Τρίτη 12 Ιούλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα άρθρα της πρότασης νόμου

Με το άρθρο 1 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου και προσδιορίζεται πως τα μέτρα αυτά αφορούν τη λαϊκή οικογένεια, που αυτή πρώτα και κύρια πλήττεται από την αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης, της ΕΕ και της τρόικας. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.

Με το άρθρο 2 δίνεται ο ορισμός της έννοιας «οφειλή προς τις τράπεζες», ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 3 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κ.λπ.).

Με το άρθρο 4 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 5 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά τη διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 3 και 4, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.

Με το άρθρο 6 ορίζεται ότι:

α) Η εναπομένουσα, μετά τη διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και τη διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 3, 4 και 5, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες παύει να γεννά τόκους, από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

β) Επιπλέον, για τη στο παραπάνω α' εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής της, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

Με το άρθρο 7 ορίζεται ότι:

α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται μείωση, σε ποσοστό 30%.

β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%.

γ) Διασφαλίζεται, με ευθύνη του κράτους, η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα, και μάλιστα χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους, για την αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.

Με το άρθρο 8 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 9, παίρνοντας υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας ΑΕ είχε υποθηκεύσει τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτών για αξία πολλαπλάσια του ύψους των χορηγηθέντων προς αυτούς δανείων, προτείνεται ο αυτοδίκαιος περιορισμός του ύψους των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων κάθε δανειολήπτη, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.

Με το άρθρο 10 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 11 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ