Σάββατο 16 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Παραδίδει σε ανώνυμες εταιρείες τον έλεγχο των πλοίων!

Σάλο προκάλεσε η αποκάλυψη του «902.gr», ότι το δεξαμενόπλοιο έπαιρνε παρατάσεις από υπηρεσίες του υπουργείου

Eurokinissi

Στους επιχειρηματικούς ομίλους των νηογνωμόνων παραδίδει εξολοκλήρου η κυβέρνηση την αρμοδιότητα ελέγχου και έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας στα πλοία, ικανοποιώντας, στο όνομα της καπιταλιστικής ανάπτυξης, μία από τις βασικές αξιώσεις των εφοπλιστών, που αφορά την απρόσκοπτη, χωρίς κανένα εμπόδιο, κερδοφορία τους και αυξάνοντας τους κινδύνους για νέα ναυάγια.

Χτες, σε έκτακτη σύσκεψη που έγινε στο Μαξίμου, την οποία συγκάλεσε ο πρωθυπουργός με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά τις προχτεσινές σημαντικές αποκαλύψεις του «902.gr» για τα πιστοποιητικά με παρατάσεις που είχαν χορηγηθεί στο δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» από υπηρεσίες του υπουργείου, όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου από το Μαξίμου, ο Αλ. Τσίπρας έδωσε εντολή για «την άμεση μεταφορά της αρμοδιότητας ελέγχου και επιθεωρήσεων πλοίων, από τον Κλάδο Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων στους Νηογνώμονες, για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας»!

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζοντας τη «βρώμικη δουλειά», να φέρνει, δηλαδή σε πέρας ό,τι δεν κατάφεραν οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, έρχεται να διαλύσει τον Κλάδο της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Ναυτιλίας. Δηλαδή, καταργεί τον μοναδικό κρατικό μηχανισμό ελέγχου των πλοίων, ενώ θα έπρεπε να τον ενισχύσει, να τον επανδρώσει και να τον εξοπλίσει με τα κατάλληλα μέσα, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή στους ελέγχους των εκπροσώπων των ναυτεργατών, πρόταση που προβάλλει το ναυτεργατικό κίνημα, για να περιοριστούν τα όποια «στεγανά» και οι διασυνδέσεις με τους εφοπλιστές.

Η «πρωθυπουργική εντολή» στην πράξη ανοίγει για τα καλά τον «ασκό του Αιόλου» σε βάρος της προστασίας της ζωής ναυτεργατών και επιβατών, σε βάρος του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι νηογνώμονες αποτελούν πλέον, μηδενός εξαιρουμένου, ανώνυμες πολυμετοχικές εταιρείες, στις οποίες συμμετέχουν και εφοπλιστές, οι οποίες εμπορεύονται από πλοία μέχρι πιστοποιητικά αξιοπλοΐας!

Είναι χαρακτηριστικό για το ρόλο των νηογνωμόνων ότι, για παράδειγμα, η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού Νηογνώμονα που έγινε το 1992 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ, προβλεπόταν από οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων. Ακόμα, με βάση κοινοτικές οδηγίες του 2001, άρχισε σταδιακά η αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τον ΚΕΕΠ και μεταφορά αυτών στους νηογνώμονες, με τον ΚΕΕΠ να παρέχει εξουσιοδοτήσεις στους νηογνώμονες να εκτελούν επιθεωρήσεις σε πλοία, χωρίς ωστόσο μέχρι τώρα να απαγορεύεται ο ίδιος ο ΚΕΕΠ να επιθεωρεί πλοία και να εκδίδει πιστοποιητικά.

Αμέτρητα είναι τα ναυάγια πλοίων που βούλιαξαν, έχοντας στα συρτάρια τους πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τους νηογνώμονες. Καραμπινάτες περιπτώσεις είναι το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που ναυάγησε στέλνοντας στον υγρό τάφο 82 ανθρώπους, έχοντας στα συρτάρια του πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του Ελληνικού Νηογνώμονα, ενώ αποδείχθηκε ότι ακόμα και τα σωστικά του μέσα ήταν άχρηστα. Το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» που ακόμα ρυπαίνει τη θάλασσα της Σαντορίνης και αγνοούνται 2 επιβάτες, ναυάγησε έχοντας πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το Νορβηγικό Νηογνώμονα.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org