Τετάρτη 19 Ιούλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση

Τα συμφέροντα του κεφαλαίου βρίσκονται πίσω και από το νομοσχέδιο για το «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» που προωθεί η κυβέρνηση, με τις καθιερωμένες απαράδεκτες συνθήκες του επείγοντος, προκειμένου να μην προλάβουν να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι.

Το νομοσχέδιο, το οποίο ήδη επικυρώθηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής από την κυβερνητική πλειοψηφία και σήμερα εισέρχεται στην Ολομέλεια για ψήφιση, αυτό που κάνει επί της ουσίας είναι να αντικαθιστά τον ιδιωτικό - μετοχικό ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) με δύο ανώνυμες εταιρείες. Της μίας το έργο θα είναι η ανάπτυξη, η εποπτεία, ο συντονισμός κ.λπ. και της άλλης η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ενώ βασική τους μέριμνα είναι η λειτουργία των συγκοινωνιών με βάση την αρχή κόστους - οφέλους, η οποία θα καθορίζει και το κόμιστρο. Αυτό το «σχήμα» χαρακτηρίζει η κυβέρνηση ως «δημόσιο φορέα».

Στην αιτιολογική έκθεση, εξάλλου, αναφέρεται ότι ο λόγος που συντάχθηκε το νομοσχέδιο δεν είναι βέβαια η εξυπηρέτηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων, αλλά ότι «υφίσταται ταυτόχρονα κατεπείγουσα ανάγκη προστασίας της εθνικής οικονομίας, λαμβανομένου ιδιαίτερα υπόψη του ασφυκτικού πλαισίου δημοσιονομικής προσαρμογής και της ανάγκης μείωσης των δημοσίων δαπανών». Στο άρθρο 3 γίνεται λόγος για «δείκτες έργου», «κόστους και ποιότητας» για «ανώτερο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο» και για τον «κατώτερο επιτρεπτό βαθμό ικανοποίησης της πελατείας».

«Δηλαδή τι σημαίνουν αυτά;» ρώτησε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής. «Οταν θα ξεπεραστεί το όριο του επιτρεπτού λειτουργικού κόστους, θα μειώνονται δρομολόγια, θα μειώνονται μισθοί, θα αυξάνονται εισιτήρια». «Αυτός είναι ο στόχος σας», πρόσθεσε. «Να συνεχίσετε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη με λιγότερα χρήματα, έτσι ώστε να περισσεύουν περισσότερα κεφάλαια για να τα δίνετε στους επιχειρηματικούς ομίλους με τη μορφή των επιδοτήσεων, για να προσελκύετε επενδυτές και φυσικά για την αποπληρωμή του χρέους».

«Στην πραγματικότητα, τόνισε, το νομοσχέδιο ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης», που προφανώς θα αποτελέσει «πιλότο» γενικότερα, ενώ όσον αφορά τους εργαζόμενους, προδιαγράφει τσάκισμα των μισθολογικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων. «Σπάζοντας - πρόσθεσε - το μονοπώλιο του παλιού ΟΑΣΘ, το νομοσχέδιο ανοίγει την αγορά και σε άλλους παίκτες, εγχώριους και ξένους, που θα μπορούν να συμμετέχουν στους ανταγωνισμούς, καθορίζει τους κανόνες και όρους με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία που υιοθετείτε. Το κράτος δεν γίνεται ιδιοκτήτης, παρά μόνο πρόσκαιρα για να οργανώσει το παιχνίδι, να λειτουργήσει ως τροχονόμος των ιδιωτικών συμφερόντων. Το παιχνίδι αυτό το έχουμε ξαναδεί και με τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ».

Παίρνοντας το λόγο, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, αφού ξεκαθάρισε ότι «δημόσιος φορέας, καταρχήν, δεν σημαίνει και φιλολαϊκός και εδώ το παράδειγμα της ΔΕΗ είναι αρκετό από μόνο του. Για να μη μιλήσουμε για τον ΟΑΣΑ της Αθήνας», πρόσθεσε ότι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη προωθείται με «όχημα τους δήμους», αφού στο άρθρο 18 προβλέπεται η δυνατότητα συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας μέχρι το 49%. Γεγονός που δίνει ώθηση στη λειτουργία των δήμων με επιχειρηματικούς όρους: «Οι δήμοι, το τοπικό κράτος, δηλαδή, ασφυκτιούν εξαιτίας της κρατικής υποχρηματοδότησης, είναι δεμένοι χειροπόδαρα στην αντιλαϊκή δημοσιονομική πολιτική και έχουν ευαγγέλιο τη δημοτική φορολογία και την ανταποδοτικότητα, που ματώνει όλο και περισσότερο τις λαϊκές οικογένειες», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αιτία νέας μεγάλης ταλαιπωρίας το πολύπαθο έργο του μετρό(2023-09-21 00:00:00.0)
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της μεγαλύτερης κερδοφορίας(2019-08-24 00:00:00.0)
Χωρίς συγκοινωνία ο Λαγκαδάς(2012-11-27 00:00:00.0)
Αγώνας για να καταργηθεί το χαράτσι στα εισιτήρια(2002-01-24 00:00:00.0)
Δικομματικό «ναι» στη λογική της ιδιωτικοποίησης(2001-03-02 00:00:00.0)
Απεργίες στον ΟΑΣΘ(1996-06-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ