Πέμπτη 16 Μάρτη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
«Ζωτικής σημασίας» οι στόχοι του κεφαλαίου

Με τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του εγχώριου κεφαλαίου, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγεται και η μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, να αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής προδιέγραψε την πρόθεση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει, μετά τα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ (διαδικασία που είναι σε εξέλιξη), και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Καλαμάτας και Ηρακλείου, και έπεται συνέχεια.

Η σχετική αναφορά έγινε από τον υπουργό την περασμένη Τρίτη, κατά την ομιλία του στην «εσπερίδα» την οποία συνδιοργάνωσαν το υπουργείο Ναυτιλίας με την «Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων» (ΜΚΟ που επεξεργάζεται μελέτες για τη «βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων»), στο πλωτό μουσείο «Hellas Liberty», στο λιμάνι του Πειραιά, με θέμα: «Προκλήσεις και προοπτικές ανάδειξης της Ελλάδας σε Διεθνές Διαμετακομιστικό και Επιχειρηματικό Κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης»...

Ο Π. Κουρουμπλής είπε πως «τα λιμάνια της Ελλάδας πλέον είναι οι πόρτες που συνδέουν τη Μεσόγειο, σ' ένα μέρος της, με τα μεγάλα οδικά δίκτυα της Ευρώπης. Αλλά είναι και οι πόρτες που φέρνουν τα μεγάλα οδικά δίκτυα στη Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή και στην Ασία. Η αξιοποίηση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά χωρίς κραδασμούς» και πρόσθεσε: «Η ιδιωτικοποίηση και η αξιοποίηση της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Ηρακλείου και άλλων λιμανιών, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές, να ολοκληρωθούν ή να επικαιροποιηθούν τα master plans, είναι ζωτικής σημασίας», προφανώς για το εγχώριο κεφάλαιο και την ενίσχυση του ειδικού του ρόλου στην ευρύτερη περιοχή, κάτι που χρειάζεται για τα κομπρεμί του και τις μπίζνες με ευρωενωσιακούς και διεθνείς μονοπωλιακούς ομίλους.

Μάλιστα στην ίδια εκδήλωση, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου, Χρ. Λαμπρίδης, επανέφερε «στο τραπέζι» το μοντέλο ιδιωτικοποίησης των λιμανιών που υποστήριζε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τμήμα του ΠΑΣΟΚ (π.χ. πρώην πρόεδρος ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης), αυτό των παραχωρήσεων σε επιχειρηματικούς ομίλους επικερδών λιμενικών δραστηριοτήτων. Οπως είπε, «στην Ευρώπη η πρακτική είναι να υπάρχει μια δημόσια λιμενική αρχή και από εκεί και πέρα υπάρχουν διάφορες δραστηριότητες, οι οποίες παραχωρούνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις». «Το μοντέλο που κατά τη γνώμη μου είναι το πιο αποτελεσματικό, είναι η μέθοδος των παραχωρήσεων ή των υποπαραχωρήσεων, για την ακρίβεια, όπου κρίνεται αναγκαίο και επωφελές, ενώ μπορούν να εξεταστούν και σχήματα ΣΔΙΤ. Αυτό θα δώσει πραγματικά μια ώθηση».

Μάνατζερ των εφοπλιστών της κρουαζιέρας

Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού, Ελ. Κουντουρά, για λογαριασμό του εγχώριου κεφαλαίου βρίσκεται στο Φορτ Λόντερντεϊλ των ΗΠΑ, όπου είναι σε εξέλιξη η διεθνής έκθεση Τουρισμού «Seatrade Cruise Global 2017», στην οποία συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι μονοπωλιακοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας. Στην έκθεση συμμετέχουν με δικό τους περίπτερο ο ΕΟΤ και η Ενωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ).

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, η Ελ. Κουντουρά ήταν ομιλήτρια σε συζήτηση που έγινε στο περιθώριο της έκθεσης ως «ειδική ενότητα» για το μέλλον της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, όπου «παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας», δηλαδή την ενίσχυση των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων της κρουαζιέρας, όπου σημειωτέον στα καράβια τους δεν υπάρχει «ούτε ρουθούνι» συγκροτημένων εργασιακών δικαιωμάτων, με τους ναυτεργάτες να δουλεύουν σε καθεστώς «μαύρης» και ανασφάλιστης εργασίας.

Η ίδια για να προωθήσει τις μπίζνες των εγχώριων μονοπωλίων είχε και διαδοχικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων μονοπωλιακών ομίλων της κρουαζιέρας, όπως της «Carnival», της «Princess Cruises», «Αmericas Silversea Cruises» κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ