εφοπλιστές δεν βλέπουμε τίποτα».

Ο υφυπουργός, προκαλώντας τους ναυτεργάτες, παραδέχτηκε ότι θα υπάρξουν κατηγορίες ναυτεργατών όπως οι μηχανικοί και οι πλοίαρχοι Α' που οι μειώσεις συντάξεων θα φτάσουν ακόμα και το 8,4% το μήνα, όμως ισχυρίστηκε ότι κατά τ' άλλα... «γενικά ο επανυπολογισμός των συντάξεων θα επιφέρει αυξήσεις»! Μάλιστα, λόγω αυτού του... «καλού αποτελέσματος» που θα επιφέρει ο νόμος - λαιμητόμος για τους ναυτεργάτες... αναρωτήθηκε γιατί γίνεται η απεργία, την οποία, όπως δήλωσε, «αδυνατώ να κατανοήσω»!

Οσον αφορά την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, έκανε σαφές ότι «είναι στη δικαιοδοσία του ΕΦΚΑ και δεν μένει τίποτα αναξιοποίητο», όπου ως «αξιοποίηση» βέβαια νοείται η παράδοση στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΝΑΤ ανέφερε ότι «στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, δηλαδή χωρίς ελληνική σημαία, δουλεύουν Ελληνες ναυτικοί που επειδή είναι ξένη σημαία, δεν μπορούν να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ (...) Μακάρι να υπήρχε δυνατότητα οι Ελληνες ναυτικοί να είχαν δυνατότητα να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ. Θα είχαμε τη δυνατότητα τότε να είχαμε 60.000 ασφαλισμένους και όχι 16.800 που είναι σήμερα». Οσον αφορά τις οφειλές των εφοπλιστών, δεν έδωσε και πολλά στοιχεία. Αρκέστηκε να πει ότι όταν παρέλαβε, δηλαδή πριν από δυο χρόνια, βρήκε οφειλές 101 εκατ. ευρώ, τα οποία το ΝΑΤ έχει βεβαιώσει στην αρμόδια ΔΟΥ.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ